Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I signaturen min ligger link til en tråd om e85 konvertering... sjekk den. :)

Skrevet

tipper at han ikke trenger noe kit når han bygger m50 turbo.

Er det lett å få tak i E85 der du bor, har du store nok dyser og pumpe etc som tåler e85 er det bare å kjøre på. alternativt kan du enable flex-fuel om sprutet ditt har den muligheten

Skrevet

Turbo325> Det finns för och nackdelar med båda. E85 är svårare att få tag på, men med E85 har du högre marginal till spikning så du kan ladda på mer.

För att köra E85 krävs 38% större dyser och pumpen kan också behövas bytas ut till en lite kraftigare tex Bosch 040.

Jag har mappat en del M50 på E85 och det vanliga är att man kör med 525 cc dyser och org LMM eller så kör man 4" LMM med 630cc dyser. Fungerar riktigt bra att ladda 1 - 1,2 bar och nå ca 400 hk.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet
Turbo325> Det finns för och nackdelar med båda. E85 är svårare att få tag på, men med E85 har du högre marginal till spikning så du kan ladda på mer.

För att köra E85 krävs 38% större dyser och pumpen kan också behövas bytas ut till en lite kraftigare tex Bosch 040.

Jag har mappat en del M50 på E85 och det vanliga är att man kör med 525 cc dyser och org LMM eller så kör man 4" LMM med 630cc dyser. Fungerar riktigt bra att ladda 1 - 1,2 bar och nå ca 400 hk.

Mvh//

A.Fekzen

Så min M50B20 kan ikke gå på E85 helt orginal?

Skrevet
...Så min M50B20 kan ikke gå på E85 helt orginal?

Du kan kjøre inntil en 40/60 (E85/95okt) blanding uten å konvertere eller gjøre andre tilpassninger.

Skrevet

Du kan kjøre inntil en 40/60 (E85/95okt) blanding uten å konvertere eller gjøre andre tilpassninger.

Ok, men kan jeg konvertere uten og gjøre store modifiseringer? :)

Skrevet

Ok, men kan jeg konvertere uten og gjøre store modifiseringer? :)

Bolt on

Skrevet

....kan jeg konvertere uten og gjøre store modifiseringer? :)

Ja, det er kun å montere kittet og starte motor... les linken i signaturen min :)

Du napper av originalkontakten inn på dysen.. og plugger den inn i ene kabel fra kittet og så kopler du en ny kontakt (fra Kittet) inn på dysen. Sånn enkelt forklart...

Skrevet

Ok, det frister sterkt og gjøre dette med tanke på dagens skyhøye bensinpriser :o

Ville egentlig bare forsikre meg om at det bare er og sette på kit'e og kjøre uten og være redd for at det skal stoppe så jeg ikke kommer meg på jobb osv :D Men har lest mye bra tilbakemeldinger og folk som er fornøyde med E85, så blir nok konvertering i nærmeste fremtid :) Men det har vel ikke noe og si om jeg kjøper det brukt eller ikke ?

Skrevet

Brukt skal ikke være noe problem.

Bare se til at du får et med vanntemp kaldstart (ikke tidsinnstilt) og hvor du slipper å gjøre noe for å kjøre på vanlig bensin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...