rublings Skrevet September 26, 2011 Skrevet September 26, 2011 Har eid bilen min nå i et par uker, og det har vært noen småfeil. Men i dag kom det for fult. Var på vei til jobb da jeg merket at girkassen oppførte seg litt rart. Bremset litt på girene mer enn normalt. Plutselig feilmelder den girkassen i dashbordet. Stopper foran en rundkjøring og satt bilen i nøytral. Da jaget turtallet fra 1500 til 1000 opp og ned. Kjører gjennom rundkjøringen og opp i 80km/t og setter den i nøytral igjen. Da ligger bilen beint på 2500 omdreininger. Må holde rimelig god brems i Drive for at den skal stå, men sitter den heller i nøytral, og da slår det jo i diffen pga turtallet. Sprayet nesten en boks med startgass over motorrommet i dag, men fant ingen antydning til falskluft. Når jeg plugger ut LMM faller bilen ned å jager veldig lavt, nesten så den dauer. Noen som har peiling? Har et håp om at girkassen er ok, og at den feilmelder pga motorproblemene. Girkassen går altså i nød-modus, for den girer veldig tidlig og jeg kan ikke se valgt gir i instrumentet. Det som skjer når jeg starter den opp nå er den jager fra 1000-1500 i 5-10sek før den går rett opp på 2500 der den ligger helt beint. Huff, ble veldig mye her nå, men jeg har fagprøve på mandag og er superstresset. Er 100% avhengig av bil. Mvh Ruben Edit: Beklager multi-posting av tråd. Internettlinjen tullet seg litt og det er rapportert til admin.
oleo Skrevet September 26, 2011 Skrevet September 26, 2011 Tror jeg ville tatt en diagnose først som sist.
Carlos10 Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Kan hende at det er en liten sprekk i innsugsbelget, eller så er det luftmengdemåleren! Bilen min var også sånn, så ikke noe stooooooort problem men, er bare at bilen går litt dårligere enn det den skal! Så trenger ikke å stresse med det før etter eksamen Lykke til
rublings Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Skal høre om noen skoler i område kan ta diagnose Luftmengdemåler ja. Går det an å finne det til en grei pris? 5000,- er litt mye for en liten sensor. Takker for svar. Skal få sett på innsugsbelgen senere. Ikke bare Greit å låne min fars Focus med 90 dieselhester
username Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Hvis det er samme caset som for Mercedes, så koster luftmengdemåler 5-6000kr i Norge ja, men du finner dem til 350-600kr på eBay..
rublings Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Finner ikke så billige til min. Er nesten bare Bosch som går å få tak i. Kan vel spare rundt 1000,- - 1500,- på å kjøpe i utlandet. Så kommer frakt og moms i tillegg. Er det greit å kjøpe slikt brukt? Får vel gjerne noe til en 500-800,- kan jeg tenke meg. Ikke noe vits hvis det ryker i hytt å pine, da kan man vel bare kjøpe ny med garanti. 5000,- er dog mye penger. Edit: Dette er fordi jeg fant ut at jeg har 6-pols LMM. Den som ble levert fra 90-92 på m50b25 uten vanos. Eneste LMM som ikke går å få uorginal fra Koed og Schmiedmann. Gs har uorginal til 4.500,-.
rublings Skrevet September 28, 2011 Forfatter Skrevet September 28, 2011 Noen som har LMM til min bil? Bosch nr.: 0 280 213 011 Bmw delenr.: 13 62 1 730 074 Må ha fungerende bil, så hvis det er mulig å skaffe til en billig penge brukt, så blir det det. Helst i Hordaland.
Nautiluz Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Byttet selv til ebay LMM og bilen ble ikke bedre. Måtte kjøpe orginal så ble den "desverre" bra..
rublings Skrevet September 28, 2011 Forfatter Skrevet September 28, 2011 Byttet selv til ebay LMM og bilen ble ikke bedre. Måtte kjøpe orginal så ble den "desverre" bra.. Dessverre? Hvis jeg ikke får tak i brukt så blir det vel ny fra GS. Koster 4.500,- for en uorginal, men da bør det være bosch den kommer fra. Kan da ikke ta 4.500,- for en Kina-utgave. Kanskje jeg får den til 4000,- med litt rabatt.
Kai-P. Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Jeg har en original liggende. Vet dessverre ikke om den er i orden, men om du legger ut for frakten kan du få den av meg.
rublings Skrevet September 28, 2011 Forfatter Skrevet September 28, 2011 Jeg har en original liggende. Vet dessverre ikke om den er i orden, men om du legger ut for frakten kan du få den av meg. Virket den ikke når du hadde den på bilen?
Kai-P. Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Joda, forsåvidt - men jeg vet ikke om den virket som den skulle. Du kan jo bare gi meg beskjed hvis du vil ha den for å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå