DariusK Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Den mansjetten er vel bare beskyttelse fra støv/skitt/vann. Det er enten bytte O-ringer enten prøve Omega middel fra mekonomen husker ikke helt hva den heter men brukt den lenge siden på en opel omega som hadde lekasje fra tannstag, hjalp det. Takker for informasjonen! Skal prøve til helgen å se om det går an å stramme O-ringene eventuelt bestille nye hvis det er det som forutsaker lekkasjen. Dette "omega middelet" høres veldig interessant ut Hvordan fungere det? Er det en slags smørning som tetter igjen lekkasjen? Har ikke vært bort i tannstang til e36, men det er ingenting å stramme der tror jeg. Hvis du skal stramme klemmer, så skal blåse ut olje gjenom mansjetten, da du skal ha en ødelagt mansjett. O-ringene blir tørre og stive med alder, den middel fornyer gummi så blir det tett igjen. Er ganske skeptisk til sånne ting men må innrømme at det hjelper av og til. Hvis det er sprekk inn i O-ring så hjelper ingenting, da er det bare å bytte den. Men kanskje er verdt å prøve med sånn middel, siden den koster ikke så mye som selve reparasjon. Blir ikke permanent fiks, men holder noen år til. Håper det hjelper
Pidi Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Det finner jeg vel fort ut av og all info jeg får hjelper utrolig masse, spesielt siden jeg ikke har noe erfaring innen område Skal selv si at jeg er veldig skeptisk til middelet da det ramler innen kategorien "for godt te å være sant" oss meg Men for all del, det kan være det som må til Om det funker noen år til så gjør det meg ingenting da jeg skal prøve å selge den til etter sommeren 2012
Pidi Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 Sjekket litt under bilen i dag, ser ut som slangene fra Servobeholderen og servo motoren / pumpen "svetter litt" Har markert områdene nedenfor på bildet som svetter litt: Noen som vet hvordan man strammer / løsner klemmene på de 2 markerte områdene under beholderen? Eventuelt hvordan man tømmer systemet får olje slik at man kan koble fra ting? Kom gjerne med forslag på hvordan jeg burde gjøre dette
Pidi Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 Noen som vet hvor man får kjøpt / bestilt slanger til servoen? Og er det noen som vet hvordan man løsner dette slange feste? I tillegg fant jeg litt rust...
Pidi Skrevet September 25, 2011 Forfatter Skrevet September 25, 2011 Kan jeg bruke noen av slangene her til å skifte slangen fra servo pumpen? - http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Slange/
Pidi Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 Da var olje lekkasjen fikset! Var et relativt stort hull i belgen i tannstaget på sjåfør siden. Demonterte ytre-ledet på venstre side og fikk tatt av den gamle og satt inn ny Fylte opp ny servo olje og gikk bedre enn forventet! Var mye lettere å svinge nå enn før problemet oppstod Hvor lenge det vil holde er det bare han der oppe som vet! Belgen + låse-ringer ble kjøpt på Biltema for litt under 200kr Noen som har erfaring med belgene fra biltema? eventuelt festene?
Pidi Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2011 jaja...da var jeg tilbake der jeg begynte... Biltema festene holt ikke lenge... Noen så har forslag til bedre fester?
Pidi Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 Da fikk jeg fikset mansjetten på sjåfør siden i helgen med nye solide fester. 2 Dager senere så spyr denne mansjetten servo olje ut lufteventilen... Skal det væra servo olje inni mansjetten? Eller er det en o-ring som har tatt kvelden inni snekkå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå