aeike Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Har søkt og snakket litt rundt med forskjellige BMW enusiaster. Har nemelig vurdert å bytte innsuget på min 523 og di sa at jeg først skulle fjerne "strupinga" i luftfilterboksen. Det har seg nettopp sånn at bmw har laget 2 "flaskehalser" i boksen for at bilen skal gå stillere Di 2 sitter framme og bak i boksen pluss en skillevegg. jeg fjernet "flaskehalsene" i dag, lot skilleveggen stå. Bilen ble bedre, gikk finere med belastning, litt bedre gassrespons, litt grommere lyd ved pådrag. Alt i alt så ble bilen friskere på en måte, ANBEFALES:). Fungerte fint for meg altså, bler bra på 528 også. 520 er jeg litt usikker på hvor mye det hjelper men det er unansett vel verdt å få dritten ut. Har laget en DIY. Her ser dere "flaskehalsen" fremme. Denne fjernes lett ved å trykke inn klipset på siden og dra den ut. Det lille hullet på siden tettet jeg med teip Så var det flaskehals nr 2 Denne sitter framme ved luftmengdemåleren. Heller ingen problem å få den ut. Du bare drar den til siden så løsner den. Etter du har løsnet den så må du lage et hatt i den for å få den ut, denne sitter inni boksen. Skilleveggen som står i boksen Vet ikke hvor mye det har for seg å fjerne denne, står ikke i veien for noe så jeg lot den bare stå.
Hauso Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Og hvorfor gjorde du egentlig det? For at bilen skal bråke mer? =P
Kennethe34 Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Man får betydelig bedre gassrespons ved å fjerne disse, spesiellt på M54! Bråker ikke kjempemye ekstra, men man får en liten tanke høyere innsugningslyd.
Hauso Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 hmm, jeg skal røske ut innmaten i e30'en ved første mulighet! Der trengs all gassrespons som er mulig å oppnå!
330iat Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 noen som vet om det er det samme på en 330i m54?
D.Toft Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 er vel bare å åpne filterboksen og se etter?
korny Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 disse 2 røra er der for at ikke du skal suge inn regnvann.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå