torbfer Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Hei har tenkt å bygge om min e34 540 til manuell. Har noen alt du trenger får å bygge om til manuell?? vil helst ha alt under ett så eg sleppe å kjøpe noe her å noe der.
Eirik Viste Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Hei. Jeg har et omtrent komplett ombyggingskit til E34 540. 6 trinns kasse, svinghjul, clutch, utløserlager, mellomaksling og pedalsett. Har ikke girkassetravers,clutchbeholder og giroverføring, men det er ikke dyrt å få tak i nytt. På min ombygde E32 740 med 6 trinns kasse, er det brukt girkassetravert fra E34 520 og giroverføring fra E36. Girvelgerstaget måtte kortes inn ca en cm. Jeg har E36 328 giroverføring som kan følge med. En slik komplett pakke er nesten aldri til salgs. Girkassene er forholdsvis lette å få tak i. Svinghjulet er mye vanskeligere å få tak i, men mellomakslingen har jeg aldri sett til salgs løst. Mine deler er til salgs for 19.000 kr komplett. Jeg bor i Stavanger og det er kanskje mulighet for at du kan bruke løftebukken, girkassejekken og verktøyet mitt for å gjøre ombyggingen. Kommer du tidlig en lørdags morgen, er kanskje jobben gjort i løpet av dagen. Neste lørdag kan jeg reservere løftebukken til deg. Har du fri en ukedag, kan arbeidet også utføres da. Har du ikke god plass å jobbe, er det veldig vanskelig å demontere den svintunge 540 aut.kassen. Da er det opp til deg å bestemme. Hilsen Eirik. 92 22 65 44 .
torbfer Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Hei og takk for svar! Jeg må tenke litt på de får syns 19.000kr er litt dyrt.. Har tenkt på å hente meg ein delebil i sverige å der får du jo heile bilen får 20-25 tusen. Kor mye trur du girkassetravers,clutchbeholder og giroverføring dette vil koste da? Har store grav hima så hadde nok klart de hima og. Men er vel enda bedre me løftebukk.. Eg kommer him neste mandag å har fri i 2 veker så kunne eventuelt gjort de i uken og. Men tar ikkje dette lengre tid enn 1 lang dag? Takker for svar
Eirik Viste Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Hei. Du får velge hva du vil gjøre. Disse delene er meget etterspurte og ikke lette å få tak i. Hafsmo på forumet her brukte visstnok 35.000 kr på å bygge om sin 540 til manuell. Jeg er vel optimistisk med alt jeg gjør. Men har du alle delene klar før du begynner er det fullt mulig å gjøre jobben på en lang dag når en har en god plass å jobbe. En 540 med manuell gir tror jeg vil koste mer enn 20.000 kr i Sverige. Jeg har nå sett 540'er der til nærmere 40.000. I tillegg skal du reise langt og tolle inn bilen. I Tyskland pleier en 540 med 6 trinns manuell kasse å koste ca 30.000.kr. Der er de og sjeldne å få tak i. Det koster tid og penger å få bilene hjem fra både Sverige og Tyskland for oss som bor langt fra grensene. Giroverføringen fra E36 kan du få med. Den passer sikkert med litt modifiseringer til din bil og. Girkassetravers fra E34 540 koster hos GS 318,60. Girstag 243 kr og girbrakett 190 kr. Selve girspaken er dyr, men den er vel lik på nesten alle BMWene. Komplett beholder med sil, lokk og festebrakett koster ca 380 kr. Hvis du har grav, klarer du deg sikkert bra hjemme. Min kasse skal være i veldig fin stand og kjørt ca 180.000 km. Kjenner han jeg kjøpte den av. Skal selv bygge om 2 stk E34 530IA til 540 med manuell kasse. Og har valget mellom 5 trinns og 6 trinns kasse. Du kan få kjøpe en nesten komplett pakke med E34 530i V8 5 trinns man.kasse uten travers, svinghjul,halvslitt clutch, mellomaksling, giroverføring og pedalsett for 11.000kr. Selger jeg 6 trinns pakken, bruker jeg 5 trinns kassen selv. Og beholder 6 trinns pakken hvis jeg selger 5 trinns kassen. Da har du et rimeligere alternativ. Bilen blir like sprek. Innmaten i 5 trinns kassen er vel lik som på en E36 M3 3.0. Og de kassene tåler mye. Eirik.
torbfer Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Ja de kan stemme at de er litt dyrere enn eg sa Å ikkje minst tar mye meir tid å hente den.. Så den 5 trinns kassa e uten travers å svinghjul? Hvordan er denne kassen da? i bra stand? Ser du skreiv mobil nummere ditt oppforbi er lettere om eg kunne ringt deg ? Når passer de? Mvh Torbjørn Ferstad
Eirik Viste Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Hei. Har vært ute hele dagen. Kona er på besøk fra Østerrike. Kan du ringe meg i morgen fra kl 9? Da er jeg alene igjen og har tid til bilprat. Jeg oppgir alltid mitt tlfnr når jeg tilbyr deler fordi jeg foretrekker å snakke med dem jeg handler med. 5 trinns kassen er med svinghjul og jeg regner med at den er i bra stand. Girkassetraversen koster ikke mer enn godt 300 kr. Den er sikkert ikke dyrere enn 540'en. Mulig at vanlig E34 520-525 også passer, men jeg har ingen liggende. Eirik. 92 22 65 44.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå