Nautiluz Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Lager en tråd om min dag hos ESS. Noen dager før montering var jeg å hentet innsuget. Hadde lyst til å finne på noe annet enn vanlig sort pulverlakkering. Så det ble noen dager med hektisk “karbonering” rakk ikke å bli helt ferdig, men kunne jo ikke utsette monteringen heller det er jo snart vinter og bilen blir parkert i garasjen. Så da tar jeg av innsuget og gjør det ferdig i løpet av vinteren. Tidlig opp torsdag morgen, begynte demontering av bilen kl 08. Frontfanger måtte av før bilen ble testet på dyno siden det var dårlig med muligheter til å spenne den fast i front. Første dyno resulterte i 346kh på hjula. Noe som var ganske så vanlig. Etter dette var det bare å demontere 480stk plastdeksler i motorrom og innsug. Utrolig nok så er det en “enkel” motor under dem også. Her har pressa også kommet på plass Her var det litt dødtid så jeg tok meg friheten til å sette på ett par fortjente ESS klistremerker jeg har fått laget. Som sikkert flere legger merke til er det kombinert ///M og ESS som jeg syntes så veldig bra ut for å skryte litt. Etter dette tok vel ivrigheten over litt og kamera ble glemt en stund. Men filmkamera ble rigget opp til dyno run! Eksosen som er i bruk her er RPI katless x-pipe og Akraprovic titanium bakere del. http://youtu.be/f1ju2jrvtXk ---------------------------------- http://youtu.be/cdo4-quUyvA Så VT2-600 kittet havnet her på 615kh i motor Det er også greit å ta med i beregningen at “intercooleren” ikke er i bruk her, så dette er i absolutt “worst case” og det er ikke umulig at det ligger ekstra 5% hk der til dagligbruk! Bilen min hadde gammel programvare som ble oppdatert, og noen av parameterne hadde blitt endret så når vi var ferdige kom motorlampen pga tankutlufting. Men det var en smal sak for Hans å programmere om! Så hvordan bilen ble?? Jeg tror nesten ikke kjæringa hadde merket forskjellen om ho hadde kjørt den til jobb. Siden den oppfører seg akkurat samme måte som den gjorde før oppgraderingen. Eneste er at girkassen med ESS sitt program fungerer mye bedre. Ikke at den girer noe raskere, men den har en mere logisk tankegang. MEN grunnen til at madammen ikke hadde merket forskjell er fordi ho sjelden er over 2000rpm. Om en drar den noe lengre enn det så bør en følge med… DSCèn har til tider problemer med å følge med siden bakhjula kan komme ganske langt ut på siden før den rekker kutte motorkraften. Beklager dårlig bilde her men ble tatt med mobil. Bedre bilde kommer.. For dem som vil se litt mere av bilen ligger det en prosjekt tråd her. viewtopic.php?f=11&t=142400 Jeg vil takke ESS og Hans for en suveren dag, og at dem orket ha meg der hele dagen Nå gidder jeg ikke skrive mere, må komme meg ut å kjøre litt har fortsatt noe dekk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Fytti... gratulerer. Må lage en landeveisfilm å da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Må skyve passe godt det der tenker jeg! Tøff bil, å kult ESS merke forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 GROMT! Snakk om drømmebil!! Og ja, du må få lagd en film ASAP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 Skal få filmet litt mere en av de nærmeste dagene. Låne ett par actioncam Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Hva skal man si. Din gromme bil ble bare enda grommere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Steike!! Helt rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Aiai, tipper det ble en morsom sak å kjøre. Ikke at den var kjedelig fra før av da.. Ser frem til landeveisfilm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Hehe.. ja den er morsom nå. Forbruket har gått opp med 0.5 hehe!! Skal få montert metanol innsprøytning snart. Fikk kittet i posten om fredagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Dette er bare helt rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Hans er en kjempe hyggelig kar og gjør at ESS er seriøse. Knall tøft bil og gromme de merkene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Hehe.. ja den er morsom nå. Forbruket har gått opp med 0.5 hehe!! Skal få montert metanol innsprøytning snart. Fikk kittet i posten om fredagen Kunne ikke ESS fikse det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Joda dem kunne det, men jeg bestilte det fra England med hastepost for å rekke å få det inn sammen med kompressoren. Men rakk jo ikke få det uansett så. Skal montere det selv så drar jeg opp så kan Hans justere det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Er kittet med dyse sentrert i røret før kompressoren da eller? Du må ihvertfall ha med deg kamera når du monterer, da jeg lenge har vurdert methanolinnsprøytning selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Nei, blir etter kompressor. Skal inn der luften er varm for så å kjøle den ned der. Har du kjøpt deg kitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå