Gå til innhold

Priser på polering av bil?

cube
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

leverte alfaen til dekkskifte på hiwa idag....måtte under bilen selv og plassere jekken..."proffe" disse folka...og de jobber i regi av møller...

skal forresten til ås på fredagen og få en pris på komplett shine på sjuern...får se hvor fattig jeg blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leverte alfaen til dekkskifte på hiwa idag....måtte under bilen selv og plassere jekken..."proffe" disse folka...og de jobber i regi av møller...

skal forresten til ås på fredagen og få en pris på komplett shine på sjuern...får se hvor fattig jeg blir...

Skal du treffe Ørjan da? Da får han nok to BMW'er på rad wink wink nudge nudge :wink: Bare si fra hvis du vil ha en link til hvor garasjen hans er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal faktisk til han derre ørjan ja :P kjenner du han? Fikk en god veibeskrivelse..men kan sikkert ta en fra deg også :P har du vært hos han?Flink?dyrt?

Kjenner han ikke, fant han på samme måte som deg for et par dager siden.

Her er en beskrivelse: http://maps.google.no/maps?saddr=Jesshe ... s&t=h&z=10

Har vært på besøk for besiktigelse og planlegging av jobben. Vi har laget en lang liste med ting som skal gjøres. Jeg har ingen erfaring med priser på dette, men i forhold til oppgitt tidsforbruk er timeprisen lav. Det brukes jo også dyre produkter i prosessen ;)

Her er et eksempel på en jobb ØrjanA har gjort, på BMW faktisk, så hard tysk lakk er ikke noe nytt for han tror jeg!

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... C2%B8rjana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg proff som mange av gutta der inne, men har polert nok bil til å vite bedre. 30 timer på en bil er IKKE urealistisk

Nei, men det ER urealistisk å jobbe 30 timer for kr 100 per time. Som han selv sier, så må han ha bilen i minst to dager. Dette er åpenbart ikke bare en hobby han driver med to timer hver ettermiddag etter jobb, for da hadde han skrevet at han må ha bilen mer enn en uke.

Ta en titt på DCN.no i show-off tråden så finner du fort ut at 30 timer ikke er for mye!

Ta en titt på svaret over her, du.

Du har peiling på hva du uttaler deg om ser jeg!

Ja, jeg vet faktisk en god del om lønn, og det vil ikke svare seg å ta så lite betalt for en såpass tidskrevende jobb. Ikke i Norge.

Han skriver fra 20 TIL 30 timer. Min bil er relativt ny, så er ikke sikkert det er nødvendig med 30 timer der.

Og så? Hvis han sier opp mot 30 timer, så må han kalkulere med dette som grunnlag. Selv om snittet er 25 timer, så er det en skrekkelig lav timesbetaling.

Er egentlig enig i at 3000kr høres lite ut hvis man tenker at man bruker 30timer, stiller alle produkter osv, men samtidig så skal det som sagt være en pris som kunden skal kunne betale også.

Nei, det er ikke slik det fungerer i den virkelige verden. Hvis kunden ikke kan betale for et ypperlig produkt, da kan man heller ikke tilby et ypperlig produkt. Man kan ikke bare dumpe prisen og jobbe seg i hjel fordi kunden ikke har råd til mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Her er LITEN jobben jeg tok på min fars Merce... Startet kl 1000 på dagen, ferdig rundt kl 2000. Så en 8 effektive timer tror jeg det var ja.

Dette var hovudsaklig 1 stegs polering, men enkelte plasser, spess i front og på sider/under dørlistene måtte jeg gå over 2 til 3 ganger før jeg fikk et greit resultat. Avsluttet med en ekslusiv Voks fra Swissvax, Concorso.

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... g-edition/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig tar ca.1500 for personbiler og stasjonsvogner.

Kassebiler og pickuper tar jeg 2500 for da for dette er noe jeg missliker.

Jeg bruker da meguaiers sin proff serie.

prisen gjelder da kun utvendig og en liten shine innvendig.

Skal den tas innvendig med rens av teppe,skinn etc. motorvask, felger og hjulbuer er prisen ca. 3000,-

Ser ikke på dette som en upris, da det går 2-3dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig tar ca.1500 for personbiler og stasjonsvogner.

Kassebiler og pickuper tar jeg 2500 for da for dette er noe jeg missliker.

Jeg bruker da meguaiers sin proff serie.

prisen gjelder da kun utvendig og en liten shine innvendig.

Skal den tas innvendig med rens av teppe,skinn etc. motorvask, felger og hjulbuer er prisen ca. 3000,-

Ser ikke på dette som en upris, da det går 2-3dager.

Er dette da en en full detailing jobb med Clayer polering og sealer ?

Isåfall ingen upris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...