Kai-P. Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Som topic. Av justerbart har jeg kikket litt på TA Technix, Jom og Raceland. Hvis jeg skulle gått for fjærer og dempere hadde det nok blitt Lowtec, FK eller Supersport. Er det noen som har tips til hva jeg bør velge av "budsjett"-senkesett til E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 +1 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 +1 !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 TA technix er typisk "jalla"-sett. Stivt og stumpete og uten særlig komfort. Er også dårlig kvalitet på justeringsmutter. Senker rundt 100-110mm rundtom. JOM er mye mykere og litt mer kjørbart for en dagligdags bil. Senker dog ikke mer enn 60-70mm. Raceland er en mellomting mellom disse to, ikke fullt så stivt men heller ikke fullt så mykt. Disse senker laavt. Det var de justerbare. Ellers har jeg bare prøvd FK 40/20 fjærer og Eibach 30/30. Begge de fungerte strålende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 Har samme erfaring som deg når det gjelder Ta Technix, riktignok på Golf. Plusset med det senkesettet er at det virker holdbart - det går nå på år to i den gamle Golfen min. Snuser litt på Raceland, faktisk, man kan få få kjøpt et sett for 3k - det er billig. Hvordan ble bilen med FK 40/20? Høy, passe lav? Går jo evnt. an å kjøpe senkeskåler i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Dempere virker i allefall holdbare på TA Technix ja, har hatt mitt på i rundt halvannet år nå. Her er høyden med FK 40/20 og originale dempere. Dette er TA Technix skrudd i bunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 Det så jo helt greit ut med FK-fjærene, men hadde nok angret om jeg gikk for dem - fordi jeg er meg. Aner ikke hvor gamle demperne mine er, så jeg ville nok gått for komplett sett. I og med at komplett FK-sett koster mer enn Raceland-coilovers går jeg nok for disse. Da har man også alltid muligheten til å bestemme høyden selv. Takk for innspill og bilder, Mikael-B! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Bare hyggelig Hvor kjøper du Raceland fra event.? Tror jeg kjøpte mitt fra Ebay, men det var to år siden, og det er solgt igjen. Og tenkte å kjøpe et slikt sett til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 Her kan det kjøpes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabon Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Har montert Raceland på min E39 nå. Tatt første justering og skal justere litt mer ned i helga. Det er jo et komplett coiloverkit til under 3000 så supert er det sikkert ikke, men jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag med andre dyrere dempere. Synes settet er helt greit. Er jo stivt, men det regner jeg nesten med det skal være Så nå, når settet fremdeles er nytt, er jeg fornøyd. Så får vi se hvor lenge disse "billig" settene varer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chaos Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Dempere virker i allefall holdbare på TA Technix ja, har hatt mitt på i rundt halvannet år nå.Her er høyden med FK 40/20 og originale dempere. OFF TOPIC: Hvilken type felger er dette og hvor kan dem kjøpes? Disse vil jeg ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Er originale BMW E60 felger, men usikker på hvilken style de er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 har prøvd TA og Jom på mine e36er, og likte uten tvil Jom best:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 Har montert Raceland på min E39 nå. Tatt første justering og skal justere litt mer ned i helga. Det er jo et komplett coiloverkit til under 3000 så supert er det sikkert ikke, men jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag med andre dyrere dempere. Synes settet er helt greit. Er jo stivt, men det regner jeg nesten med det skal være Så nå, når settet fremdeles er nytt, er jeg fornøyd. Så får vi se hvor lenge disse "billig" settene varer Skal prøve jeg også, så kan vi utveksle erfaringer etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 29, 2011 Forfatter Share Skrevet September 29, 2011 har prøvd TA og Jom på mine e36er, og likte uten tvil Jom best:) Kjekt å vite! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå