Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg har noe problemer med min motor 318 is, det er en 93 model e36. plutselig begynte den å dø ut, kan ikke stå på tomgang, da dør den ut, går fint å kjøre med da holder den seg i gang, må gi gass når du girer ellers så dør den ut , selvom du er i fart, tok av pluggen på tomgangsregulatoren, å nå går den på tomgang, holder seg ca på 1 rpm, men når motoren er varm går turtallet ujenvt, går opp å ned på 1 rpm til 1500 rpm, er dette tomgangsregulatoren?

takker for alle svar!

Skrevet
enten det eller lambasonde :) Samme feil på min, og det var lambda. Ta en diagnose, sjekk utslippet

okei da prøver jeg det! men hvordan tar man en sånn diagnose? må jeg inn på verksted?

Skrevet

Masse styringsdeler der det kan være feil på!

Tomgangsregulatoren er dyr, men en sansynlig synder. Bilen bil vel ikke oppleves slik hvis det var lambdasonden Har plundret MYE med å få en 96 til å gå pent Jeg betalte selv sikkert 5000 for deler og el rep.

7o51l8e6vh85i82rriqk.png

Har du sjekket at innsugsbelgen ikke suger falsk luft? Innsugsbelgene blir gjerne morkne og sprekker opp. Ofte på siden eller under slik at det er vanskelig å se før man har inspisert dem nøye.

Slange nr 12 var sprukket på en 318i jeg holdt på med for tre uker siden Byttet den og innsugsbelg og LMM og bilen gikk som en drøm

P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...