Jan E-28

Medlem
  • Innholdsteller

    375
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jan E-28

  • Rang
    Major
  • Bursdag 09/04/1977

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    I en koffert mellom Stavanger, Oslo, Trondheim, og Skien.

Nylige profilbesøk

1074 profilvisninger
  1. Jan E-28

    E36 M50 bunnpanne.

    Beklager jeg ikke har sett varselet på posten over. Har denne liggende fortsatt. Vet ikke hva disse går for i disse dager. 800 + eventuelt frakt? Kan hentes i Stavanger eller Trondheim.
  2. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Noen med en R850 eller R1100 92-06 med denne svingarmen som kan ta så nøyaktige mål som lar seg gjøre av de 3 lengdene på bildet? (Lengde på diff er fra senter bolt til ca senter felg)
  3. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Fikk den for 12.000 Men han var billig for å få ting unna. Hadde en meget fin CB500 som gikk for 17.000 som jeg angrer på at jeg ikke skrapet sammen til. For hadde gått på Finn dagen etterpå for 30.000 (en på jobben kjøpte den). Når jeg fikk av kåpa for å skru på motoren så trenger en ikke å behandle overflaten på den, gir eller svingarm for alt er nesten strøkent 😛 Så tror nesten den må bli prosjektsykkelen. Etter litt investigering har jeg foreløpig havnet på at det må være toppakkningen som har fått lekasje.
  4. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Ser på bildet nå ja, flaks da at det gikk bra, og kun egenandel som skal til. Sykkelen har havarert motor, så må nesten se litt hvor gæli det er. Må jo vurdere sterkt å bruke denne isteden for den andre til prosjektet om motor kan reddes, og selge den andre. Men om motoren er gåen så er det jo kun kåper og svingarm/gir av hovedkomponenter som er noe å spare på.
  5. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Så utrolig kjedelig 😕 spline/svingarm havari eller motor? Kjekke med svinarm i forhold til motor er jo at det trenger ikke å ta like lang tid å fikse selv om det fort kan koste litt.
  6. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Whoot.... Har ventet ganske nøyaktig 7 mnd på at en i England skulle sende K1100 trottlebody og paralever gir/svingarm for å ha til prosjektet, men mye masing senere er det fortsatt ikke sendt. Så da endte jeg opp med en billig komplett sykkel på tunet som må avgi noen deler 😂
  7. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Hvilken type? Brukt det over lang tid, og sett på splinsa jevnlig? Er dyrt om splinsa havarerer, og en billig investering å bruke rett fett syntes jeg. Fant ut at Noriko er importør av Bel-Ray. De hadde ingen forhandler på akkurat det fettet, så de solgte direkte til private. Kostet 365kr+frakt for en boks som også er ypperlig til mye annet bruk. (bla montering av veivlager/kam etc) Kom på døra etter under en uke, så like greit å ta det der kontra Ebay for potensielt å spare en hundrelapp.
  8. Skal brukes til coilover, så skålen trenger ikke være bra. Men resten må være i god tilstand. Samt spindel må være rett. Med ABS.
  9. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Hadde håpet å få tak i på en lokal butikk. For da kan en se på exp date. På Ebay vet en aldri helt hva en får. Prisen på den M77 var jo sinsyk i forhold til en stor tube med den utgått Honda Moly60. Fått sjekket litt mer. Og ser nesten ut til at moly grease med høy andel ikke er å få tak i her, kun USA. Kan det være noe miljøgrunner tro? Alternativene jeg har kommet frem til som skal gå bra til en fornuftig pris er Locktite LB8012 eller Bel-Ray assembly lube. Ingen av de har jeg funnet noen forhandler på. Men Bel-Ray inkludert porto fra Ebay ligger på under tollfri pris...
  10. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Noen som nylig har kjøpt spline grease? Ser ut til at det er unisont enighet om at Honda Moly 60 grease er tha shit. Og om en blander inn Würth SIG3000 blir det en uslåelig kombo som også holder lenge. Men Honda Moly har utgått til fordel for M77, som ser ut til å være umulig å få tak i. Og SIG3000 er kun til slags av Wurth i USA. Gode anbefalinger får også Guard dog GD525, som er et nedlagt merke nå. Andre bruker det BMW verkstedet bruker: Staburags NBU 30 PTM. Men det har rykte på seg for å sitte på plass ganske kort tid i forhold til de andre alternativene nevnt. Ellers har jeg sett på mange alternativer som nevnes, men de aller fleste har ganske små andeler Moly eller ikke spesifisert i databladet.
  11. Funke ADSC700 kontra DABtunein DT150 antenne? Skal putte inn en Kufatec boks i E90'n med Fakra kontakt. Bestilte derfor med Funke ADSC700 antenne. Når jeg kommer meg i garasjen ser jeg at pakken inneholder DT150 antenne m. ekstra adapter til Fakra isteden... Spørsmålet er om jeg skal dra å bytte den, eller ikke? Her inne ser det ut til at ganske mange har klaget på Funke antenner selv om de ser ut til å få godt mottak i tester, men samtidig finner jeg fint lite tilbakemeldinger eller tester av DT150 antennen... What to do?
  12. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    På VIN dekoderen står den som ECE (Euro) model. Men vet den ble spekket med en del i Tyskland. Så mulig det ble byttet ut litt plastik samtidig i den forbindelse.
  13. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Så tidligere i dag at det faktisk er en K100RT. Og det skal vel stemme bra siden LT ikke kom før i -86. Men hva som egentlig er forskjell på f.eks. en RT og LT lurer jeg veldig på. Den er importert fra Tyskland i 1998. Hvorfor tror du det er en US modell? refleksene på gaffelen?
  14. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Ja, hvem trenger kassebil når en har lastestropper Her er den første jeg kjøpte for bare 20.000. Så det var virkelig et kupp. Heldigvis var selger alright å ikke lot seg friste av alle som ringte i dagene imellom frem til jeg kom å hentet den Tror jeg kanskje må la den som er finest være. Og gjøre noe med denne som har litt mer slitasje. Så får jeg heller flytte over utstyret jeg liker best med denne. Den elektriske vindskjermen er overlegen den faste som stikker nesten rett inn i hjelmen på den andre.
  15. Jan E-28

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Hehe, hadde det bare blitt det. Hadde budget på 20k på sykkel 2, men det sprakk. Hovedgrunnen var den lille gule klumpen bak som jeg hadde tenkt å kjøpe til prosjektet uansett. Og den er ikke billig Må sjekke litt på fronten om den kanskje har sport suspension også. For den er ganske fastere en den andre jeg har. Blir ikke eikefelger og annet noen mener en ekte cafe racer må ha. Men blir det konseptet ja. Må vel lage en byggetråd, men blir på k-bikes & motobrick.