Tommys88 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Hei.. har en e30 med m20b25 motor.. Dem bruker ca 1liter vann på 30mil.. Finner ikke noe lekkasje fra noe steder... Tempraturen er helt fin og ikke noe trykk i tanken.. pluggene ser ut til at de har riktig farge.. tok komptest og de viser mellom 6,6 til 10,5 og ser det skal ligge på 8,8bar så veit ikke om det er så ille da.. noen som har vært borti noe sånt før.. motoren går som den skal og merker ikke noen ting.. er bare at vanne går vekk ettervært...Takk på forhånd..)
Tommys88 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 ER du nesten helt sikker på det.. litt kjipt å bytte vis det ikke er den.. kan ikke bare vøre at den må luftes/ eller vil ikke det gi noe innvirkning på det..??
Tommys88 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 jo ja.. men den skal ligge på 8,8 så trodde ikke det skulle være så ille at det skal være toppakningen.. men det skal jeg ikke si sikkert.. syns det er så rart når alt er som det skal uten om at vannet blir borte etter lange turer
Kjexx Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Det er pakninga di. Mål med co2 måler over ekpansjons tanken på radiator. Gir den utslag så er det pakninga. Det kan funke en stund til, men den vil blåse ut etterhvert.. Vannet forsvinner ut med eksosen din.. Du kan kjøpe aluminiums pulver på bilextra og helle det i radiatoren din. Blir det bedre da er det muligens pakning eller sprekk i toppen.. Men jeg hadde bytta pakning uansett, det er rota til katastrofe det du forklarer vertfall...
Tommys88 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Takk får svar... er det stor sansynlighet får at det kan vøre sprekk i toppen da.. og ossen vil man finne ut det i såfall??
Kjexx Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Det ser du når du tar ut pakninga.. Om den er hel kan det være lurt å kjøre en komptest på toppen hos mekonomen feks.. Da finner du ut det.. Men det er nok pakninga.. Min motor var helt lik, holder på å bytte pakning nå.. Det er ikke kjempe vanskelig. Hvor bor du?
Kjexx Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Ah. Det er langt unna, ellers kunne jeg tatt en titt.
Tommys88 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 men er det mulig å finne ut om det er toppakningen før man demonterer eller må man bare satse.. hvor bor du da..
Kjexx Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Jeg bor i halden. Ryker det ett snev hvitt når bilen er på?
Tommys88 Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 nei den ryker ingen ting... bare når den er kald
Kjexx Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Ok.. Har du sett om radiatoren din leker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå