Gå til innhold

Ervik's e39

ervik
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå endelig kjøpt meg en E39 igjen etter en lang periode på skolebenken. Denne bilen har jeg store planer for, noe jeg ser for meg å bruke flere år på ettersom jeg ikke har noen plan om å selge bilen igjen. Bilen i seg selv har en del skjønnhetsfeil, men den virker til å være i god teknisk stand og overraskende lite rust for å være en såpass gammel bil. Jeg kjøpte bevist en eldre bil som jeg kan ha som hobby, ettersom jeg jobber på båt og har mye tid til overs når jeg er hjemme om dagene mens kjerring og barn er på skole og hos dagmamma :)

Planer fåreløbig:

Utført
Bestilt

- Hella frontlykter
- Hella Baklykter
- Originale sideblink
- M-tech nyrer

- M5 fanger fremme og bak
- M5 speil
- M5 spoiler
- M-tech lister
- M-tech Ratt
- Ny eksos
- Nye matter
- Instrumentringer

- Ordne bulker og rust
- Nye felger/resturere felger
- Motorbytte, samt tiptronic gear kasse
- Originale spott-lys i kartlampe
- Original CD/radio spiller
- Elektriske seter
- Fjerne hengerfeste
- Nye skilt og skilt holdere
- Subb invendig i kupe

- Elektrisk rullegardin
- Xenon
- Godkjent senkesett og felger i vognkort

l6e210ki2r4vd7k8gdp2.jpg
Justerbart senkesett & 19" m6 felger(Kopi)
7rwhj7gbs9lwjgyvy33o.jpg

Det kan virke som forrige eier har tatt godt vare på bilen og byttet ut mange slitedeler den siste perioden. Men bilen skriker likevel etter ordentlig stell. Ut i fra interiøret så det ut som om den var brukt som en arbeidsbil, skittent og oljeflekker over hele interiøret, dette tok jeg første dag så godt jeg kunne, men det gjenstår noen gode timer før jeg er fornøgd.

6i9ttjgsyyqlekhue7lx.jpg
Sjefen har funnet seg godt til rette :)

Motor rommet har ikke blitt vasket ordentlig på en stund, så her har jeg en jobb å gjøre.
ofr87xoax1zm3k8oujn8.jpg
1u7p00ntrdb7rg65ykep.jpg
rxdssitj9yvna7af87nw.jpg
hoib8ptzwnxxv7xy13vj.jpg
strøkent ble det ikke, men absolutt mye bedre.

For en stund fremover blir det bare gjort små oppgraderinger, og ellers bruke tiden på å gi bilen ordentlig stell ettersom jeg har brukt nokk penger for øyeblikket.

Byttet ut de originale blinklysene, synes bare det tok seg godt ut.
35apdyzbmnq83jss35np.jpg

xn3fynm1uen5sdhgs5cq.jpg

Baklyktene synes jeg er ok, så disse blir værende på bilen :)
18by9xsxogzks7e7zlqp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det vktdaniel, var en spennende e39 du hadde på gang og ser jeg! :)

Noen som har god peiling på original buissness cd/radio spiller? Jeg har skaffet meg en radiodel i fra en 2002 mod, og jeg har den originale cd-spilleren i fra 96, alle koblinger har 100% passform, men den vil ikke fungere. Når jeg starter bilen er det lyd fra radioen i noen minutter uten noen form for funksjon, utenom knappene på rattet. cd-spilleren lyser men ikke radioen, hører snakk om noen pinner mellom cd-radio som ble endret i 2001?

Noen forslag?? :)

vrke2vt98zeeiqlulv4g.jpg

PS: det er ikke den på bilde, men lik, bortsett fra cd-spiller som har noen ekstra knapper med justering av bass etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...