Gå til innhold

BMW M3-R


setra
 Share

Anbefalte innlegg

10 psi eller 0.6 bar er det samme trykket de kjører 550 kittet på. Jeg skulle tro du hadde mer trykk når du nevnte du hadde montert på mindre reimhjul. Men viss du får 630 hk på 0.6 bar er det veldig imponerede :) Jeg lader 0.9 med langt mindre hk.

http://www.esstuning.com/products/E46-M ... .2%29.html

9 PSI :P Hadde mann ladet det samme så hadde det vell ikke blitt noe forskjell =)

Så opp 1 PSI da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vel 9 psi på 550 kittet ca. Du ser trykket i bunnen av dynoen min. Der det står analog, det er trykket, og det peaker på ca 10 PSI eller 0,7 bar.

Asbjørn har jobbet endel med softwaren på både dette og 550 kittet.

Blant annet er man nå kvitt det "hostet" som kom på 2krpm ved fullt pådrag i 5 og 6 gir før.

Software oppdateringen til 550 kittet er klart nå, og kan fåes kjøpt. Denne oppdateringen gir også flere hester. Ca 10-20 tror jeg. Absolutt vært å kjøpe spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vel 9 psi på 550 kittet ca. Du ser trykket i bunnen av dynoen min. Der det står analog, det er trykket, og det peaker på ca 10 PSI eller 0,7 bar.

Asbjørn har jobbet endel med softwaren på både dette og 550 kittet.

Blant annet er man nå kvitt det "hostet" som kom på 2krpm ved fullt pådrag i 5 og 6 gir før.

Software oppdateringen til 550 kittet er klart nå, og kan fåes kjøpt. Denne oppdateringen gir også flere hester. Ca 10-20 tror jeg. Absolutt vært å kjøpe spør du meg...

Oki, ja min fusket litt før 2000rpm. Ja får se om det blir et sånt kit på denne nye også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forskjell på det nye å gamle 550 kitet?

Lurer på å kjøpe et kit nå :P Originalt holder ikke mål iforhold til sykkla på veien om sommeren :D

Vist du tenker på CFR 550 kittet, som de solgte for 3-6 år siden, så er den største endringen at det gamle 550 kittet brukte en ASA kompressor, mens det nye bruker en Vortech kompressor. Ellers er det ganske likt, det nye kittet bruker en annen bensintrykk regulator, og endel større dyser en det gamle CFR kittet. Begge kittene bruker luft til luft intercooler, men den nye 550 kjøleren er litt tjukkere enn den som CFR kittet brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forskjell på det nye å gamle 550 kitet?

Lurer på å kjøpe et kit nå :P Originalt holder ikke mål iforhold til sykkla på veien om sommeren :D

Vist du tenker på CFR 550 kittet, som de solgte for 3-6 år siden, så er den største endringen at det gamle 550 kittet brukte en ASA kompressor, mens det nye bruker en Vortech kompressor. Ellers er det ganske likt, det nye kittet bruker en annen bensintrykk regulator, og endel større dyser en det gamle CFR kittet. Begge kittene bruker luft til luft intercooler, men den nye 550 kjøleren er litt tjukkere enn den som CFR kittet brukte.

viewtopic.php?f=14&t=252208

Står lite med info der men... Så usikker... Jeg spurte ESS å di lurte på om det var det kitet med originalt innsug osv... Men cfr kitet har vell innsug å alt det? Er vell cfr regner jeg med. Ellers må det vell være jævlig gammelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Programeringen jeg har er til vortech kompressoren, andre dyser og bensintrykksregulator, så tror ikke det vil fungere på CFR kittet, men det CFR kittet som du kjøpte er helt rått! Drar noe voldsomt. Tipper du kommer til å bli knall fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Programeringen jeg har er til vortech kompressoren, andre dyser og bensintrykksregulator, så tror ikke det vil fungere på CFR kittet, men det CFR kittet som du kjøpte er helt rått! Drar noe voldsomt. Tipper du kommer til å bli knall fornøyd!

Oki, ja ess hadde program :) men håper di kan fikse noe ala det du har. Om jeg eventuelt bytter dyser å btr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPF Feramic steg 2. Fungerer skuddsikkert. 100%

http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... ge_2/12723

Okay, har spurt SSP å litt sånt nå... å jeg har jo hatt en med det nye 550 kitet før men med SMG, der hadde jeg kun original clutch å det funket helt topp... Trenger jeg egentlig bytte tro? Skal jo ikke kjøre helt bajas på banen som som deg ;)

Men litt blårøyk å harde pådrag på motorveien blir det alltids :P

Fikk med sachs racing trykkplate men yngve mente om vi skulle ta ut kassa er det jo bare dumt å ikke bytte lameller å...

Vurderer bare prøve original clutchen først også eventuelt bytte viss det trengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...