Gå til innhold

BMW M3-R


setra
 Share

Anbefalte innlegg

Takk skal dere ha. Var helt fantastisk gøy. Ja greit at petter får noe å pusle med, tror ikke han har særlig mye å gjøre fra før... :)

Heftig kjøring her. kamera skulle bare vært montert med litt bedre sikt og lyd :)

Hva skjedde med servo`n? Ble oljen for varm?

Kjørte du med slicks dekk?

Ja. ser at filmen ikke ble helt hundre. Servoen forsvant gradvis ut. Mulig oljen ble varm, men var en ulyd i servoen fra før, så tror det er pumpa som har tatt kvelden. Ja kjørte med slicks. Første gang jeg har kjørt med det. Anbefales... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med film og bilder fra Ringen, så ut som det var utmerkede forhold der nede.

Ang. servoen så ser jeg at hendene dine jobber noe voldsomt ved rattutslag, er den tung på rattet?

Hvis geometrien er feil i forstillingen vil dette øke feedbacken fra hjulene slik at man får slik ratting som det der noe som også øker belastningen på servoen.

Hva har du gjort med servooljekjølingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rått!! Jobber med min nå, den blir frisørbil i forhold. Men ett spørsmål. Jeg er litt skeptisk til å bruke den CAE girspaken. Hvis det blir litt slark i motorfester eller girkassefeste så kan det føre til havarie. Har du tenkte noe p det og eller hørt noe om det? hvilke foringer bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Servoen er tung ja, men den var ikke det i begynnelsen. Den bråkte voldsomt, men var ganske lett. Gikk gradvis ut, så måtte ha høyere og høyere revs for å få litt hjelp. På slutten var den helt slutt. Har ikke gjort noe mer en orginal kjøling. Ganske sikker på at det er pumpen altså.

CAE shifteren fungerte suverent. Kjapt å presist. 100% fornøyd. Har ikke gjort noe med med motor og girboks fester.

den filmen hvor gopro'en sitter på taket ble ganske bra inge skal jeg få sendt den til deg på noe måte eller skal jeg bare legge den opp på youtube?

Legg den opp på youtube du, så kan jeg laste den ned derfra. Thanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update..

Installert nytt Intrax understell og byttet ut den gamle servo pumpa som sluttet å fungere. Den gamle hadde skjært seg...

Foto0322.jpg

Foto0323.jpg

Nye powerflex foringer og en såkalt oil diverter valve er på vei over atlanteren. Ventilen gjør at all oljen går igjennom oljekjøleren istede for bare noe av den som det er idag. Håper det fikser den høye oljetemperaturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd og herlig prosjekt :D

Hva slags girspak er det du har i videoen fra Ringen? Bruker du shortshift?

Takk for det :)

Jeg bruker en CAE shifter. Det er en girspak, med shortshift system. Selges av PeeBee Motorsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd og herlig prosjekt :D

Hva slags girspak er det du har i videoen fra Ringen? Bruker du shortshift?

Takk for det :)

Jeg bruker en CAE shifter. Det er en girspak, med shortshift system. Selges av PeeBee Motorsport.

Takk for info! Da er CAE Shifter satt opp på ønskelisten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er det du ratter etter midt i svingen?

Hvorfor bytter du til Intrax når du har Moton som skal vere grommere?

Er det den ene høyere svingen på gp banen du tenkte på? Isåfall var det fordi det slapp bak, og jeg prøvde å rette den opp med pådrag og så slapp det igjen, og igjen... Ble ikke akkurat hundre prosent..

Moton understellet var lånt inntil han som eide det trengte det. Det var nå, så da måtte jeg ha nytt. Har hørt at Intrax skal være gode greier så da kjøpte jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...