Gå til innhold

Ervik's e39

ervik
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det nok sleperingen din som har slitt seg pga den ikkje var sentrert når du bytta ratt. ;)

Enkleste og kanskje einaste måten å sentrere ein slepering på er å at ha den montert på rattet. Men ikkje monter rattet på bil. Vri slepering rundt til det stopper. Er normalt rundt 5 runder. Så går du til tilbake 2.5 runder og dermed er sleperingen sentrert.

Ka slepering du trenger finner du ut med delenret ditt bakpå. ;)

Er og viktig å ha hjulene heilt beint når du tar av rattet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok sleperingen din som har slitt seg pga den ikkje var sentrert når du bytta ratt. ;)

Enkleste og kanskje einaste måten å sentrere ein slepering på er å at ha den montert på rattet. Men ikkje monter rattet på bil. Vri slepering rundt til det stopper. Er normalt rundt 5 runder. Så går du til tilbake 2.5 runder og dermed er sleperingen sentrert.

Ka slepering du trenger finner du ut med delenret ditt bakpå. ;)

Er og viktig å ha hjulene heilt beint når du tar av rattet

BINGO!

ksqhfrto9lf0z6cb67gg.jpg

tror nok ikke dette har skjedd etter at jeg monterte rattet, knappene fungerte heller ikke før jeg begynte å svinge.

Slik så det ut når jeg åpnet sleperingen.

oppjxiqc55or8o7bijws.jpg

Om jeg ikke tar helt feil er det slik det skal være?

sqgznxf6hwrkeuipgfdr.jpg

Byttet slepering ifra det gamle rattet over på dette, da funket hornet, men uten hell mtp knappene.

5 runder til høyre eller venstre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant problemet! ;)

Må nok få tak i ein ny slepering som er ødelagt.

Samme kas vei du tar til egentlig, så lenger du ikkje tvinger sleperingen. Bare til det er motstand, så 2.5 runde tilbake. Da er du golden! ;)

Ok, får huske det til neste gang :) Noen som vet om det er noe forskjell på ratt før og etter 1999 sett bort i fra airbag? kan jeg evnt. sette over airbag, slepering etc. fra et eldre ratt over på et 99---> ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ting går treigt, men har nå fått gjort litt.

Isteden for å kjøpe ny slepering flyttet jeg over det jeg trengte fra det originale rattet, nå funker hornet og cruisecontrolen, men knappene til stereoanlegget er det fortsatt ikke liv i.   :-k

post-51568-0-91568300-1381748876_thumb.j

Noen av ledningene var bare å plugge om og noen måtte loddes. 

post-51568-0-36369500-1381748885_thumb.j 

post-51568-0-28015600-1381749419_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...