Gå til innhold

Polere for første gang

mak1990
 Share

Anbefalte innlegg

Mange fornuftige og hjelpsomme svar :)

Har nå gått til innkjøp av følgende varer:

- Turtle zip bilshampo

- Turtle Nano-tech felgrens

- Autoglym leather cleaner

- Turtle Clay bar kit

- Autoglym ultra deep shine polish

- Turtle sin car wax

- 2 mikrofiberkluter+ hanske

Pluss eks antall produkter til annet! Ble mye lettere i lommeboken.

Skal kjøpe gritbøtte og vaskehanske i morgen.

Kjøpte disse produktene fordi det var det som virket best hos den tilgjengelige leverandøren.

Skulle gjerne holdt meg til det samme merket. Om noe av dette ikke er bra produkter tar jeg gjerne det med meg det.

Er det noe jeg mangler?

Har valgt å utelate lakkforsegling for denne gang. Fikk beskjed om at det ikke har noe på resultatet å si, men heller på varigheten.

Gleder meg til å bruke evigmye timer på dette, så setter av søndagen til dette. Passer sikkert fint å gjøre dette på en "dagen derpå" :)

Mvh

Morten Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha lakkforseglingen! Du bør jo beskytte lakken.

UDS som du har kjøpt, er fin til å skjule riper, men får ikkje ripene til å forsvinne. (dei blir synlige etter 1 vask eller 2)

Kvifor kjøpte du turtle car wax, når du prater om å bruke same merket?

Autoglym har jo eit 3-steg system med lakkrens, polish og lakkforsegling. (lakkforseglingen er ok, resten er eg ikkje fornøyd med)

Turtle car wax har nok litt beskyttelse, men varer ikkje lenge! Den har heilt sikkert litt rens i seg, so den øydelegger for UDS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som nevnt litt forskjellige merker pga utvalget.

Skulle gjerne bestilt på nettet og gjør nok det til neste gang. Men skal polere til helgen og da trengte jeg det nå :)

Kanskje jeg prøver 3-stegen til neste gang. Men inneholder den voks? Som nevnt så ser jeg bare lakkforseglingen, polishen og lakkrens.

Hvor mange mikrofiberkluter bruker dere på en jobb som dette?

Ser jo at man påfører forskjellige midler og tar av, så det blir jo noen kluter evt eller bruker dere de samme?

Beklager hvis dette er dumme spørsmål, men er som tidligere nevnt helt ny.

Mvh

Morten Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lest litt på dcn så hadde du sett at de fleste styrer unna produkter som turtle og autoglym, ihvertfall flesteparten av de..

Skal du ha gode produkter til så og si samme pris så er en stor oversikt her:

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... oduktjakt/

Du trenger en del microfiber ja, jeg bruker mellom 10-20 kluter når jeg holder på. Men du bør ikke bruke hva som helst av microfiber, det er forskjell på de du bruker i husholdningen forhold til de du bør bruke på lakken til bilen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker pads for å ta på produktene og mikrofiber for å ta det av.

Eg bruker 1 mf pr produkt. (viss du legger på tyyynt gåt det greit.

Antallet pads er avhengigt av dritt på lakken og om ein kommer borti lister osv.

Er det komen ein del dritt på paden, so bytter eg den ut. So da blir det 1 eller fleire pads pr produkt.

Eg bruker anten lakkrens eller voks på lakken. Begge gjere det same. (beskytter lakken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...