Bjornhbjelland Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Sleperingen din slit seg kanskje? Fungerer hornet ditt? At du ikkje satt på sleperingen sentrert og dem har slitt seg når du la heilt om. ervik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 Sleperingen din slit seg kanskje? Fungerer hornet ditt? At du ikkje satt på sleperingen sentrert og dem har slitt seg når du la heilt om. Skal ta å få sjekket det, nei hornet fungerer heller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Da er det nok sleperingen din som har slitt seg pga den ikkje var sentrert når du bytta ratt. Enkleste og kanskje einaste måten å sentrere ein slepering på er å at ha den montert på rattet. Men ikkje monter rattet på bil. Vri slepering rundt til det stopper. Er normalt rundt 5 runder. Så går du til tilbake 2.5 runder og dermed er sleperingen sentrert. Ka slepering du trenger finner du ut med delenret ditt bakpå. Er og viktig å ha hjulene heilt beint når du tar av rattet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet September 3, 2013 Forfatter Share Skrevet September 3, 2013 Da er det nok sleperingen din som har slitt seg pga den ikkje var sentrert når du bytta ratt. Enkleste og kanskje einaste måten å sentrere ein slepering på er å at ha den montert på rattet. Men ikkje monter rattet på bil. Vri slepering rundt til det stopper. Er normalt rundt 5 runder. Så går du til tilbake 2.5 runder og dermed er sleperingen sentrert. Ka slepering du trenger finner du ut med delenret ditt bakpå. Er og viktig å ha hjulene heilt beint når du tar av rattet BINGO! tror nok ikke dette har skjedd etter at jeg monterte rattet, knappene fungerte heller ikke før jeg begynte å svinge. Slik så det ut når jeg åpnet sleperingen. Om jeg ikke tar helt feil er det slik det skal være? Byttet slepering ifra det gamle rattet over på dette, da funket hornet, men uten hell mtp knappene. 5 runder til høyre eller venstre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet September 3, 2013 Share Skrevet September 3, 2013 Bra du fant problemet! Må nok få tak i ein ny slepering som er ødelagt. Samme kas vei du tar til egentlig, så lenger du ikkje tvinger sleperingen. Bare til det er motstand, så 2.5 runde tilbake. Da er du golden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet September 4, 2013 Forfatter Share Skrevet September 4, 2013 Bra du fant problemet! Må nok få tak i ein ny slepering som er ødelagt. Samme kas vei du tar til egentlig, så lenger du ikkje tvinger sleperingen. Bare til det er motstand, så 2.5 runde tilbake. Da er du golden! Ok, får huske det til neste gang Noen som vet om det er noe forskjell på ratt før og etter 1999 sett bort i fra airbag? kan jeg evnt. sette over airbag, slepering etc. fra et eldre ratt over på et 99---> ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet September 5, 2013 Share Skrevet September 5, 2013 Flotte greier! Forskjellen på rattet er at sleperingen er på rattstammen på en 98/99 mod mens før 98/99 er sleperingen på rattet. Du må ha ein før. Går ikkje an å retrofite desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Ting går treigt, men har nå fått gjort litt. Isteden for å kjøpe ny slepering flyttet jeg over det jeg trengte fra det originale rattet, nå funker hornet og cruisecontrolen, men knappene til stereoanlegget er det fortsatt ikke liv i. Noen av ledningene var bare å plugge om og noen måtte loddes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatrickRye Skrevet Oktober 15, 2013 Share Skrevet Oktober 15, 2013 Mye luddig her flott bil, har sendt deg PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2013 Takk for det, fikk noe smågodt i posten før jeg måtte reise på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 15, 2013 Share Skrevet Oktober 15, 2013 DER ja, ENDELIG fikk du slike ervik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2013 DER ja, ENDELIG fikk du slike Bedre sent en aldri! må ha litt unødvendig ekstrautstyr 12 pund for begge to på ebay! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 er ikke unødvendig det der, men kjekt å ha ingen upris det der nei ervik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ervik Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2013 helt enig, og mer må det nesten bare bli med tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Hehe, kjekk upgrade det der. Tror jeg aldri har sett en E39 uten disse leselysa bak men.. De er heller ikke en del av lyspakka, så vet ikke hva de går under.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå