Gå til innhold

Avkappa ledninger i E36 fronten ?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg dreiv å pussa litt på 320'n her om dan, åsså fant jeg to forskjellige lednings ender som jeg ikke aner hva er/har vert til... Så derfor laster jeg opp bilder av disse i håp om at noen kan kjenne de igjen :D De er forresten en del av det orginale ledningsnettet...

ypfynv29hjun545t0cpp.jpg

hi94shuqun98ksu9d9mq.jpg

Ett annet problem jeg har er tåkelysene... De virka i går nå funker de ikke lengre uten at jeg har gjort noe spesielt :S

Når jeg har lysbryteren i null stilling lyste både angeleysa å tåkelysa, mens i dag funker de ikke.... samme har skjedd før, åsså plutselig funker de igjen... Ja jeg har skjekka SIKRINGA...

Bilen min har tysk instruksjons bok, så kan noen av eller bekrefte at sikringene er NR 17 og 33 ?

Skulle ha gjerne fått sitert hva som står om de to tåkelysbryterne mine ?! :)

På forhånd takk [-o<:D

Skrevet
Mulig det er til el.justering av lys? Hvis du ikke har orginal lykter?

Vel jeg har brukt orginal lyktene på den før, el justeringa funka den gang, så er nok ikke de ledningene :?

Du har jo samma bil, ser du ikke disse ledningene fremme på din da ? :)

Skrevet

Jeg har uorginale lykter, så kan være noe her som er klipt av fra org. lyktene. de er akkurat lange nok til å rekke bort til lyktene så det kan ikke være så mye annet de er til?

Skrevet
Jeg har uorginale lykter, så kan være noe her som er klipt av fra org. lyktene. de er akkurat lange nok til å rekke bort til lyktene så det kan ikke være så mye annet de er til?

Hmm, men på orginal lyktene mine er d ikke noe flere kontaktpungter enn hva de ledningen jeg allerede har i bruk... så i min sitvasjon kan jeg ikke forstå de er til lyktene :S

Skrevet
Mangler du utetemperaturføler?

Vel tempratur føleren veit jeg ikke mye om men inne i dasjen har tempen hengt seg opp på -37... trodde d var noe defekt inne i boxen som var feilen der, eller ?

Skrevet
De to brune ledningene går til jord.

Kan det tenkes at originalt hadde denne bilen lykteviskere?

Mulig det er ett ledningspar til viskermotor og ett til dysevarme.

Dette har jeg liten tro for egentlig :/

Da d ikke er noen andre tegn til dette

Skrevet

Du må la folk få mulighet til å svare deg, tre poster innen to minutter er litt overkill :)

Men; når utetempen viser -37 er sensoren gåen, og i ditt tilfelle kanskje tilogmed borte.

Sensoren skal være montert i venstre luftkanal, altså den som fører luft til venstre bremseskive foran. Har du ikke den, men kabelen ser ut til å nå dit, er det sensoren du mangler.

Skrevet

Få en til å måle om det er noen spenning på ledningene da.

Slå av/på lys, juster høyde, sett på varme i bakrute/speil, spyl spylervæske...

Ellers kan du gå gjennom koblingsskjemaet for din bil.

Ledninger med grønt på går som regel til noe lysrelatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...