Jump to content

flobben

Members
  • Content Count

    2464
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

flobben last won the day on August 11 2015

flobben had the most liked content!

About flobben

  • Rank
    Generalmajor
  • Birthday 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    O-town

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Han forklarer mye her, om han sier fra hvor vet jeg ikke.
  2. Bjørn Nyland gjør vel as we speak i en Audi e-tron gt. Tror han forventer resultat på under 10 timer. Kanskje ikke mulig med infrastruktur nord i Norge, men for de aller fleste funker el-bil også på lang tur.
  3. Hmm ganske interessant at michelin 4s leveres i fire. Er den generelle dekksjappa klar over sånt, når de pusher dekk?
  4. Spørsmålet er om i en globalisert verden om Norge kan fravike rentene i landene rundt veldig. F.eks. USA så en inflasjon på nesten 4% nå, og hvis det fortsetter må de sette opp rentene. Da skal det mye til for at Norge klarer å holde det nede selv om det skulle kræsje boligmarkedet, men som de sier i Flåflyka. Time will show.
  5. Spørsmålet blir jo er det noen forskjell å sitte på nedbetalt hus og ha million gjeld på bil, kontra å ha et millionlån på huset og ha samme verdiene? Slik jeg ser det blir det bare psykisk i hodet at det er bedre å ha flere lån delt opp i verdiene. Men man må være litt streng med seg selv og ikke finansiere biler over tiår, bare fordi huslånet skal betales ned over lang tid. (Min mening) og heller putte ekstra kroner ned på lånet. mange velger jo nå å heller sette de ekstra pengene i aksjer fordi de forventer høyere avkastning der en rentene på lånet utgjør. Så er mange forskjellige måte
  6. Agree, jeg har f.eks. alt bakt inn i huslånet pga. det er billigst. Så blir jo med hvilke øyne man ser på det.
  7. Har ikke alle? Ja det har gått mye penger til bil siste ti årene, men heldigvis har inntekt økt noe også så luksusfellen ringer ikke på med det første. Men er veldig spent hvis renta går opp på hvordan økonomien til de barnefamiliene som har kjøpt i tolv mill pluss klassen og kjører dyr bil i tillegg blir.
  8. Er kanskje like bra at det sitter litt lenger inn å gjøre slikt nå. For dagens biler med litt motor når den farten nesten i bunn av bakken. Det var dessverre lite aktuelt å kjøpe bil når jeg fikk lappen rett før tusen årsskifte. Student, men hjemmeboende i Oslo gjorde at fatterns 85-modell mazda 626 eller ascona c fra 82(tror jeg det var) ble brukt når jeg fikk låne de. Og ingen av de gjorde 200 selv nedover Lierbakken. Første bilen ble kjøpt inn i 2006 og var en volvo v40 fra 98. Som ett års tid senere ble byttet ut i 2002 Volvo s60. e90lci en ble kjøpt ny i 2009, så økonomi
  9. Jeg putrert rundt på en Bjølseth 500 fra 87 noen turer mens jeg hadde min F15 3.0d. Må si jeg opplevde som deg den som en meget god trekkbil. Nå er det noen år siden, men mener forbruket vårt opp og ned til Kr.Sand fra Oslo( så relativt flatt) var 1,3l/mil. På dieselen var det sjeldent bilen i det hele tatt gadd å gire i bakkene og i sjeldent mer en ett gir, og det var mer en nok krefter til å kjøre forbi. Jeg husker at jeg også kjørte den mest på sport på fjæring for å få den mest mulig stabil, da jeg syntes vogna dro litt mye på komfort. Når det gjelder en el, så prøvde jeg å dra
  10. Så kan vi spekulere i hva denne er verdt. beklager litt dårlig bilde, men litt info her https://www.dn.no/d2/mitt-kjoretoy/motor/frank-sinatra/lamborghini/haralds-gym-eieren-kjorer-frank-sinatras-gamle-lamborghini-miura/1-1-5480432
  11. Tydeligvis, se bare på tesla med og uten awd
  12. Hadde vært mer spennende og sammenlikne med konkurrentene hvis den hadde awd. Tror ikke MB Eqc er spesielt mye dårligere på forbruk hvis man regner inn forbruket til den ekstra motoren. Så venter selv med hyllest til de leverer awd også knuser konkurrentene
  13. Det er øyet som ser Fredrik. Jeg synes ikke den så ille ut fra innsiden.
  14. Husker for noen år siden at en av lederne i autofil gikk på akkurat journalistene rolle, og at de hadde veldig fokus på sportslighet i biler. Som gjorde at alle biler ble veldig stive og ubehagelige å kjøre. Når det infoskjermer ser jeg at Audi i nyeste utgavene faktisk har redusert skjermene. De har fjernet den nederste skjermen for klimakontroll og laget fysiske knapper igjen. Så spent på om det blir en dreining i fremtiden der igjen. Når det gjelder hybrid-løsninger, så er jeg enig, men for de som pendler i Tyskland på autobahn så er rekkevidden på Taycan kanskje noe snevert.
  15. Jeg prøvesatt en som nok hadde setet slik som du sier, langt ned og langt bak.(er det noen annen måte å ha seter på), men kom f.. nesten ikke ut når jeg satte meg i baksetet. Beina låste seg helt nedi bak der. Alt går nok, men med barneseter og alt dilldall som skal med så er nok dessverre Taycan ikke bilen for vår familie. Selv E-tronen er ofte fullpakket og XC70 har flere ganger måtte trå til. Men stv utgaven hadde vært digg, men blir for nå litt for mye penger på bil. Akkurat pusset opp bad og kjøpt meg mer inn i firmaet. Må prøve å ikke havne på luksusfellen helt med det første
×
×
  • Create New...