Gå til innhold

e34 klikket fulstendig, feilmelder bl.a. girkasse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eid bilen min nå i et par uker, og det har vært noen småfeil. Men i dag kom det for fult.

Var på vei til jobb da jeg merket at girkassen oppførte seg litt rart. Bremset litt på girene mer enn normalt. Plutselig feilmelder den girkassen i dashbordet. Stopper foran en rundkjøring og satt bilen i nøytral. Da jaget turtallet fra 1500 til 1000 opp og ned.

Kjører gjennom rundkjøringen og opp i 80km/t og setter den i nøytral igjen. Da ligger bilen beint på 2500 omdreininger. Må holde rimelig god brems i Drive for at den skal stå, men sitter den heller i nøytral, og da slår det jo i diffen pga turtallet.

Sprayet nesten en boks med startgass over motorrommet i dag, men fant ingen antydning til falskluft.

Når jeg plugger ut LMM faller bilen ned å jager veldig lavt, nesten så den dauer.

Noen som har peiling? Har et håp om at girkassen er ok, og at den feilmelder pga motorproblemene. Girkassen går altså i nød-modus, for den girer veldig tidlig og jeg kan ikke se valgt gir i instrumentet.

Det som skjer når jeg starter den opp nå er den jager fra 1000-1500 i 5-10sek før den går rett opp på 2500 der den ligger helt beint.

Huff, ble veldig mye her nå, men jeg har fagprøve på mandag og er superstresset. Er 100% avhengig av bil.

Mvh Ruben

Edit: Beklager multi-posting av tråd. Internettlinjen tullet seg litt og det er rapportert til admin.

Skrevet

Kan hende at det er en liten sprekk i innsugsbelget, eller så er det luftmengdemåleren!

Bilen min var også sånn, så ikke noe stooooooort problem men, er bare at bilen går litt dårligere enn det den skal! Så trenger ikke å stresse med det før etter eksamen :) Lykke til

Skrevet

Skal høre om noen skoler i område kan ta diagnose

Luftmengdemåler ja. Går det an å finne det til en grei pris? 5000,- er litt mye for en liten sensor.

Takker for svar. Skal få sett på innsugsbelgen senere. Ikke bare Greit å låne min fars Focus med 90 dieselhester -_-

Skrevet

Finner ikke så billige til min. Er nesten bare Bosch som går å få tak i. Kan vel spare rundt 1000,- - 1500,- på å kjøpe i utlandet. Så kommer frakt og moms i tillegg.

Er det greit å kjøpe slikt brukt? Får vel gjerne noe til en 500-800,- kan jeg tenke meg. Ikke noe vits hvis det ryker i hytt å pine, da kan man vel bare kjøpe ny med garanti.

5000,- er dog mye penger.

Edit: Dette er fordi jeg fant ut at jeg har 6-pols LMM. Den som ble levert fra 90-92 på m50b25 uten vanos. Eneste LMM som ikke går å få uorginal fra Koed og Schmiedmann. Gs har uorginal til 4.500,-.

Skrevet

Noen som har LMM til min bil?

Bosch nr.: 0 280 213 011

Bmw delenr.: 13 62 1 730 074

Må ha fungerende bil, så hvis det er mulig å skaffe til en billig penge brukt, så blir det det. Helst i Hordaland.

Skrevet
Byttet selv til ebay LMM og bilen ble ikke bedre. Måtte kjøpe orginal så ble den "desverre" bra..

Dessverre? :?

Hvis jeg ikke får tak i brukt så blir det vel ny fra GS. Koster 4.500,- for en uorginal, men da bør det være bosch den kommer fra. Kan da ikke ta 4.500,- for en Kina-utgave. Kanskje jeg får den til 4000,- med litt rabatt.

Skrevet
Jeg har en original liggende. Vet dessverre ikke om den er i orden, men om du legger ut for frakten kan du få den av meg.

Virket den ikke når du hadde den på bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...