MortenV Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Har et irriterende problem.. Byttet radiator i juni på bilen etter at den gamle fikk sprekk i seg. Den holdte seg tett men merket at det dryppet ut litt kjøleveske til tider, ikke før de siste to ukene har det virkelig begynt å lekke mye! På to dager var ekspansjonstanken tom etter full påfylling. Så tidlig i dag bestemte jeg meg for å bytte hele radiatoren igjen (hadde en ny liggende) og jeg var nettopp ute å kjørte til butikken og tilbake (ca. 6km.) og nå lekker det som bare det, tanken ble nesten tom på den lille turen. Fylte tanken helt full tidligere og jeg kunne tydelig se sporene etter kjøleveske der bilen hadde stått parkert. Så dro jeg på Statoil for å undersøke mer og da så jeg at det dryppet ned på beskyttelsesplaten til høyre for ekspansjonstanken, klarte ikke å se hvor det kom fra. Etter det jeg har sett så tror jeg nemlig ikke det er radiatoren eller ekspansjonstanken det lekker fra. Så det store spørsmålet nå er om noen har vært borti noe lingnende før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Lekkasje fra vannpumpe, slanger el termostat er vel noe som du burde sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenV Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 Har sett på det mer i dag og jeg gjetter det kanskje er pakningen til skruen som holder nivåfølern til ekspansjonstanken.. Noen som vet om den må byttes gjevnlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå