Gå til innhold

Veivhusventil bytte, noen som kan litt om dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg byttet veivhusventil + slanger på min E39 m52B20, det var veldig mye klumper og dritt i slanger og rør. Åpnet den gamle ventilen hvor det var en del tørr olje på veggene.

Men jeg ville tro at det skulle være en del våt(flytende) olje i ventilen men den var helt tørr som sagt. Er ikke funksjonen med denne at det skal komme damp fra toppen og inn i denne slik at det renner tilbake ned i bunnpannen. eller skal det være tørt der.

Kan det eventuelt være tett et sted under topp lokket slik at det ikke blåses noe ut i røret ned til ventilen?

Jeg byttet ventil pga høyt oljeforbruk og av og til røyk fra eksos ved pådrag, akkurat som det av og til har vært noe som har åpnet seg og blåst ut.

Vet ikke om oljeforbruket har gått ned enda men håper det.

Byttet også plugger men det virket ikke som de var plaget med olje,

Noen som kan forklare litt rundt dette og hvilken funksjon ventilen har.

Skrevet

Google eller diylinker Utligner trykket mellom topp og bunn for å hindre overtrykk

Er veivhusventilasjonen eller noen av rørene/ peilepinnen(OBS) tett vil dette ikke fungere og du vil få ulike ¨symptomer" som feil på autokasse, turbo, svart røyk og ikke minst trykk i toppen. google en diy på din bil M52? og les deg opp der Jeg hadde MASSE trøbbel med vcv pga at DUSTENE på Egil Stenshagen sa at den ikke trengtes å byttes Det samme med oljen på automatkassen min.

Gode råd på søk eller google Lykke til

P

Skrevet

Ja jeg søkte litt men fant lite om hvordan den oppførte seg, og ut i fra hva jeg har forstått skal det være våt olje i ventilen og ikkje helt tørt som i min som jeg byttet

Skrevet

Ja Er det tørt kan du som jeg sa ha en blokkering ett eller annet sted Skal gå "LITT" frisk olje(damp) der, men ikke mye.

P

Skrevet

Men har du noen IDE om det er noe sted det kan bli tett under topplokket slik at problemet ligger før noe kommer ut i ventilsystemet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...