Pidi Skrevet September 19, 2011 Share Skrevet September 19, 2011 Hei Har en E36 316i 98 mod som begynte å hyle og kvine ved ratt svingning i slutten av forrige uke. Parkerte bilen i garasjen og sjekket servo oljen, den var nesten tom. Skal jo i teorien være et lukket system, sånt jeg har forstått det. Så har en liten tanke om den lekker, eller er det bare til å fylle på ny olje? Kjøpte bilen for ca. 1 år og har ikke hatt problemer med det før nå Er det noen "typiske" deler eller områder som skulle begynne å leke litt på disse bilene? Har dessverre ingen erfaring innen bil området så jo lettere ting blir forklart, desto bedre forstår jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwnissen99 Skrevet September 19, 2011 Share Skrevet September 19, 2011 Hadde slikt på en tidligere e36 jeg hadde, fylte bare på med ny olje jeg og da virka alt sammen igjen. prøv og fyll pp og se om det lekker igjen, minsker væskenivået så har du mest sannsynelig en lekasje ett sted Velkommen forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 19, 2011 Forfatter Share Skrevet September 19, 2011 Takker Da får jeg håpe at jeg er like heldig Skal gå for kjøp av ny olje i morgen etter jeg har sjekket hvilken type jeg skal ha. Har lest at du kan få stygt resultat av blanding Går ut i fra at det er bare til å svinge masse og se etter lekkasje på bakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 21, 2011 Forfatter Share Skrevet September 21, 2011 God kveld =) Fylte servo olje for noen dager siden, det løste hele problemet helt til jeg så det hadde lekt litt... Tror jeg fant synderen... (beklager for dårlig bilde kvalitet, har kun mobil kamera tilgjengelig) Er det mulighet for å reparere dette? Vet at den koster mellom 8000 - 9000kr ny... Mulig å få tak i brukt til en mindre pris men vil helst prøve å fikse den. Forslag? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 God morgen Kan det være en mulighet for at jeg har fylt for mye servo olje? For å ta en nærmere titt på dette så har jeg bestemt meg for å gå inn for et kjøp av Støttebukker og Jekk. Hvilken av disse Støttebukkene vil dere anbefalt? Bilen har en total vekt på mellom 1,3 - 1,5 tonn. - http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... tottebukk/ - http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... k-15-tonn/ - http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... lu-3-tonn/ Og hvilken Jekk trenger jeg for å komme inn og under fronten min, bilen er senket men er usikker på om det er 40-60 eller 60-40? Får ikke fingeren under hjulbuen framme så det sier vel det meste går jeg ut i fra? Kan lite om senking da jeg kjøpte bilen slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 Ingen forslag? Fant ny Tannstag fra Koed til 3500kr Men er det mulig å fikse servo olje lekkasjen? det lekker fra Mancheten på sjåfør siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Ta å sjekk delen opp i delekatalogen. Er du heldig kan det være en O-ring/pakning som er mulig å bytte uten å kjøpe hele greia ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 Takker for tipset! Skal sjekke dette med en gang jeg har fått bilen opp på bukker Fant delekatalogen på gsbildeler, ifølge tegningen så kan det være låse-ringene (Nr 2 og 3, eventuelt 1 og 4) jeg må bytte / stramme? "Hvis jeg er heldig" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MattiX Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Man får kjøpt sånn overhalings kitt til tannstang på gs. Med diverse o-ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 Man får kjøpt sånn overhalings kitt til tannstang på gs. Med diverse o-ringer Tror jeg fant det, er det dette kitte du mener? Burde jeg da gå for originalt kitt eller alternativ vare? Da tenker jeg på kvalitetsforskjellen. Original = 790 kr Alternativ = 558 kr Men skulle jeg trenge noe spesielt verktøy utenom det vanlige for å kunne demontere denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MattiX Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 ja, var det jeg mente:). angående om du skal ta orginal eller alternativ har jeg ingen formening om... men er jo ikke store pris forkjellen. men jeg er ingen expert, bare viste at de solgt det kittet ettersom jeg burde kjøpt det selv da jeg har noe lignende lekkasje selv og sliter med selvoppretting på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MattiX Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Men du burde vell kansje begynnt med det billigste og letteste og se etter sprekker i mansjetten eventuelt stramme klemmene og se om det hjelper. kansje prøve og bare vaske lett over og se om du ser etter hvært hvor det lekker? er nok noen her inne som har peiling på dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 ja, var det jeg mente:). angående om du skal ta orginal eller alternativ har jeg ingen formening om... men er jo ikke store pris forkjellen. men jeg er ingen expert, bare viste at de solgt det kittet ettersom jeg burde kjøpt det selv da jeg har noe lignende lekkasje selv og sliter med selvoppretting på bilen. Takker Tror jeg går for original delene for å være på den sikre siden, selv om de andre er like gode for alt jeg vet Jeg har ikke testet selvoppretting på min men ønsker deg lykke til med problemet! Er selv ingen expert og knapt rørt bilen min utenom vanlig bruk Så dette kan bli spennende om det vil fungere etterpå Men du burde vell kansje begynnt med det billigste og letteste og se etter sprekker i mansjetten eventuelt stramme klemmene og se om det hjelper. kansje prøve og bare vaske lett over og se om du ser etter hvært hvor det lekker? er nok noen her inne som har peiling på dette:) Skal prøve dette når jeg får bilen opp i høyden Du har vel ikke tilfeldigvis erfaring eller kunnskap angående støttebukker jeg burde velge? Link i Post 5 God morgen Kan det være en mulighet for at jeg har fylt for mye servo olje? For å ta en nærmere titt på dette så har jeg bestemt meg for å gå inn for et kjøp av Støttebukker og Jekk. Hvilken av disse Støttebukkene vil dere anbefalt? Bilen har en total vekt på mellom 1,3 - 1,5 tonn. - http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... tottebukk/ - http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... k-15-tonn/ - http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... lu-3-tonn/ Og hvilken Jekk trenger jeg for å komme inn og under fronten min, bilen er senket men er usikker på om det er 40-60 eller 60-40? Får ikke fingeren under hjulbuen framme så det sier vel det meste går jeg ut i fra? Kan lite om senking da jeg kjøpte bilen slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DariusK Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Den mansjetten er vel bare beskyttelse fra støv/skitt/vann. Det er enten bytte O-ringer enten prøve Omega middel fra mekonomen husker ikke helt hva den heter men brukt den lenge siden på en opel omega som hadde lekasje fra tannstag, hjalp det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 Den mansjetten er vel bare beskyttelse fra støv/skitt/vann. Det er enten bytte O-ringer enten prøve Omega middel fra mekonomen husker ikke helt hva den heter men brukt den lenge siden på en opel omega som hadde lekasje fra tannstag, hjalp det. Takker for informasjonen! Skal prøve til helgen å se om det går an å stramme O-ringene eventuelt bestille nye hvis det er det som forutsaker lekkasjen. Dette "omega middelet" høres veldig interessant ut Hvordan fungere det? Er det en slags smørning som tetter igjen lekkasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå