turbo1991 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Heisann, vurderer å bli kjørelærer. Lurer da på om noen har noe fornuftig og si om dette yrke, arbeidsdag, lønn osv. Har busslappen, skal også ta lastebil lappen så kommer til å ha muligheten til å ha opplæring på tungekjøretøy? Noen som har litt info ??
hhuseboe Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 For det første så vil jeg anbefale deg og gå inn på utdanning.no , yrkeslabyrinten osv. Og for det andre så er du rett og slett ikke gammel nok, tyder jeg nicket ditt rett så er du født i 1991 som vil si at du er 20 år gammel (ca). Et av kriteriene for at du skal øvelseskjøre med noen og lære noen opp for den slags skyld må du har fylt 25 og ha hatt lappen i min. 5 år sammenhengene.
mazdak1 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 For det første så vil jeg anbefale deg og gå inn på utdanning.no , yrkeslabyrinten osv. Og for det andre så er du rett og slett ikke gammel nok, tyder jeg nicket ditt rett så er du født i 1991 som vil si at du er 20 år gammel (ca). Et av kriteriene for at du skal øvelseskjøre med noen og lære noen opp for den slags skyld må du har fylt 25 og ha hatt lappen i min. 5 år sammenhengene. Tror ikke det er kravet for kjørelærer.. Du må ha hatt lappen i 3 år.. Ikke noe aldersgrense tror jeg.
Kai-P. Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 http://www.hint.no/studietilbud/?S_OBJE ... AAAAAKFIDG
Mexos Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Du må ihvertfall være sinnsykt tålmodig. Tror jeg hadde klikket første dagen og mistet jobben etter å ha skjelt ut et inkompetent menneske og revet av meg håret.
inflames662 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Skal du bli kjørelærer må du være over 21 år når du starter på skolen og som regel ha hatt lappen i 3 år sammenhengende. Angående det siste er ikke dette alltid tilfelle. I tillegg må du jo ha studiekompetanse og god helse. Når du er ferdig utdannet er du ikke kjørelærer. Da må du søke statens vegvesen om godkjenning som kjørelærer. Dette får du hvis følgende 3 kriterier er i orden: - Bestått utdanning - Helseattest, tilsvarende klasse D, buss - Vandel i orden Så skal du bli kjørelærer er det bare å følge trafikkreglene og ikke få noen prikker i det hele tatt. Har du tungbillappen kan du ta videre utdanning og bli lærer for tungbil. At man må være 25 år og ha hatt lappen i 5 år for å være trafikklærer stemmer ikke. Dette gjelder ved privat øvelseskjøring. Har man fått godkjenning av statens vegvesen som trafikklærer kan man undervise selv om man f. eks bare har hatt lappen i 4 år. Og hvis man tror at kjørelærer kun går ut på å kjøre rundt i kul bil og lære noe å gjøre det samme tar man grundig feil. Det krever god sosial forståelse og gode pedagogiske egenskaper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå