Gå til innhold

Anbefalte produkt til felg-polish

Bmweee
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, er helt sikkert laget en slik lignende tråd før..prøver å søke men finner ikke, kan vere min iq som bremser der :wink:

Saken er:

Har ett sett BBS RC felger som skal shines..

Det eg lurer på er om noen kan hjelpe med en effektiv og bra fremgangsmåte når det kommer til polering av kanten på disse, tenker da anbefalinger av produkt, hjelpemiddel (maskiner) etc.. Evnt noe etterbehandling.

Gjerne når det gjelder høyglanspolish også..da dette er aktuelt.

Takk på forhånd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på produkt for å pusse kanten blank? Har ikke erfaring selv, men kjenner folk som har vært veldig fornøyd med Meguiars sin metall polish. Muligens kan den udødelige klassikeren Autosol brukes også. Når du er ferdig anbefales SwissVax Autobahn på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat pusset opp et sett selv, og jeg brukte poleringssett fra gasolin http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... 39e89373da .. Veldig fornøyd med det.

Først brukte jeg duksola malingsfjerner for å få av klarlakken på banen, så fila jeg ned de grove hakkene, så begynte jeg med grovt sandpapir, og fortsatt trinnvis nedover til 2000 papir, så brukte jeg poleringssettet fra gasolin, ble vedlig fornøyd med resultatet.

Sentera pussa jeg og lakkerte, samme med skruene :) Håper dette var til litt hjelp, bare å sende meg en PM hvis det er noe du lurer på, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan (Ingen ekspert) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgene blir jo da tørr-is blåst så blir heeelt renset for lakk, klarlakk etc, skal vere rene for sår og skrammer,

er det da nødvendig å pusse mye før polering da i det hele tatt?

Med tørr is blåsing blir flatene å klinisk rene at det ikke er nødvendig med noe avfetting eller vask. kan bare lakke rett på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...