Gå til innhold

Feil med speedo-abs-osv-osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå virker ikke speedometer, abs, antispinn, forbruksmåler, osv osv.

Har byttet bakre venstre abs-sensor uten att dette har noen innvirkning.

Alt virker med det samme jeg kjører, men hvis jeg stopper i mere enn 2-3 minutter så blir det feil med det meste.

Noen som vet hva som må skiftes?

Bilen det gjelder er en e39 2001 525ia touring.

Skrevet

Instrumenter virker som de skal.

Feilen kommer hvis jeg stopper i ca 2 minutter.

Kan hende det er noe i motorrommet som blir varmt når bilen stopper?

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg byttet ABS-enheten som sitter til venstre i motor-rommet. Nå virker alt utenom antispinn, den lampen lyser hele tiden.

Før jeg byttet denne enheten fungerte alt før enheten ble for varm, tror derfor ikke det er noen andre feil på bilen, men må denne enheten på noe vis kodes eller......???

Skrevet
Da har jeg byttet ABS-enheten som sitter til venstre i motor-rommet. Nå virker alt utenom antispinn, den lampen lyser hele tiden.

Før jeg byttet denne enheten fungerte alt før enheten ble for varm, tror derfor ikke det er noen andre feil på bilen, men må denne enheten på noe vis kodes eller......???

Er det gammel ellers ny?. Du må kode på din bil.

Skrevet

Er en ny fra Koed.

Så d må kodes, hmm, typisk. :(

Det går vel ikke med Carsoft? (Neppe)

Skrevet

Er en ny fra Koed.

Så d må kodes, hmm, typisk. :(

Det går vel ikke med Carsoft? (Neppe)

Nei! ikke carsoft. BMW DIS v.44 ellers progman.

Skrevet

Skiftet nettopp abs-hjernen på min, og leste med carsoft 6.5 at modulen må programeres om det er automat eller manuell i bilen....Etter bytte, var det bare antispinn som ikke virket.

Skrevet
Skiftet nettopp abs-hjernen på min, og leste med carsoft 6.5 at modulen må programeres om det er automat eller manuell i bilen....Etter bytte, var det bare antispinn som ikke virket.

Koder etter modulen er byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...