Lex-Talionis Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hei. Lurer på om det er nødvendig og borre opp blokka når jeg skal ha inn smidde stempler?` Blokka har org borring, men er helt fin innvendig. Så kan jeg ta bestille stempler etter org borringa? Hørt litt diverse så greit at jeg forhører meg litt Mvh Espen
SweetBMW Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Når du først bytter stempler så kan du like godt overborre 0,5.. 9 av 10 stempel leverandører anbefaler dette, dette er for å få mest ut av de nye stemplene og at ringene skal sette seg på nytt og ikke i de gamle slitte spora.
ealoken Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 hvorfor det tommi? om man ikke har sylindervegg skader og man ikke skal sette inn foringer så er det unødvendig og borre. man honer, gapper nye ringer og monterer.
Joachim_M5 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Fordi at hvis man måler sylindrene i en gammel motor med et mikrometer, så vil man stort sett finne ut at sylindren ikke er fullstendig sylindriske. DERFOR bruker de fleste å borre opp et lite kutt. Å bygge smidd bunndel uten å ta den lille kostnaden med å borre sylindrene virker bare dumt.
SweetBMW Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Fordi at hvis man måler sylindrene i en gammel motor med et mikrometer, så vil man stort sett finne ut at sylindren ikke er fullstendig sylindriske. DERFOR bruker de fleste å borre opp et lite kutt. Å bygge smidd bunndel uten å ta den lille kostnaden med å borre sylindrene virker bare dumt. what he said Erik ble fortalt det av OSS når jeg spurte de også se.
ealoken Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Fordi at hvis man måler sylindrene i en gammel motor med et mikrometer, så vil man stort sett finne ut at sylindren ikke er fullstendig sylindriske. DERFOR bruker de fleste å borre opp et lite kutt. Å bygge smidd bunndel uten å ta den lille kostnaden med å borre sylindrene virker bare dumt. og om du måler sylinderen finner du ut at den ikke er helt sylindrisk. selvfølgelig er det anbefalt, men man MÅ ikke.
SweetBMW Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Nei nei, ok da presiserer vi: Man MÅ ikke, men du burde <3
Jørgen-A Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 personlig ser jeg ikke grunn til og borre opp vist den er fin og ikke har riper og honinga fremdeles ser fin ut.. Jeg stoler på att bmw var nøyaktige nok.=) Og skal man borre opp for og unngå urundhet må man stressborre.
Hauso Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Bmw var nok nøyaktige som faen de, da de lagde motorene i bilene våre;) Men etter 20 år og jorda rundt noen ganger, så sier det seg selv at ting blir slitt, og som kjent og nevnt tidligere, så blir sylindre ovale etter tid, særlig om motor er kjørt hardt når den er kald. Så godt mulig du ikke ser poenget, men for min del blir det litt som å skifte olje men ikke filter.. Bmw var jo helt sikkert nøyaktige når de lagde det:)
Jørgen-A Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Bmw var nok nøyaktige som faen de, da de lagde motorene i bilene våre;) Men etter 20 år og jorda rundt noen ganger, så sier det seg selv at ting blir slitt, og som kjent og nevnt tidligere, så blir sylindre ovale etter tid, særlig om motor er kjørt hardt når den er kald. Så godt mulig du ikke ser poenget, men for min del blir det litt som å skifte olje men ikke filter.. Bmw var jo helt sikkert nøyaktige når de lagde det:) Jeg skrev att vist man IKKE SER slitasje er det ikke vits. sylinderveggene er tynne nok som di er i mange tilfeller. Vist man har en motor som har gått jorda rundt 700098 ganger så bør man borre ja. tror du skjønner hva jeg mener og.
Joachim_M5 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 I og du e nok enig Jørgen..! en s54 som du he som ikkje he gått fleire hundre tusen, og som he tynne sylindervegga i utganspunktet, den bør helst greie seg med ei honing. Men en gammel m20 som fint tåler boring BØR i mine øyer bores når smidde stempel ska inn.
Jørgen-A Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 I og du e nok enig Jørgen..! en s54 som du he som ikkje he gått fleire hundre tusen, og som he tynne sylindervegga i utganspunktet, den bør helst greie seg med ei honing. Men en gammel m20 som fint tåler boring BØR i mine øyer bores når smidde stempel ska inn. Helt enig Det var det som var poenget ja
Lex-Talionis Skrevet September 25, 2011 Forfatter Skrevet September 25, 2011 Oki;) da blir det nok borring på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå