Jokkke Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Hei, har funnet ut at feilen på bilen min ligger i pakningene som ligger i vanos. Noen som har skiftet disse O-ringene? Er det en stor jobb? Står på www.beisansystems.com at det er lurt å skifte ventil-pakningen i samme slengen, er dette noen tricky jobb eller? Hvor ligger vanos i det heletatt? Mvh Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Du tenker på ventiltetninger? Du må av med topp, ut med kam osv, så er litt jobb, men ikke veldig vanskelig. Tror ikke du burde legge ut på denne aleine;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 Ja, er vel de jeg mener Kan få Jæger til å gjøre det da, koster sikkert ikke så mye håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Tipper de mener ventildekselpakning. Jaeger bør greie dette på ca 3 timer. Da må du nok ut med rundt fem tusen pluss delene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Nå er dere vel på jordet vel.. De o-ringene du prater om sitter i midten av vanosen.. Ventiltetninger er jo en annen jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Tipper de mener ventildekselpakning. Jaeger bør greie dette på ca 3 timer. Da må du nok ut med rundt fem tusen pluss delene. FEM TUSEN for faen? Hjeelp Da gjør jeg det heller selv. Kjexx, er det vanskelig jobb å bytte disse o-ringene, har du byttet de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Nei du ser jo hvordan de gjør det på beisan.. Jeg hater topp, ventiler og pakninger.. Jeg setter det helst bort.. For 5000 kr + deler får du jo en annen motor.. Enklere å bytte det.. Pluss at du kan sette inn en UTEN vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Setter nok inn en annen motor med like dårlige o-ringer da. Er ikke som du viser til på denne, trådstarter har enkel vanos. Må demontere vanos og åpne den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Men for å skifte o-ringene på enkel vanos trenger en ikke å ta av kammer og topp. Litt mer arbeid, men gjennomførbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Setter nok inn en annen motor med like dårlige o-ringer da. Er ikke som du viser til på denne, trådstarter har enkel vanos. Må demontere vanos og åpne den. Jeg henviste til et provisorisk bilde, han har ikke skrevet at det er enkel vanos.. Det spørs jo på motoren han kjøper..Om han kjøper en uten vanos så slipper han jo det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Håper helst på å slippe å kjøpe ny motor Men bilen skal inn til diagnose/sjekk hos Jæger på tirsdag 27.09. Så får jeg si at vanos O-ringene er ødelagt og må skiftes, får vel sikkert en pris av de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Ja det er lurt. Hør av deg da om hva de sier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Jess Btw, tror ikke jeg trenger den LMM'en lengre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Okai. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Kurrant jobb å gjøre det på enkel vanos. Går fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå