Jay-O Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Hei folkens, Hjelper en yngre kamerat med å finne seg en fin BMW som førstebil, og valget har falt på E34 eller E28. Han fant en som han ville se på, og ønsket hjelp fra meg å se på den. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30060706 Fraråder han å ha automatgir på førstebil, kun fordi han trenger treningen med manuellgir. På den andre siden så er det lettere for en uerfaren sjafør å ha full fokus på trafikken enn giring med automat. Anyway, han som selger er mekaniker, hadde løftebukk, så den ble heist opp og nøye inspisert. Litt overfalterust, men ingen graverende feil. De plassene der det hadde vært rust, der hadde han fått stoppet det med "Rust-bjørn", sinket og hammeritet. Helt ok, kanskje ikke pent, men da slipper jeg å måtte sveise på denne bilen for han neste år Foringer i forstilling var fine, ingen slark. Svettet litt i fremkant av motoren, litt opp og ved siden av oljefilteret, men jeg klarte ikke finne kilden til oljen. Ting så helt okey ut under og over og rundtomkring. Startet motoren, og da begynte den å jage bittelitt på tomgang. Høres grei ut i ventilene, og han påstod at det begynte etter ventiljustering. Tidvis så går den rent, men mest som beskrevet. Tok den ut på en kjøretur, var fin på giringen, som forventet med nyoverhalt girkasse, og i byen var den god. På motorveien er en annen ting. Etter å ha fått varme i motoren, ga jeg skikkelig gasspådrag ut på motorveien, og da den kommer til 2500-3000 og oppover kommer det en tydelig rattling/klakking fra motoren. Kjørte tilbake, satt den i fri, samme lyd ved samme turtall. Kommer fra fremre del av motoren. Spørsmålet mitt er: Hva kommer denne lyden av? Hadde jeg bare visst hva lyden kom av, kunne vi gitt han et bud, men uten å vite hva som evt kan streike helt, så føler jeg at det blir som å kjøpe en tidsinnstilt bombe uten visere på klokka. Sa til han at vi skulle komme tilbake til han, hvis vi gikk for den. Kameraten min var veldig gira på denne bilen, og prisklassen var rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 7, 2011 Share Skrevet September 7, 2011 Er dette en M20 eller M50? Regner med at det er M20 da du snakker om ventiljustering, om det er M20 ville jeg ikke kjøpt E34. Blir vel i slappeste laget og er ikke på langt nær så moderne som M50 M50 har såvidt jeg veit hydrauliske ventilløftere og behøver ingen justering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå