Jump to content

flobben

Members
  • Posts

    2493
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

flobben last won the day on August 11 2015

flobben had the most liked content!

About flobben

  • Birthday 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    O-town

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Høres ut som det enkleste og forholde seg til, de casene AWT beskriver begynner jo å bli veldig teknisk. Heldigvis så er det sjeldent for min del at jeg er i nærhetene av slike vekter på henger.
  2. Jeg skal være ærlig og si at e-tronen sitter trygt i garasjen jo mer jeg ser ix. Kom fra tre Bmwer på rappen og trodde vel ikke jeg skulle foretrekke Audi foran Bmw noen gang. Den ser virkelig ikke bra ut i mine øyne, virker billig. Får kanskje ta en tur og få prøvekjørt en eller annen gang for å se om det endrer min oppfatning.
  3. Nja, er en del her hvor jeg bor som kjører lettsykkel med antagelig fri eksos. Er ikke så kult når de passerer i ti elleve tiden på kvelden(hver kveld) og de drar på ut av lyskrysset. Tror hele området til tider hører den ene. Og når han da tømmer tre/fire gir så er det ekstremt mye lyd. Ja det er bare 30sekunder per sykkel, men det er flere av dem. Jeg stod på Sætertorget på Nordstrand her om dagen da det kom en inn mot rødlys. Da var det å sette sykkelen i fri og ruse dritten ut av den. Det var da ikke mulig å snakke med andre personer på torget de ti/femten sekundene. titt litt på engelske youtube kanaler og en del av gutta i london. Alarmer går i butikken osv når en del av de kjører forbi. Tror ikke det er så jævlig kult å høre på kveld etter kveld. Jeg er av typen som digger kul motorlyd, men det betyr ikke at lyden må være på lydnivå med topfuel dragstere under pådrag.
  4. Beklager, jeg syndet og du har helt rett, og jeg pleier egentlig å sjekke at det blir rett. Noe jeg ikke gjorde nå 😝
  5. 40kw er jo ganske mye hver dag. Vil tippe i4 vil ligge på snitt på 2kw/mil, som igjen sier at 40kw er 20 mil kjørt i distanse. Min Audi ligger rett under 3kw/mil. som blir ca. 14 mil om dagen om jeg skulle ladet 40kw. Så det er egentlig ganske lett å regne ut kostnad hvis man bare lader hjemme sånn i snitt. Hvis det er mye småkjøring og bruk av forvarming så vil jeg tro at med I4 at snittet vil bli 2,5kw/mil hvis man ikke benytter alle krefter hele tiden uansett hvor man er.
  6. Betyr jo ingen ting med det resultatet. Ap,sv og sp har jo ingen grunn til å gå til de for noen som helst mening. De tre har flertall, så er de enige internt behøver de ingen støtte fra noen av de andre.
  7. Spørsmålet blir kostnaden for å dele dette opp igjen. Hvordan tror du det er å splitte ut datasystemene i to eller flere deler. Når de ble slått sammen var det ingen plan for noe sånt. En god del av dette må etableres på nytt, mens retningen burde vært inter-kommunale systemer nettopp for å få helhet og spare penger. Normalt sett så har det vært lite forskjell på Ap og Høyre politikk i det store og det hele. Med SP på laget såpass store så blir det spennende og se om endringene blir noe annet en små symbolikk endringer.
  8. Bil og henger appen til statens vegvesen er magisk når det gjelder kjøring med henger og hva som er lovlig. Anbefaler alle å laste ned den.
  9. Spørsmålet er om budskapet til Kevin her kommer riktig frem igjennom tolkningen til journalisten. Veldig ofte ser jeg at mange føler at det er lagt til mye tekst, budskap som de nødvendigvis ikke helt står inne for.
  10. Ser Kris Rifa har testet kina modellen av modell 3. Så svaret på spørsmålet er om kina modellen er bedre en usa produserte får man her.
  11. For så vidt, men hvor viktig er dette? Akselerasjon, for noen år tilbake var den vanlige familiebilen en to liter diesel 140hk og 0-100 på ca. 10 sekunder. Det holdt for de aller fleste. Hvorfor det å ha akselerasjon på under 5 sekunder nå er så viktig i en familiebil får meg til å lure. Antagelig fordi de andre tingene ikke er på plass. God rekkevidde, tja, det går på bekostning av noe. Det er såpedesignet og lav vekt som gjør at Tesla går langt. Ankepunktet er spesielt støy. Appen, for så vidt enig, men i realiteten så benyttes den til? Min brukes til å skru av og på klimatisering og av og til låse opp og igjen bilen. Ladenettverket er vel eneste store fordelen de har, men det begynner å bli greit med ladepunkter fra konkurrenter nå også. Fra mitt standpunkt så sliter jeg med å se helt den store fasinasjonen for Tesla og skjønner ikke hvorfor mainstream mennesker på død og pine skal ha den. VW id.4, nye ionic, skodaen, polestar er i mine øyne veldig gode konkurrenter som burde tatt mye av markedsandelen til model 3 og y, men jeg er tydeligvis skrudd litt rart sammen
  12. Nå var det Model Y vi diskuterte og ikke de andre, og for meg virket det som at den Yen jeg tittet på så veldig mye bedre ut en Model 3 på kvalitet og finnish. Når det gjelder pris så er jeg enig med @E.C., det er norske priser som er interessante for meg og det jeg forholder meg til. Nå har jeg ingen planer om å handle Tesla, da jeg mener det er en oppskrytt greie. Har ennå ikke skjønt hva som gjør at folk mener de ligger så langt fremme teknologisk heller. Den mangler HUD, Matrix-led, apple car play osv. Eneste de har som min Audi mangler er oppdatering uten å dra på verksted (OTA). Som har resultert i dårlig kvalitetskontroll og masse bugs.
  13. Jeg tittet på en i går (første Tesla norge leverte ut) og akkurat det panelgappet du viser til her var på den også, men når man ser den live og går litt frem og tilbake så er det nok mer designet en panelgapp som er årsaken her. ( i alle fall slik jeg opplevde det) Resten jeg så virket for engangs skyld ganske bra, og jeg er kritisk, stod ved siden av Audi e-tronen min og sammenliknet med den. Setene de få sekundene jeg satt i den virker å ikke passe min kropp. Plassmessig er det i alle fall en veldig stor bil, yttermålene visuelt sett er ikke mye mindre en Audi og det samme med innvendig plass. Utover det får man lure seg til en prøvekjøring osv. i tiden fremover.
  14. Vet ikke jeg. Kriteriene som Nyland legger til her er rekkevidde og ladenettverk og nesten kun det. komfort, opplevd kvalitet er langt unna pari hvis man sammenlikner med 3-serie f.eks. Er elbil fortsatt så umodent at det kun er rekkevidde og ladenettverk som skal telle?
  15. ikke noe problem, skinn er lett å tørke over. Verre var det å ha lyse tepper i bilen 😀 Er vel større problem foran at olabukser osv. farger av
×
×
  • Create New...