flobben

Members
  • Content Count

    2346
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

flobben last won the day on August 11 2015

flobben had the most liked content!

About flobben

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    O-town

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    langt foran? skjønner at du er Tesla eier, nei de er ikke det, mye så det holder, hvis man sammenlikner epler med epler ser du at Tesla er ikke så mye lenger fremme, bortsett fra at de var så flinke å lage proprietært ladenettverk når visjonen deres er å få el-bil bredt ut i samfunnet . Sammenlinker man en Model X med audi e-tron (ok jeg kjører e-tron) så har de ca. samme rekkevidde med samme menge strøm på batteriet. Det Tesla har gjort er å gi forbrukerne en mulighet til å lade utover anbefalt på batteriet for å kunne gi ekstra kjørelengde. Sammenlikne dette med at en fossibil skulle ligger helt på grensen av hva girkassen tåler f.eks. I tillegg så er ytelsene varierene, det vil si at noen ganger har man regen, andre ganger har man ikke, Audi og BMW oppfører seg alltid likt. For å få maks ytelse må batteri varmes opp og det funker bare ett par ganger, Audi og BMW, alltid likt. osv. Infortaiment, dessverre så har de blitt trendsetter på den dustete skjermen, bare de å åpne takluken er mange trykk kontra en knapp, og sånn er det på masse. Jeg skjønner jo hvorfor, det er billigere å gjøre det slik en knapper. Så nei, tesla er ikke bil 2.0 som alle tesla eiere tror det er.
  2. flobben

    Fredriks alternative bimmerstråd

    arg. Ipadden roter av og til innleggene til litt.
  3. flobben

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg er en av de som ikke klarer å se hva som er så bra med tesla, ikke synes jeg brukergrensesnittet er veldig bra. Synes e-tron min sin også er håpløs. Gamle f15 med iDrive er den jeg har likt best. er støynivå og kvalitet på linje med model3 så er det en helt annen klasse en e-tron, eqc og antagelig ix3, rett og slett ræva. rekkevidde, det er i motsetning til de tyskebilene ikke anbefalt å lade fullt. Sikkert veldig fint for de som er interessert, men for den jevne lite interesserte bruker er det helt håpløst. ytelsen krever at batteri er fullt, akkurat passe varmt osv, de tyske yter likt hver gang, model s bruker vel femti min for å komme dit. Regen, den er forskjellig ut i fra batteriprosent og varme igjen. Veldig fint å forvente regen, så er den ikke der. Tyskerne, likt hver gang. head-up, ikke tilgjengelig gode lys, ikke tilgjengelig Det er så mye som ikke henger på greip for meg, men kommer man fra skoda klassen så skjønner jeg at man liker teslaen, men er man vant til premium, så ofrer man mye for ytelsen man får. Og ja, de går bra, og veldig bra når alle parameterne er riktig, sånn ca i ti min.
  4. Slik tidene er nå kommer det nok mye dyrt ut til salgs ganske fort. Er en del som allerede nå må selge investeringsobjektene sine. Mye klokker som legges ut til salgs nå, mye porsche taycan som legges ut. De har vel nesten ikke fått bilen flere av de. Antar at mange gjerne skulle hatt den noen mnd før de solgte
  5. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    kjenner jeg er frustrert over hele greia. er avgjørelsen om å stenge ned alt overveid og anbefalt av de som kan dette, eller kommer det fordi presset ble for stort om at tiltak må gjøres og man som politiker føler at man må vise at man tar ansvar? jeg tror det siste, spesielt etter å ha lest litt hva folkehelseinstituttet anbefalte lenge. Problemet er når media begynner å ha artikler hvor influensere anbefaler å ha unger hjemme, sikkert basert på hva rødt politiker Gilbert har uttalt seg om. Han er lege, men neppe spesialfelt på pandemi og virus utbrudd. i tillegg, hvor kommer smitten fra? 90% av alle smittede er smittet i utlandet. Hva skjer etter disse to ukene, stenger man ned for at folk kan dra til utlandet, hvor det mest sannsynlig fortsatt er kaos? Hvilke tiltak har man igjen da? nei, dette slår meg som dårlig forhastet håndtverk. Mange blir satt i en kritisk situasjon, f.eks. jeg med to små barn kan ikke ha hjemmekontor, da de må følges opp. I tillegg er det forventet fra skolen at eldste mann skal ha hjemmeskole. Jeg er ikke i stand til å passe ei på tre, følge skole oppgaver for ei på seks, samtidig som jeg har hjemmekontor. I tillegg, deleier i et firma med tolv ansatte(konsulenter), prioriteten her må være å ikke gå konkurs. Så for meg så er det helt krise slik situasjonen er nå.
  6. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Veit at siste kommentaren til Matt treffer godt på noen her inne. men ja rart det er Så ustabilt, alle disse bilene er ekstremt raske, og de tiendelene det er snakk om her ville man aldri ha merker i det vanlige liv. Skulle jeg ha valgt fritt her, så tror jeg at det hadde blitt porsche, den er hakket høyere på statuslisten og med hybrid mulig å kjøre noe avslappet med i byen.
  7. Godt å se at hurracanen blir brukt, ryktes at den blir brukt ordentlig også. eier er instruktør på isbanen der oppe ofte, og kan virkelig kjøre,
  8. flobben

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Nesten løp og kjøp Fredrik https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162361896 denne ser helt vilt fin ut, men dessverre for mye penger for min del for et leketøy
  9. Kjørte model x i går hjem fra byen, fy f.... for et makkverk av en bil. At noen med bilinteresse kjøper noe slikt skjønner jeg ikke. Støynivå som en bare det, finnish ræva, e-troenen går den en høy gang. eneste tesla kan skryte av er rekkevidde og aks. Aks er noe man sjeldent bruker (i alle fall når bilen er nogenlunde sprek) å gå fra 7-er til model s/x er skikkelig nedtur på kjøreglede. nye x5en ser kjempe fin ut, og virker å gå bra. Jeg hadde en forbikjørsel nyttårshelgen med xc70n (240hk) og i det jeg la meg inn, fortsatt med stum pedal kom en 45e bak meg og lett kjørte forbi. Så betydelig sprekere en 70n. (som forventet)
  10. At en e60 535d med 270hk kjører fra en t8 tror jeg ikke på, de tallene er ikke mulig å få til å stemme. At 540d med 320 hk klarer, ja kanskje, men volvoen har 320 bensin pluss 90 el, så at det ikke var en fight, tvilsomt, men at den kan være hårfint sprekere, ok.
  11. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Problemet med volvoen er at det 400 ikke er 400 hk. Bensinmotoren yter 320hk og el-motor yter 80hk, men ikke på samme turtall. så det er ikke bare å legge sammen så har man total effekten, man skulle tro at fabrikkene hadde lært noe av tesla p85d skandalen. 700+ hk ble vel til slutt ca 500. Men for Audi, 90% av de som klager har ikke råd til s4, og de som har råd kjøper den uansett. den er laget for å kjøre langt på autobann, og det klarer den. jeg er ganske sikker på at det er kun forumrittere som bryr seg om en bil er halv sekund tregere på ditt og datt. De resterende bryr seg bare om de er fornøyd med bil og ytelse.
  12. Når jeg så hvordan stasjonsvogna mi med skiboks var pakket jule og nyttårshelgen med to kids og frue så kunne jeg bare ha glemt å hatt sedan. Og jeg har ikke barnevogna med lenger heller. Alt går sikkert, men det hadde vært skikkelig stress.
  13. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg registrerer at dynografene som BSR har på sine sider er prikk like veldig mange aktører, så mistenker nok at de faller i kategorien software utviklet sentralt solgt til mange aktører. Så dynorundene her virker å være så som så. jeg har fra sedox-performance på min volvo, men ser at BSR og mange andre har akkurat samme grafer, oppgitt ytelse osv. Så tror nok de faller i melk og brød kategorien til TRF. Man burde kanskje ha gått for Volvos egen via polestar, eller bmws performance produkter for å få noe som er laget spesifikt til bilen, eventuelt TRFs sine egen utviklede. stertmann i Sverige utvikler vel også en del eget til forskjellige merker.
  14. flobben

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Hehe, min minste på tre holder seg for øra når motorsykler kjører forbi, ikke lært av meg. for min del er det mer tullekjøring slik som her som er irriterende, bilenlager fet lyd, men blir slitsomt når den går runde på runde i London.