flobben

Members
  • Content Count

    2325
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

flobben last won the day on August 11 2015

flobben had the most liked content!

About flobben

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    O-town

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ideelt sett burde felgene vært like brede rundt om da dekkstrekket bak gir litt forskjell i rulleomkrets, men det blir såpass lite at det ikke er noe problem. dekktrykksensor sitter i felgen så den blir med over. 245 bredde er ikke noe stress å kjøre med, bare tull å gå ned på så tung bil. Hadde 245 på f11en, aldri noe stress. Har 265 på e-tronen nå og det funket fint den ene dagen det var en del snø i Oslo her. har hakka r3 på volvoen min, og de virker bra og stille, (fikk de i høst så veldig lite erfaring) har nokian på audien og de lager en rumle lyd. ellers er conti cs7 veldig bra vinterhjul også. Alle premium vinterhjul er bra, så egentlig litt samme hvem man går for.
  2. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Gynge følelsen er nok der på alle hybrid biler, flere hundre kilo i rompa gjør slik. F15 x5 40e har også samme greia.
  3. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Resett har identifisert han, norsk kar.
  4. Det staget, kan det være til høydejustering av lykter. Altså sensoren som forteller hvordan bilen står? hartge boksen, merker du den? Hadde det på en e90lci 318d og den gikk veldig bra i etterkant.
  5. flobben

    Bmw F11 530d LCI , «trenger» en webasto?

    Da skal de ha varmekolbe i kupeviften. Det vil si elektrisk ovn som fyrer når motoren er kald. min gamle 3-serie (2009modell) hadde dette og det begynte å blåse varmt etter noen få minutter. Mye raskere enn neste bilen som hadde webasto, men man mister gleden med å komme til varm bil
  6. Jeg gjorde det hoppet, byttet f15 (3.0d) til Audi e-tron 55, angrer absolutt ikke. Kjører sjeldent langt så rekkevidde er sjeldent ett problem. Bortsett fra at man må tenke tur retur hvis man ikke får ladet. Da blir det maks 15 mil hver vei, men hurtiglading (50kw)begynner å komme flere steder, så en time på de så har man greit med strøm. Finner man hyperlader 150kw+ så holder det med 20-30 min.
  7. flobben

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg gikk fra e90lci til f11 til f15 og for å være helt ærlig på det. F15 var den beste bilen jeg har hatt. Det er digg å sette seg inn i bilen og ha oversikten en SUV gir. Kjøreegenskapene er absolutt bra nok. Jeg kan love deg at jeg kunne følgt en hver bil i norge på norske veier i de hastighetene det er lov til å kjøre. Digg på vinteren hvor snø, brøytekanter er et mye mindre problem. Plass, F15 var større en F11 i forsetet når man hadde barneseter bak. Antagelig fordi man endrer litt på kjørestillingen. Jeg har nå en Audi e-tron og en xc70, begge går vel under SUV light. Kunne ikke tenkt meg å hatt v70 eller a6 i stedet for (med samme drivlinje) Så jo, det finnes folk med interesse for bil som heller velger SUV, og det uten å føle for at man går på kompromisser. Og X5 ser mye mer breitalt ut en 7-serie i trafikken, bare spør ikke bilkjennere.
  8. Forskjellen er at det var ikke problemer som plutselig oppstod. De var der hele tiden og når det samme skjedde så feilet de. Derfor software update. walkabout sine problemer kommer uten at noe er endret, ny oppførsel. Derav ikke software update fiks. Blir to forskjellige senarioer
  9. Ehhh. Det funker ikke sånn. Datamaskiner gjør det samme hver eneste gang det samme skjer, de endrer aldri utfall. Siden dette har begynt å skje er det nok ikke noe en update kan fikse, det er noe som trigger det. Dårlig batteri, kanskje, litt rart da jeg ville tro at det ga start problemer først, men sjekk av batteri er nok godt sted å starte.
  10. flobben

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Blir spennende tider fremover, nå ser man at folk stemmer på de polariserende partiene i byene. Eller det er vel færre som stemmer ytterst til høyre, men rødt vokser veldig, og det er nok fordi noen begynner å kjenne på at det begynner å bli en gruppe mennesker som henger etter. Den andre gruppen er de som stemmer MDG, som konsentrerer seg veldig om et område og selger seg på mye annet for å få til sine kjernesaker rundt miljø. er spent på om man noen kan klarer å løfte andel syklende i Oslo til 25% året rundt. For min del kjenner jeg at det sitter lang inne å ta ut sykkelen de dager det pøsregner, skulle det i tillegg vært minus grader ute, nei takker meg til en ferdig oppvarmet t-bane. Eldste dattera startet akkurat på skolen, blir spennende å lære seg miksen av foreldre og behovet for status fremover. Så første skoledag at flere foreldre hadde «pyntet» seg. F.eks. har jeg aldri sett naboen i skjorte og dressjakke før, det hadde han kledd seg i første skoledag.
  11. flobben

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Helt enig Fredrik, det er mye penger ute å går blant folk. I gata rett neden for der jeg bor går eneboligene for 12+, og ganske mange som snuser på 17-20 mill klassen. I tillegg kjøper folk hytter i 5-8 mill klassen i tillegg. Vet ikke hvordan inntekt disse personene har, men har man råd til bolig til 20+ så er nok bil til 2 mill lite innhogg i lommeboken. Da går det ned på interesse, og nå er det mer og mer akseptabelt å kjøre dyr bil uten at janteloven slår alt for hardt ned. Ser jo autoxo selger alle bentegaer og RR suver de klarer å få inn til landet, og lange køer for Lamboer i fem mill pluss klassen. Vil tro at personene som frekventerer her inne nok ikke er representative for de vi snakker om over her. Ta en titt på tidssonen osv, så ser man at det er et helt annen miks av personer som er innom.
  12. flobben

    M5 F90 eksosanlegg

    Grattis med bestilling av drømmebil. Når det gjelder økonomien er jeg også av den typen som tenker veldig igjennom i for kant og lurer litt på om man har råd eller ei. Men som oftes når handel er utført og har gått en måned så er alt det glemt, når man ser at det egentlig ikke påvirker økonomien i veldig stor grad. Lånte akkurat opp 900 for ny bil, og tenker ikke lenger over den ekstra kosten på lånet. (Solgte x5n i fjor høst og putta alle de pengene inn på lånet, men gikk 3/4 år før jeg fikk den nye) Når det gjelder keramiske bremser så føler jeg det er litt sånn jeg har stor tiss greie. Stål bremser er bedre en Keramiske bremser til vanlig bruk. Får du f.eks en stein mellom skive og kaliper skaper det store problemer på keramiske bremser. I tillegg så liker de litt varme før de yter bra. Ser mange sliter i regnvær med å få de til å ta med engang. Eksos, jeg ville valgt å kjørt med originalt en stund og heller oppgradere senere. Da får man litt følelse av å få noe nytt igjen. I tillegg er det mye lyd original anlegget. Ellers har ac shnitzer flere oppgraderinger som er mulig å velge, samtidig som de gir garanti på delene.
  13. Husk at bmw gjør det samme selv, 100% er ikke 100% der helle så vidt jeg har fått med meg. ja det er helt to forskjellige biler, jeg setter de på ingen måte opp mot hverandre. Skulle gjerne hatt en i3s som daily selv jeg.
  14. Vanlig speil, hadde lyst på kamera, men tok en ferdigspekket utgave for å få levert tidligere. Solgte x5n i fjor høst, så hadde ventet lenge nok. Har i ettertid prøvd med kamera, og det er veldig uvant og trengs en del tilvenning. En kollega snakket om at han brukte en ukes tid på å bli komfortabel med de.
  15. Fordi det var snakk om ladekurver, alle skjønner at de to bilene ikke kan sammelignes. nå vet jeg ikke hva en i3 bruker, men Audien bruker i snitt 2,6kWh/mil på vårt kjøremønster, om det er bra eller dårlig og hvor mye høyere en det er i forhold til i3, ingen anelse, og betyr heller ingen ting.