TerjeA Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Heisann!Har nå kjøpt meg ny bil, som eg tenkte eg kunne lage ein liten prosjekt tråd av.Litt om meg! :Mitt navn er Terje! bur ein times tid utenfor Bergen. er 20 år gammel, og er lærling som industrimekaniker.Litt om bilen! :Bilen er ein original e34 535 som er bygget om til manuell. Det er komplett M5 el skinninteriør med memory i den, men den trenger litt stell for at den skal bli bra Forrige eier hadde denne bilen som prosjektbil, heilt til han fekk en haug med unger. Så bilen har stått i ro (innendørs ) de siste 4-5 årene.Hentet den i Oslo, reiste kl 09:30 og var heime igjen 2 tida på natta! Blei ein laaang tur!Ikkje blei det bedre da det viste seg når me skulle teste bilen i Olso at setene, alle vindusheisene og vindusviskerane ikkje virka! og setene og ryggen var selfølgelig justert heilt fram.. Måtte kjøre 7 timer heim med setene slik og flaks at det ikkje begynte å regne!! http://%7BSMILIES_PATH%7D/eusa_pray.gifEtter ein dags feilsøking fant eg heldivis feilen. brudd i ein 60amp sikring som var gjemt vekk attmed batteriet.Forrige eier har byttet til V8 grill og panser og M5 fanger og fjernet det meste av seriøs rust. Kanaler på begge sider, og ein del av gulvet er byttet Planen min er som følgende:- Lakkere den. - Så godt som ferdig- EU Godkjenne den - Så godt som ferdig - Overhale motor, og bygge turbo - Holder på!!Motor - Deler:Topp:- Planet- PPF Z55 Turbo kam- PPF vipper- Nye vippearms akslinger- ARP bolter- Alle pakninger, tetninger og simmeringer nye- Slipt ventilerBunn:- Planet- Cooperring Pakning- Alle simmeringer og pakninger nye- Nye M106 stempelringer- M106 Stempel fra 745- MV H-Profil råder- Sachs 765 trykkplate- 4 puck sinterlamell- Neddreid enkeltmasse svinghjul. 8-8,5kg.- Nye Rådelager- Nye VeivlagerRundt motoren:- Flyttet gasspjeld. M50 spjeld og TPS.- KdFi PnP datasprut- Innovate Lc-1 Bredbåndslamda- Hjemmelaga eksosmanifold i carbonstål- Intercooler 450x300x76- T3/T4 TurboResten av bilen - Deler:- ProSport målere - Oljetrykk, Oljetemp, Vanntemp, Bensintrykk, Turbotrykk.- 255l TrePerformance bensinpumpe- Powerflex foringer framme og bak- K-Sport Coilovers- Hjemmelaga 3" eksos med 2 potter.- M5 Frontfanger- M5 Sideskjørt- M5 Bakfanger- M5 Elektrisk Skinninteriør- Sveisa diff- 9"*18" Felger- Nylakka - Carbonsvart- Powerflex - Store foringene i bakstilling- Powerflex - Bære og caster arm i framstilling- Nye originale skiver og klosser på heile bilen.- Ny håndbrekk + wireTurboen eg skal bruke er alt for liten, men det er det eg har, og kommer til å bruke denne i begynnelsen.Ny turbo blir mest sannsynlig en Precision CEA 6266 eller 6766.Skal prøve å vere flink med bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet September 15, 2011 Forfatter Share Skrevet September 15, 2011 Her kommer det litt bilder av bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 fet bil, jeg har også en e34 535 turbo. Vær obs på å sjekke om du har enkel eller dobbelmasse svinghjul når du skal bestille trykkplate, 535 kommer med beggedeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Dette må jeg jo følge med på Driver på med det samme, bare jeg har en del rust å utbedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 fet bil, jeg har også en e34 535 turbo. Vær obs på å sjekke om du har enkel eller dobbelmasse svinghjul når du skal bestille trykkplate, 535 kommer med beggedeler. Hvordan ser man forkjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasTB Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Det blir bra og bare stå på. Har en 535 også hmm, jeg har aldri montert en turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 fet bil, jeg har også en e34 535 turbo. Vær obs på å sjekke om du har enkel eller dobbelmasse svinghjul når du skal bestille trykkplate, 535 kommer med beggedeler. Hvordan ser man forkjellen? enkeltmasse har 1 "skive" mens dobbelmasse har 2 "skiver", det vil si at dobbelmasse har 2 metallplater som sitter utenpå hverandre, med et lite mellomrom mellom hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet September 16, 2011 Forfatter Share Skrevet September 16, 2011 Heisann! Det blir bra og bare stå på. Har en 535 også hmm, jeg har aldri montert en turbo! Då har du berre ein ting du må gjera då! Har bestemt meg for lakk nå, må berre komma meg til bergen å kjøpe Og det med svinghjul.. dobbeltmasse hørtes tungt ut i forhold til enkeltmasse.. Funker det ikkje å dreie ned heller dei då? :S Får håpe eg har enkeltmasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Heisann! Det blir bra og bare stÃ¥ pÃ¥. Har en 535 ogsÃ¥ hmm, jeg har aldri montert en turbo! DÃ¥ har du berre ein ting du mÃ¥ gjera dÃ¥! Har bestemt meg for lakk nÃ¥, mÃ¥ berre komma meg til bergen Ã¥ kjøpe Og det med svinghjul.. dobbeltmasse hørtes tungt ut i forhold til enkeltmasse.. Funker det ikkje Ã¥ dreie ned heller dei dÃ¥? :S FÃ¥r hÃ¥pe eg har enkeltmasse Nei, det går nok ikke. Visst du ikke har enkelmasse er det bare til å skaffe det. Dobbelmasse er mye tyngre enn enkelmasse også. Når du skal feste intercooleren vil jeg anbefale deg å kappe i frontplaten og montere icen rett forran radiatoren, slik at den hviler på vangen som går på tvers forran. visst du også monterer icen med trykkrørene opp så får du meget korte trykkrør også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 artig prosjekt, veldig stilige hjul, likner på jp mk som volvo har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mathias Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Får vel følge med her då Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmær Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Sånne felger hadde jeg 3 stk av akkurat.. mangla en pga att den var så skakk att det ikke var og rette igjen.. pene er dem hvertfall ,og umulige å få tak i lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet September 18, 2011 Forfatter Share Skrevet September 18, 2011 Sånne felger hadde jeg 3 stk av akkurat.. mangla en pga att den var så skakk att det ikke var og rette igjen.. pene er dem hvertfall ,og umulige å få tak i lenger.. Har du felgene enda?? EG HAR LYST PÅ FLEIRE!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet September 18, 2011 Forfatter Share Skrevet September 18, 2011 Har begynt å skifta litt bremser, da dei som stod på bilen var boss.. Fekk jo med nye bremser da eg kjøpte bilen, så dette har kostet kun et par arbeidstimer Har kun crappy mobil bilder, men er nå bedre enn ingenting. Slik så dei ut... Ikkje så masse bremsebelegg her nei Sandblåse litt Finito! Har også lakka senter på bremseskiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet September 20, 2011 Forfatter Share Skrevet September 20, 2011 Har fått litt deler Luftfilter, Turbobleie, Eksosbandasje, div pakninger, T3 flens, olje inn/ut turbo, oljeslange og vakumslange. Intercooler 450*300*76,Prosport målere med warning. Turbotrykk, Oljetrykk, Oljetemp og 4puk Sinterlamell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå