///ben Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Hei! Lurer på å kjøpe meg sveiseapparat. Jeg er skikkelig amatør, så det blir bare et sånn nybegynner apparat, for å trene. Derfor lurte jeg på om dette var et bra førstegangs apparat? Det er altså snakk om det første på denne siden. http://www.mamut.net/moeco/subdet22.htm
325ti Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Apparatet er godt nok til opg sveise tynnplatter og braketter. Har et Telwin apparat som er nokså likt dette du viser til. Men,kast flusstråden som følger med til helvete med en gang du får det:P og få på et skikkelig gass system. Mitt apparat er veldi kresent på og ikke ha bøyer og knekker på slangepakken når det sveises. men det tror jeg egentli er viktig på de fleste apparater. Ellers har mitt virket knirkefritt! Lær deg skikkelig og sveise før du virkelig invisterer i et "godt" apparat. Dette funker nok fjell en god stund.
hao Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Kjøpte dette og kan godt anbefales. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveisi ... s-Mig-160/ Enkelt bytte mellom polaritet ved skifte mellom sveising med gass og ved bruk av flusstråd Litt dyrere men kan bruke litt tykkere tråd og litt mere strøm. Enkel og greit i tilfelle reklamasjon også.
///ben Skrevet September 21, 2011 Forfatter Skrevet September 21, 2011 Apparatet er godt nok til opg sveise tynnplatter og braketter. Har et Telwin apparat som er nokså likt dette du viser til. Men,kast flusstråden som følger med til helvete med en gang du får det:P og få på et skikkelig gass system. Mitt apparat er veldi kresent på og ikke ha bøyer og knekker på slangepakken når det sveises. men det tror jeg egentli er viktig på de fleste apparater. Ellers har mitt virket knirkefritt! Lær deg skikkelig og sveise før du virkelig invisterer i et "godt" apparat. Dette funker nok fjell en god stund. Når du sier at jeg skal kaste flusstråden og få på et skikkelig gass system, tenker du da på ordentelig gassflaske osv? og ikke de engangs sakene? Koster ikke leie av en sånn gassflaske gull og grønne? Og flusstråd, er det tråd man kan sveise uten gass det? Skikkelig nybegynner på dette punktet
hao Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Når 325ti skriver kast flusstråd og skaff deg gassflaske så har han nok et poeng hvis en skal sveise mye og med god kvalitet på sveisen. Sveiser selv en del med flusstråd(trenger ikke gass) og godt fornøyd med det, men han stiller nok litt høyere krav enn meg. Jeg sveiser så lite at å leie en gassflaske blir for kostbart for meg og mitt bruk. Gass gjør det enklere å sveise samtidig som du får et svært fint resultat.
Jan E-28 Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 De engangsflaskene blir ekstremt dyrt. Startet med de selv, men etter 4 flasken på veldig kort tid gikk jeg over til leie. Pga lite volum i de forandres fort gassmengden også, som gir utslag i sveisen. Etter en stund stillstand i sveisingen, men fortsatt betaling av leie, følte jeg det som bortkastet. Endte med å kjøpe flaske. Kostet egentlig ikke så mye, og det er uten tvil billigst over tid uansett. De første årene irriterte jeg meg når regningene kom. De siste 5 årene har jeg ikke offret det en tanke Så er det heller å ha noen engangsflasker med litt ukurante gasser for de gangene en skal sveise litt ukurante metaller.
325ti Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Henger meg på den siste her. =) jeg kjøpte inn 6 engangsflaskjer med argon fra jula, brukte to av de,ordna meg skikkelig gass og ga bort de 4 siste. Nå sveiser jeg forøvrig med mison gass. Henger meg på Hao sitt inlegg også faktisk;)
///ben Skrevet September 21, 2011 Forfatter Skrevet September 21, 2011 Hvor mye koster det og leie/kjøpe en sånn flaske da?
hao Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Se eksempel på pris i siste innlegg http://www.bike.no/forum/thread.php?t=26018 Pris får du på forespørsel til leverandører av gass der du bor.
hypah Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Jeg kjøpte 11L til 2000 kr. Da har man innebygd regulator og det koster 850 ca å fylle den Skal man leie koster det ganske mye med mindre man får til en god avtale.. Tools veit jeg har noen bra avtaler Edit: Ang apparat ville jeg passa på en høy % av hvor lenge man kan sveise med apparat.. Jo lavere prosent, jo mindre kan du sveise sammenhengende.. Den pleier å være lav på billigapparater. Jeg kjøpte et gammelt industriapparat esab på 315a til 2000 kr Har man 3fas ligger det mye fint på finn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå