Bmweee Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Ja, det finst vel en tråd en plass så kaller meg dum og finner den ikke.. MEN, trenger sperre til min e34 525i da denne nå går med turbomotor og skal brukes mer til andre formål en kosekjøring.. Kjører nå med sveiset diff og det går jo det, men er for slitsomt og drive med stikkaksling bytte 2-3 ganger i mnd. Er ikkje allverden med hk her, så vil tro en m5 diff vil holde, vet eg da må bytte over hele bakstilling fra m5, no prob. MEN hvor mye sperrer en original m5 diff?? OG hvor får man evnt kjøpt deler for å øke sperre-prosent. Ser f.eks koed selger kit til 25% 188 sperrer, der man øker til 40%. Jeg ønsker enkelt og greit opp mot 75%.. Forslag og tips folkens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Du får kjøpt hos koed som du sier selv. Om du skal bygge om til 210-diff så burde du gå for diff fra 535. Den har 3.45 utveksling isteden for 3.91 som M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Gå for ei hel bakstilling fra 535, med sperre... Tåler masse juling og sperre prosenten har ganske lite å si spør du meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 Oki, Men nå har eg da tenkt tanken på å bruke m5 bakstilling, med m5 diff.. er det da å foretrekke å heller bruke 535?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 210 diff sier meg desverre nada.. Hva er HVA?.. hvilke differ med sperre får man på hvilke modeller..? og kan man bygge om noen typer til sperre?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 210 er den store diffen på E34.. 535 og m5 blant annet har denne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 oki, og denne sperrer hvor mye? Må vel ha noe å si om en diff sperrer 25% eller 40%..?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Oki, Men nå har eg da tenkt tanken på å bruke m5 bakstilling, med m5 diff..er det da å foretrekke å heller bruke 535?? Da bruker du det du vil.. Diffene er like Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 oki, eg som misforstod litt..har nå nemlig på hånd en m5 bakstilling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Kjøp den, men vær klar over at utvekslingen din blir helt på tryne! Har kjørt med 3.91 utveksling på helt org M50B25 og utvekslingen er aaaltfort kort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 såå vi snakker gire seg ihjel..? hm, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Kan du ikke kjøpe Quaife? Bygge om den åpne diffen du alt har? Søk litt på forumet ang. Quaife. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 såå vi snakker gire seg ihjel..? hm, Ja, og toppfart på 190-200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 om det går å bare handle quaife til original diffhus så er det absolutt et alternativ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 begge hjula vill spinne like mye samma faen hvor mye sperre du har, men 25% så klarer den bare å overføre 25% av kraften til det hjulet som har minst grep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå