Gå til innhold

Freddalur's BMW E30 S54 Turbo 1115whp mest effekt i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tåler jo juling! Liker også planene! Kan du ikke ordne med noen bilder snart? :D Planer om noe annet enn orginal kam da? (Husker ikke hvilken en du har kjørt med sålangt)

Skrevet
Dette var da søndagen på juli treffet, så dere kan vell tenke dere selv hvordan form begge var i :P

Resultatet ble desverre meget dålig, rakk et drag før vi konkluderte at her var det bare å demontere motor. Sprekk i stempel/topppakning etc. Prikk lik effektkurve, trykk i bunnpanna desverre. Men så er det jo helt sykt hvor mye 6 stempel i fra forskjellige m106 motorer i fra 80tallet har holdt, har ikke rørt turbotrykket siden den var bremset, så den har gått på 1.6bar i hele sommer, nermere 500mil.

Planene nå i vinter er som følger:

-Flonka ny B35 topp, maks porta til "Tore Topplokk" her i Trondheim.

-Smidde Wiseco stempel.

-5bolt

-Nye felger

-Overhale girkassa, 4 og 5 gir har hatt bedre dager.

-Bytte ut Brembo bremsene med e36 m3 bremser.

-Servo.

-Diverse shinings i motorrommet :)

Dette betyr nok en dyr vinter gitt....

Så blir det ny bremsing til våren, å makse denne Borg Warner 372'n på bensin :)

Vet du hvilken pris tore topplokk tar for max porting?

Skrevet

Har ikke gjort annet enn å demontere litt smått for å ta ut motoren ennda, tror det blir å bestille opp det meste først. Men har en m106 topp til salgs om noen er intrisset :)

• 1 month later...
Skrevet
Blir å makse turboen jeg har nå på bensin i første omgang, håper vertfall på 700whp på et "normalt trykk" :D

Dette blir bra!!! :applause::applause::applause::applause::applause:

Men, skal vel ikke kjøre "suge-motor" på vanlig drække vel Ola??

E85 + <2 bar = SANT :applause:

Begynner å lure på om jeg må fremskynde planer om bygge av ny motor, blir jo frakjørt jeg nå sånn som du holder på :roll:

Skrevet
Blir å makse turboen jeg har nå på bensin i første omgang, håper vertfall på 700whp på et "normalt trykk" :D

Dette blir bra!!! :applause::applause::applause::applause::applause:

Men, skal vel ikke kjøre "suge-motor" på vanlig drække vel Ola??

E85 + <2 bar = SANT :applause:

Begynner å lure på om jeg må fremskynde planer om bygge av ny motor, blir jo frakjørt jeg nå sånn som du holder på :roll:

Hehe!!! :lol: Blir et map på bensin på 2bar+, og et map på e85 på 2bar+ :) Satser på 800whp. De planene tror jeg du må vurdere ganske kjapt Stig!!!!! :applause: Gleder meg til Våler!

Skrevet

Jepp, kassa er helt lik supra kassa, så man kan bruke synk ringer fra den, men man får ikke av drevene på den nedre aksel på en folkelig måte, for låsinga er varmet og presset på, mens på supra kassa er det bare en mutter. Så de tørr ikke å prøve hardere desverre.

Skrevet

blir litt feil og si att den er helt lik supra kassa da når den ikke er det. me like syncringer er det. jævla synd att den ikke er satt sammen på samme måte som supra kassa.

Skrevet

Innmaten er helt like utenom at det ikke er varmet og presset på låsing av nederste aksel på 420g'n, istenden for mutter som det er på supra kassa. De sammenligna kassa mi og ei supra 6 trins kasse for å se om evt deler fra supra kassa passa på mi.

Min bråker i alle gir ja, uler og "gnikser" litt, men det er vell normalt har jeg forstått :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...