Gå til innhold

E39 - valg av senkesett

Kai-P.
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TA technix er typisk "jalla"-sett. Stivt og stumpete og uten særlig komfort. Er også dårlig kvalitet på justeringsmutter. Senker rundt 100-110mm rundtom.

JOM er mye mykere og litt mer kjørbart for en dagligdags bil. Senker dog ikke mer enn 60-70mm.

Raceland er en mellomting mellom disse to, ikke fullt så stivt men heller ikke fullt så mykt. Disse senker laavt.

Det var de justerbare.

Ellers har jeg bare prøvd FK 40/20 fjærer og Eibach 30/30. Begge de fungerte strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som deg når det gjelder Ta Technix, riktignok på Golf. Plusset med det senkesettet er at det virker holdbart - det går nå på år to i den gamle Golfen min.

Snuser litt på Raceland, faktisk, man kan få få kjøpt et sett for 3k - det er billig.

Hvordan ble bilen med FK 40/20? Høy, passe lav? Går jo evnt. an å kjøpe senkeskåler i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo helt greit ut med FK-fjærene, men hadde nok angret om jeg gikk for dem - fordi jeg er meg. :wink:

Aner ikke hvor gamle demperne mine er, så jeg ville nok gått for komplett sett. I og med at komplett FK-sett koster mer enn Raceland-coilovers går jeg nok for disse. Da har man også alltid muligheten til å bestemme høyden selv.

Takk for innspill og bilder, Mikael-B! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert Raceland på min E39 nå. Tatt første justering og skal justere litt mer ned i helga. Det er jo et komplett coiloverkit til under 3000 så supert er det sikkert ikke, men jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag med andre dyrere dempere. Synes settet er helt greit. Er jo stivt, men det regner jeg nesten med det skal være :) Så nå, når settet fremdeles er nytt, er jeg fornøyd. Så får vi se hvor lenge disse "billig" settene varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert Raceland på min E39 nå. Tatt første justering og skal justere litt mer ned i helga. Det er jo et komplett coiloverkit til under 3000 så supert er det sikkert ikke, men jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag med andre dyrere dempere. Synes settet er helt greit. Er jo stivt, men det regner jeg nesten med det skal være :) Så nå, når settet fremdeles er nytt, er jeg fornøyd. Så får vi se hvor lenge disse "billig" settene varer :)

Skal prøve jeg også, så kan vi utveksle erfaringer etterhvert. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...