cmn Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Må bytte skiver og klosser foran på BMW'n nå, så har sjekket priser litt rundt omkring. Skivene bak har nok også sett bedre dager, så bytter de i samme slengen (er ganske dype spor i skivene bl.a). Sjekket da altså pris på nye skiver og klosser (type standard) både foran og bak, samt nye slitasjevarslere. Bilen det er til er en 1996 BMW 320i E36 Resultatet ble som følger: Koed: 1833,75kr inkl frakt Schmiedmann: 2059,25kr inkl frakt GS: 2643,50kr PLUSS frakt Torshov: 3200-og noe!!! Dette til tross for at dem nå har kampanje med 30% rabatt på slitedeler (deriblant bremser) Da var det jo liten tvil om hvor jeg skulle bestille. Har inntrykk av at det ofte er lite som skiller Koed og Schmiedmann. På noe er Koed billigere, og på andre varer kan det være Schmiedmann som kommer best ut. Så jeg sjekker hvertfall alltid begge disse. GS er nesten uten unntak et hakk dyrere enn begge disse. Men Torshov var skremmende dyre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Hadde alle disse delene samme delenr? Husk på at Koed ofte opererer med uorignale deler hvis du ikke spør om annet (eller fysisk søker opp delenr i webshoppen). Er du BMWCCN medlem får du også 0-15% hos Koed. Thorsov kjøper av GS så det er ikke rart det er dyrest... Et eksempel på hva jeg mener... Her har du en veldig realistisk sammenlikning på hvor mye dyrere GS er enn Koed. Men om man skal regne alternative deler, så er Koed billigst 10 av 10 ganger. GS: 34111165455 Bremseskive fram E-36/46 (ventilert) (286X22) org (286X22) 985.30 Koed: 34111165455 Bremseskive vent. 286X22 #NML# 783,751 Jeg ville også ringt den lokale BMW forhandleren, de er som oftest rimeligere enn GS, men tar selvsagt litt mer tid å bestille og styre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet September 15, 2011 Forfatter Share Skrevet September 15, 2011 Som nevnt var ingen av delene original BMW, men originaldel som det kalles i form av at de skal være "samme kvalitet eller bedre" enn original vare. Edit: OEM replacement/erstatningsvare er vel kanskje det riktigste ordet eller uttrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå