sufii Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Hei, bien min har en tikkelyd som reagerer etter turtallet. Jo høyere turtall desto raskere tikking. Når jeg åpner panseret så hører jeg den så vidt, men hvis jeg hører ved front hjulene så høres den tydelig. - Ringte et verksted og de ba meg feilsøke tennplugg hettene, hvis disse sitter til skjeve så kan det forekomme tikking eller noe sa han. Også tok jeg opp coilene mine, og alle tennplugg hettene mine var teipet i bunn? Kan kan det være for? Kan dette kanskje være grunnen til tikkingen? Takk på forhånd ! Slik så alle plugghettene i bunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Tvilsomt om det er dette som kan forårsake tikkingen. Sjekk om pluggene sitter fast. En plugg som løsnet på min E39 etter pluggskifte. Ellers kan det være en ventil løfter eller flere som lager problemer. Har du lydklipp? Her er et klipp av en løfter som henger: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw black jet Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 hull i eksosmanifold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Litt vanskelig å høre hvordan tikkingen høres ut på videon. Men kanskje noe av det samme. Men høres ut som om det kommer fra under bilen, høres ik like godt fra motoren som fra baksiden av dekkene framme. - kan hull i manifolden føre til tikkelyd? Kan faktisk være det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Store Are Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Prøv og ta en motor rens ,får omega produkt for og ha i oljen ,skift til castrol olje på motor etterpå .Ikke et uvanli problem med ventil tikking på biler med hydrauliske ventiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Ja, tenkte å ta motorrens, men aner ikke hvordan det gjøres. Har nettopp fylt på 6.5 liter castor magnatec. Ja, sett at mange har samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Store Are Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Du får ta å tappe av den nye oljen ,så tar du en rimligere olje som du blander motor rens i ,står hvordan det skal brukes på flasken ,Mekonomen tror jeg har det .Omega 907 motor-, hydraulikk- og kompressorrens øker motorens effektivitet ved å løse opp skadelig slam, skitt, avleiringer og forurensninger i oljekanalene i løpet av minutter. Omega 907 renser raskt og effektivt ventiler og hydrauliske løftere. Omega 907 nøytraliserer innvendige syredannelser og kontrollerer korrosiv nedbryting. Omega 907 fjerner forurensninger og fastgrodde avleiringer som kommer fra glycol etter lekkasje i kjølesystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 At jeg tapper oljen for å bruke den på nytt igjen mener du? Også kjøpe en billigere motorolje med motorrens oppi og la motoren hå litt, og dermed tappe denne og fylle på den gamle oljen jeg har tatt ut? Men hva med olje filter? - skal sjekke ut manifoldet først og hvis jeg ikke blir klokere av det så prøver jeg denne såkalte rensen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Store Are Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Ja det var det jeg tenkte ,olje rensen tror jeg ikke man skal kjøre med så hvidt jeg husker,filter må du bytte etter på ja.Har gjort det same på en 323i e36 den ble helt bra etter på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 Jeg ble kvitt min ene løfter som hadde hengt seg med en "italian tune up" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet September 9, 2011 Forfatter Share Skrevet September 9, 2011 Skal prøve denne omega 907 med Biltema olje og filter. Så fyller j opp med castrol og ordentlig filter etter at j er ferdig. Vært et forsøk. - Mn det med italian tuneup skjønte jeg ingenting av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 9, 2011 Share Skrevet September 9, 2011 www.google.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet September 10, 2011 Forfatter Share Skrevet September 10, 2011 Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet September 10, 2011 Forfatter Share Skrevet September 10, 2011 noen andre ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet September 13, 2011 Forfatter Share Skrevet September 13, 2011 Lyden er best på baksiden av dekkene framme, tikkelyden øker hastigheten ved gasspådrag. Og høres ut som om den kommer fra under bilen. - Byttet veivsensor igår og var ute med røret som går til vanosen og den runde jern filteret eller hva det er, også montere jeg det igjen etter at jeg var ferdig med sensoren. Og i dag så har motoren begynt å tikke, og merker at den trekker litt dårligere. Hva kan være galt? Bilen fusker litt og slår seg av noen ganger ennå, var ikke noe feil med gamle veivsensoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå