Gå til innhold

Freddalur's BMW E30 S54 Turbo 1115whp mest effekt i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bruke disse ubrukelige 34 pannene da ? Må svise om org S54 panna. Da kan du ha motoren så lavt du får til.

For jeg har jeg ikke har tilgang til tig apparat, og har heller aldri sveisa alu før så det får bli med m50 panne nå. Blir ikke noe problem når jeg får gjort om motorfestene :) Hadde jeg kjørt s54 vinkel hadde jeg kunne hatt bunnpanna i samma høyde som tannstanga :)

Blir bra!! ;) fin mottor det dere! :smile:, solgt m30'n? :smile:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Har ikke fått solgt m30'n ennda desverre, med engang den blir solgt så blir det mere fart her :)

Skrevet

Bruker m50 pumpa med mtp at det er hydroliske løftere på m50, noe ikke s54 har. Men flytta over s54 oljepumpe drevet. Tror ikke det blir noe problem heller..

Skrevet

Hva kasse skal du kjøre med mtp på vinkling av motor?

E46 m3 ja, blir stående litt på skeiva men det har ingenting å si :) Bare lage custom girkasse travers å vri giroverføringa litt :)

Har nå rensket bilen for det gammle sprutet så det er plass til det nye, har også bestilt meg turbo :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Idag var det kom det en pakke i posten gitt :)
IMG_0846_zps98dacc5a.jpg

Sammenlignet denne 80mm mot turboen som sto på m30'n som er en 72mm :)
IMG_0834_zpsf8b3efcd.jpg

Og det er akkurat plass til denne turboen uten å modifisere noe mye mer på innerskjermen heldigvis, her står den sånn ca der den skal stå :)
IMG_0842_zpsf6cea381.jpg

Eller så har det gått mye i karosseri arbeid, div forsterkninger, samt cab forsterkninger og helsveising av dempertårn fram.
IMG_0831_zps2c6ee974.jpg

Prøvde på noen 19" på bilen også, går akkurat med 10" bak, men på bane vill det vell subbe litt, glemte å ta bilde av bilen når den var på bakken seff...
IMG_0822_zps853bff57.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...