Gå til innhold

Vikingens e30 335. senk montert. bil muligens solgt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige bilen ble vrak etter en rundtur så nå er en ny bil innkjøpt

det er en 1985 preface e30 2 dørs 316 automat

motorplanene er uklare enda men skal begynne på en søknad till biltilsynet så fort jeg finner ut hva je skal gjøre tenker på turbo med usikker på hvilken motor jeg skal bygge ut ifra isåfall

kom gjerne med forslag og innspill =)

ett lite bilde av nye gliset da :D

cpx6ncoqawhou8y5o7i7.jpg

kommer løpende oppdateringer etterhvert

veit at je ska ha senk og noe styling hvertfall =) alt rust skal taes og en lakkering vil bli fåretatt

mvh

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

var det som var ment å godkjenne i touringen hadde godkjenning klar, har egentlig mest lyst på turbo da, men er nok ikkno stort problem å sette i m30b35 da =)

vi får se ;)

Skrevet

da prøver je på nytt med ny søknad om 535 motor i denne e30n planen er å kjøre med det till økonomien er bedre så evnt søke om turbo på 535 motorn =)

skal holde dekk oppdatert =)

mvh

Skrevet

ja det vil tida vise da, jobber med søknaden nå. søker om nedregistrering til 4 seter for å unngå å overstige totale akselvekt. så får bare legge litt tid i søknaden å håpe og tru, fikk igjennom søknaden om 535 motor i en 320 touring det er jo en rekkesekser da. men vi får se skal oppdatere etterhvert =) du får følge med, en org 316 automat holder hvertfall itte for meg :P å je vil ha det i vognkortet uansett hva je gjør =)

mvh

Skrevet

problemet med m30 motorn og godkjenning er vel stort sett vekt spessielt i min siden det er en 316 også:P

men på 330 hk og 350 nm så må man vel bytte bremser :P??

Skrevet
ja det vil tida vise da, jobber med søknaden nå. søker om nedregistrering til 4 seter for å unngå å overstige totale akselvekt. så får bare legge litt tid i søknaden å håpe og tru, fikk igjennom søknaden om 535 motor i en 320 touring det er jo en rekkesekser da. men vi får se skal oppdatere etterhvert =) du får følge med, en org 316 automat holder hvertfall itte for meg :P å je vil ha det i vognkortet uansett hva je gjør =)

mvh

Ja, skal følge med på dette :) håper du får det til, har samme planer selv så.

Skrevet
problemet med m30 motorn og godkjenning er vel stort sett vekt spessielt i min siden det er en 316 også:P

men på 330 hk og 350 nm så må man vel bytte bremser :P??

Når du skal opp mot 330hk-"grensen" når det gjelder godkjenning, bruker folk Alpina bremser (295mm). Du får kjøpt 295mm bigbrake kit på IE som BT visstnok kan godkjenne! (En del billigere enn Alpina bremsene, om du i det heletatt skulle klart å kommer over noen)

Du skal vel slite med å få godkjent sekser i denne grunnet akselvekt ja. Før kunne de skrive ned antall sitteplasser, det har de visst sluttet med nå.

Skrevet

skal i første omgang bare inn med org 3,5 l så får je se har lyst på turbo=)

men får se hva dem sier osv kansje det må bli en firrer eller noe vis dem setter seg på bakbeina mtp vekt :P

mvh

Skrevet

vi får se ska ringe biltilsynet i mårrå å høre ossen det er med nedregistrering pga vekt osv så tar je ett valg derifra, tar jo 2-4 uker hver gang je sender mail med søknad så greit å slippe å vente forgjeves:P

mvh

Skrevet

da er søknad om 535 motor sendt, var ikkno bra svar je fikk når je spurte om det gikk ann å få nedregistrert trur je prata med feil kar, men sender å prøver værstefall må je bare lage en ny søknad med noe annet :)

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...