SpiderPig Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Hehe, får se til sommeren hva den bruker er ikke noe jeg bryr meg om egentlig, vill bare finne meg en bakfanger nå, er så lei av at det er kun det og navet som er igjen.... Ser ut som om jeg har fått en ei sprekk i innsuget, må se nermere på dette... Noen her som kan fortelle meg hva som gjør at innsuget sprekker? FreddneX reagerte på dette 1
hanskr Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Hehe, får se til sommeren hva den bruker er ikke noe jeg bryr meg om egentlig, vill bare finne meg en bakfanger nå, er så lei av at det er kun det og navet som er igjen.... Ser ut som om jeg har fått en ei sprekk i innsuget, må se nermere på dette... Noen her som kan fortelle meg hva som gjør at innsuget sprekker? etter tenning/ feiltening pg av for myke bensin !!
freddalur Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 Det er logisk det, for den går alt for fett desverre....
freddalur Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Bilen Begynner å ligne på no igjen Så og si ferdig nå Litt dårlig kvalitet på telefon kameraet desverre
HypeTraxX Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Har bilen blitt komplett? Da er du snart på vei til Våler da? Hehe
freddalur Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Skrevet Juni 4, 2012 Ja som sagt ble det ikke noe Gatebil Våler på meg med bil desverre.. Er vell ikke den som har mest flaks her i verden desverre.. For 4-5uker siden nå så skulle jeg kjøre meg en tur med en endelig ferdig bil. Skulle ta et lite hogg i 2gir og da skjedde dette: Så var jeg i kontakt med GKN Driveline Norway for å få laget en ny og sterkere aksling. Denne ble da 3,5" tykk og nytt og mye større og kraftigere kryss, som resulterte at jeg måtte skjære hull i traversen min for å få plass men etter en liten halvtimes tid før jeg dro på litt lett i 1-2gir også kom det en kakkle lyd fra motoren, trodde frøst dette var et resultat det var 150mil siden sist ventiljustering, så kjørte rolig hjem 1,5mil tur og justerte ventilene, og starta opp men nei, fortsatt litt kakling. Trodde da det var dårlige rådelager, så jeg fikk skaffet meg noen rådelager av hendseth her på forumet og fikk med meg en kammerat for å bytte disse, men da vi tok ned bunnpannen var det endel biter i bunnpanna. Og da var det bare å demontere motor.... Kryssbolt som var råket på 3'ern, og laget ei stygg ripe i blokka. Da startet jakta på nye stempel og ei ny blokk, hadde da 2uker på meg, og med cylmo og jaas gutta i spissen fant vi ei blokk og noen stempel, kjøpte blokka men han som hadde stempler liggende, hadde rotet de bort. Så gidde opp jakta etter m102 stempel, så da ble det satsing på m106 blokk istedenfor, kjøpte meg ei m106 blokk med 5 ødelagte stempel, kjøpte så 5 andre stempel, men på disse var det 44gram vektforskjell på så jeg kjøpte ennda et sett med 5 stempel. Etter mye frem og tilbake fikk vi tak i alle delene og cylmo gjorde jobben på 2 dager, for det var fortsatt et håp om å rekke våler, men når torsdagen før våler helga kom var nok løpet kjørt, jeg dro uten bil. Men pr.dags dato er motor satt sammen og motor i bilen igjen, har igjen litt før oppstart ennda, men satser på at det blir iløpet av morgendagen Stor takk til Roger S. Robert S. Cylmo for ekstremt god service og ikke minst Tor Egil Berdal for god hjelp
///MoePower Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Spøker det for ACR turen til helgen..? Med 3,4'n i bør den vel mappes på nytt? Rart at kryssbolten skulle knekke på den måten.. Må ha vært slakk eller brist i ett eller annet? Eventuelt tenningsbank/feil med mappet eller noe..
_anders Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Evt at de gamle m102 stemplene har blitt mishandlet med 600+ hk i mange år
Jørgen-A Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Er ikke rart att den knakk. Mye rarere att den har holdt så mange år.
///MoePower Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Er jo nettopp det jeg mener.. En kryssbolt knekker normalt sett ikke av seg selv, må ha vært slarkete i stemplene f.eks..
freddalur Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Skrevet Juni 5, 2012 Får håp denne "orginale" m106n varer noen år til oppstart ikveld/morgen, og bremsing 14juni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå