Vikingen Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Forrige bilen ble vrak etter en rundtur så nå er en ny bil innkjøpt det er en 1985 preface e30 2 dørs 316 automat motorplanene er uklare enda men skal begynne på en søknad till biltilsynet så fort jeg finner ut hva je skal gjøre tenker på turbo med usikker på hvilken motor jeg skal bygge ut ifra isåfall kom gjerne med forslag og innspill =) ett lite bilde av nye gliset da kommer løpende oppdateringer etterhvert veit at je ska ha senk og noe styling hvertfall =) alt rust skal taes og en lakkering vil bli fåretatt mvh
Vikingen Skrevet September 5, 2011 Forfatter Skrevet September 5, 2011 var det som var ment å godkjenne i touringen hadde godkjenning klar, har egentlig mest lyst på turbo da, men er nok ikkno stort problem å sette i m30b35 da =) vi får se
Vikingen Skrevet September 12, 2011 Forfatter Skrevet September 12, 2011 da prøver je på nytt med ny søknad om 535 motor i denne e30n planen er å kjøre med det till økonomien er bedre så evnt søke om turbo på 535 motorn =) skal holde dekk oppdatert =) mvh
GøranSB Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 spent på om du får til å godkjenne en org 4 syl med 6 syl, har vel kommet noen nye regler som sier at det ikke lar seg gjøre ?
Vikingen Skrevet September 12, 2011 Forfatter Skrevet September 12, 2011 ja det vil tida vise da, jobber med søknaden nå. søker om nedregistrering til 4 seter for å unngå å overstige totale akselvekt. så får bare legge litt tid i søknaden å håpe og tru, fikk igjennom søknaden om 535 motor i en 320 touring det er jo en rekkesekser da. men vi får se skal oppdatere etterhvert =) du får følge med, en org 316 automat holder hvertfall itte for meg å je vil ha det i vognkortet uansett hva je gjør =) mvh
Markus E30 Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Standarden for e30 karross er 330 hk og 350 nm når det gjelder hva som kan godkjennes
Vikingen Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 problemet med m30 motorn og godkjenning er vel stort sett vekt spessielt i min siden det er en 316 også men på 330 hk og 350 nm så må man vel bytte bremser ??
RF91 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Jeg har en M30B35 med getrag 260 kasse fra e28 528 til salgs. Har stått i e30'en min inntil nylig PM for info om det er interessant
GøranSB Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 ja det vil tida vise da, jobber med søknaden nå. søker om nedregistrering til 4 seter for å unngå å overstige totale akselvekt. så får bare legge litt tid i søknaden å håpe og tru, fikk igjennom søknaden om 535 motor i en 320 touring det er jo en rekkesekser da. men vi får se skal oppdatere etterhvert =) du får følge med, en org 316 automat holder hvertfall itte for meg å je vil ha det i vognkortet uansett hva je gjør =)mvh Ja, skal følge med på dette håper du får det til, har samme planer selv så.
jorg1s1 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 problemet med m30 motorn og godkjenning er vel stort sett vekt spessielt i min siden det er en 316 ogsåmen på 330 hk og 350 nm så må man vel bytte bremser ?? Når du skal opp mot 330hk-"grensen" når det gjelder godkjenning, bruker folk Alpina bremser (295mm). Du får kjøpt 295mm bigbrake kit på IE som BT visstnok kan godkjenne! (En del billigere enn Alpina bremsene, om du i det heletatt skulle klart å kommer over noen) Du skal vel slite med å få godkjent sekser i denne grunnet akselvekt ja. Før kunne de skrive ned antall sitteplasser, det har de visst sluttet med nå.
Vikingen Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 skal i første omgang bare inn med org 3,5 l så får je se har lyst på turbo=) men får se hva dem sier osv kansje det må bli en firrer eller noe vis dem setter seg på bakbeina mtp vekt mvh
ThomasEK Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Kan vel evt. ta en nyere 318is motor å bygge turbo på Litt mye ny elektronikk kanskje, men har hørt at de 1.8l kan bli ganske hissig me turbo på
Vikingen Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 vi får se ska ringe biltilsynet i mårrå å høre ossen det er med nedregistrering pga vekt osv så tar je ett valg derifra, tar jo 2-4 uker hver gang je sender mail med søknad så greit å slippe å vente forgjeves:P mvh
Vikingen Skrevet September 16, 2011 Forfatter Skrevet September 16, 2011 da er søknad om 535 motor sendt, var ikkno bra svar je fikk når je spurte om det gikk ann å få nedregistrert trur je prata med feil kar, men sender å prøver værstefall må je bare lage en ny søknad med noe annet mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå