Gå til innhold

bmw e36 318, bilen går helt til du skrur av lysa! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva som kan være feil?!

bilen går som den skal, helt til du skal stoppe den!

vrir og tar ut nøkkelen, men bilen stopper ikke! skrur av lysene og bilen stopper! :S

man kan også sitte med nøkkelen i hånda og skru på lysene. og da slår tenninga seg på!

Bilen er en 1995 mod 318i e36 med m43 motor :)

Skrevet

Har det bare plutselig skjedd, eller har den vært sånn hele tiden du har hatt den?

Vet det er noen som har en knapp eller vippebryter omtrent der lysbryteren er, med sånn start tenning funksjon.

Da går alarmen hvis du ikke har nøkkelen, og hvis du har nøkkelen, f.eks. i tenningen, starter den med bryteren.

Så for meg høres det ut som en hjemmelaget startknapp. Har faktisk aldri hørt om dette problemet, men kanskje noen andre her inne har. Hehe.

Skrevet
noen som vet hva som kan være feil?!

bilen går som den skal, helt til du skal stoppe den!

vrir og tar ut nøkkelen, men bilen stopper ikke! skrur av lysene og bilen stopper! :S

man kan også sitte med nøkkelen i hånda og skru på lysene. og da slår tenninga seg på!

Bilen er en 1995 mod 318i e36 med m43 motor :)

Heisann

Har en 94 mod. E36 med M43 motor og akkurat samme problemer som deg. Jeg kan dog ikke

slå på tenninga bare ved å skru på hovedlysene, men tenninga slår seg ikke av før jeg slår av

hovedlysene, - uansett om nøkkelen er i eller ikke, den kan jeg vri og vende så mye jeg vil på

uten at tenninga går av. Så lenge hovedlys/nærlys er på selfølgelig. Har ikke gjort noe med det,

men etter å ha googlet litt osv. tidligere kan det ha noe med tenningslåsen og gjøre?

Skrevet
Dette skjer uavhengig av om dere trykker inn bremsen eller ikke?

Jeg har ikke prøvd å holdt inne bremsen og skru av tenninga mens hovedlys er på.. Kan prøve det senere, men akkurat nå står bilen uten topp osv, nesten full overhaling av pakninger, simmeringer osv :) Men det er uansett et grusomt merkelig problem.. Jeg har ikke koblet noe som helst bak bryteren, var slik da jeg kjøpte den.

Skrevet

Jeg er sikkert langt ute på bærtur, men tanken er at kanskje det er blitt montert lyspære med ett punkt på sokkelen istedet for to (kjørelys + bremselys).

Da vil lysene få strøm så lenge du holder bremsen inne.

Avhengig av hvordan det elektriske er koblet på bilen, så kan det kanskje være at resten av bilen da før strøm via dette punktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...