Gå til innhold

Vibrasjoner E90 320d??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo får ganske så kraftige vibrasjoner i bilen når jeg passerer 120kmt, men er kun i det jeg slipper gassen.

Har jeg godt pådrag så er det ikke selv i den farten, men i det jeg slipper opp gassen begynner vibrasjonene.

Noen som har vært borti dette før???

Vet lite om E90 ettersom jeg kun har hatt E30 før!

Takker for svar....

Skrevet

Hei!

Jeg opplevde noe lignende for noen år siden. Det viste seg å være et ødelagt oppheng på eksosanlegget som ga vibrasjoner i bilen når jeg gikk av gassen, eller kjørte på høyt gir/lavt turtall.

Skrevet

101000, nett vært inne på stor service og Eu.

Kjøpte den for 4 dager siden, men har nettopp testet å passere 120 med den :-)

Så lurer litt på hva det er ja!

Skrevet

Saken her er jo veldig grei, ring personen som solgte deg bilen og få personen til å få orden på problemet. Du har 6 mnd reklamasjonsrett sålenge ikke annet er nevnt i kontrakten når du kjøpte bilen.

Skrevet

Tviler egentlig på at det går, pga er det ikke ting som de burde visst om de må oppgi.

Altså hvis han ikke har passert 120kmt så vil han jo ikke merke det!

Men vet ikke jeg.

Men noen som evt vet hva det er?

Skrevet

Ta opp problemet med personen da det bare er 4 dager siden du kjøpte bilen. Du skal ikke belastes for at bilen selgeren solgte deg har ett skjult problem.

Skrevet
Ta opp problemet med personen da det bare er 4 dager siden du kjøpte bilen. Du skal ikke belastes for at bilen selgeren solgte deg har ett skjult problem.

Hvis det ikke er noe man normalt kjenner til hva angår bil, så kan man ikke klage, da selger ikke kan bevises å være bekjent med problemet. Defekt frontlykt derimot, eller ødelagt gir, det er sånt hvermansen klarer å legge merke til.

Kapittel IV. Varens egenskaper; mangler m m.

§ 17. Varens egenskaper.

(1) Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

(2) Dersom annet ikke følger av avtalen, skal tingen: (a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til;

(B) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, unntatt når forholdene viser at kjøperen for så vidt ikke bygde på selgerens sakkunnskap og vurdering eller ikke hadde rimelig grunn til å gjøre det;

© ha egenskaper som selger har vist til ved å legge fram prøve eller modell;

(d) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen.

(3) Tingen har mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene i paragrafen her.

§ 18. Opplysning om egenskaper eller bruk.

(1) Reglene om mangler gjelder også når tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet.

(2) Reglene i første ledd gjelder tilsvarende når tingen ikke svarer til opplysning som noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd. Dette gjelder ikke om selgeren verken visste eller burde ha visst at opplysningen var gitt.

(3) Reglene i første og andre ledd gjelder ikke når opplysningen i tide er rettet på en tydelig måte.

§ 19. Ting solgt « som den er ». Auksjonssalg.

(1) Selv om tingen er solgt « som den er » eller med liknende alminnelig forbehold, foreligger mangel når (a) tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet,

(B) selgeren ved kjøpet har forsømt å gi opplysning om vesentlige forhold ved tingen eller dens bruk som han måtte kjenne til og som kjøperen hadde grunn til å rekne med å få, såframt unnlatelsen kan antas å ha innvirket på kjøpet, eller

© tingen er i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å rekne med etter kjøpesummens størrelse og forholdene ellers.

(2) Selges brukte ting på auksjon gjelder reglene i første ledd tilsvarende så langt de passer.

§ 20. Kjøperens onde tro, forundersøkelse m m.

(1) Kjøperen kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han kjente eller måtte kjenne til ved kjøpet.

(2) Har kjøperen før kjøpet undersøkt tingen eller uten rimelig grunn unnlatt å etterkomme selgerens oppfordring om å undersøke den, kan kjøperen ikke gjøre gjeldende noe som han burde ha oppdaget ved undersøkelsen, med mindre selgeren har handlet grovt aktløst eller for øvrig i strid med redelighet og god tro.

(3) Reglene foran gjelder tilsvarende når kjøperen før kjøpet er gitt høve til å undersøke en prøve og mangelen angår en egenskap som skulle framgå av prøven.

Skrevet

Då er vinterdekkene kommet på om problemet forsvant :-D

Hadde felgene oppe hos dekk1 og det viste seg at 2 av felgene var kraftig skjeive.

En god grunn for å kjøpe nye 19 toms hjul....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...