S.E Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Noen som vet hvor jeg burde handle turbo til min 02e46 dat? Røykla E6 ved olavsgård i dag med masse blå oljerøyk så regner med at turboen er ferdig. Er det mye jobb å bytte den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Har du byttet veivhusfilter og renset filteret på trykkregulatoren til turboen? Hvis du har gjort det og det fortsatt ryker kan nok turboen være moden for utskifting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.E Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 Filteret til veihusventilasjonen er byttet men ikke filteret til trykkregulatoren. Lukter brent olje av bilen og ryker MYE ,de som kjørte bak meg måtte stoppe for de så ikke noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 25, 2011 Share Skrevet September 25, 2011 Det er mulig det ikke vil hjelpe men du kan forsøke å rense eller bytte dette filteret. Hvor det er og hvordan det renses står her: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... f88e5a36e1 Det står blant annet at mange har fått redusert oljeforbruket og blitt kvitt sort røyk ved å rense det, så det skader uansett ikke å prøve det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.E Skrevet September 25, 2011 Forfatter Share Skrevet September 25, 2011 Hvis det er en på hver side så byttet jeg begge de i fjor .Tok av slangen til intercooleren i stad og da randt det ut en del olje så er nok turboen som er ferdig. Fant flere firmaer på ebay som selger overhalt turbo til ca 400 euro. Får håpe de er seriøse for det er jo en del billigere en å kjøpe her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå