crisnaa1 Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 hei har problemer med klimanlegget i min e39 har problemer med å få varme ut av varmeanlegget, ACn fungerer men ikke varmen! noen som har vært borti lignenes problem? det blir varmt om jeg trykker på at frontruten skal få varmen, men ikke når jeg setter på auto eller noen andre instillinger noen tips? evnt, kostnad å få dette fikset? takk!
Amzoch Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Det er nok denne https://www.koed.no/2.2.asp?billede=6662_1_65376.jpg&id=65376&nr=1 som er gåen.. enkel å bytte og ikke så dyr heller. Varmemotstand heller hva den heter
crisnaa1 Skrevet September 30, 2011 Forfatter Skrevet September 30, 2011 hei, takk får svar er det ikke slik at vis varmemotstanden er gåend, at viften lever sitt eget liv?
Amzoch Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Det gjorde den ikke hos meg.. der blåste den kun kald luft..
crisnaa1 Skrevet September 30, 2011 Forfatter Skrevet September 30, 2011 skal få det skjekket ut takk!
Johnsen86 Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Det er nok denne https://www.koed.no/2.2.asp?billede=6662_1_65376.jpg&id=65376&nr=1 som er gåen.. enkel å bytte og ikke så dyr heller. Varmemotstand heller hva den heter Dette er formotstanden til kupevifta, også kalt sluttsteg. Den har bare med vifta å gjøre og den kan gjøre at vifta lever sitt eget lik som han sier. Når de er helt defekt fungerer vifta kun på høyeste hastighet. Har du bytta akkurat slik del og fått varme tilbake i varmeapparatet Amzoch, UTEN å gjøre noe annet samtidig ? Jeg kan kanskje tenke meg at feilen ligger i for lite kjølevæske eller luft i systemet. Prøv å lufte kjølevæskesystemet, du finner framgangsmåte her på forumet. Om det ikke fungerer kan det være dårlig sirkulasjon pga defekt vannpumpe eller groms i vannet eller defekt topppakning. Kan også selvsagt være noe elektrisk med klimaanlegget ettersom du får varme når du setter den på defrost av ruta.
Dubbster Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Hviss vifta ikke fungerer i det hele tatt da?:/ kan det være denne delen? eller hva tror dere?. Jeg får den ikke til og gå en gang:S Men om jeg har varmen på fullt.. så kommer det inn litt varme viss jeg holder litt fart.
Vannslangen Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 i 99,99999999% av tilfellene er det motstanden. 700 spenn og 5 minutt å bytte. Greit å prøve den før noe verksted kommer inn i bildet.
Amzoch Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Det er nok denne https://www.koed.no/2.2.asp?billede=6662_1_65376.jpg&id=65376&nr=1 som er gåen.. enkel å bytte og ikke så dyr heller. Varmemotstand heller hva den heter Dette er formotstanden til kupevifta, også kalt sluttsteg. Den har bare med vifta å gjøre og den kan gjøre at vifta lever sitt eget lik som han sier. Når de er helt defekt fungerer vifta kun på høyeste hastighet. Har du bytta akkurat slik del og fått varme tilbake i varmeapparatet Amzoch, UTEN å gjøre noe annet samtidig ? Jeg kan kanskje tenke meg at feilen ligger i for lite kjølevæske eller luft i systemet. Prøv å lufte kjølevæskesystemet, du finner framgangsmåte her på forumet. Om det ikke fungerer kan det være dårlig sirkulasjon pga defekt vannpumpe eller groms i vannet eller defekt topppakning. Kan også selvsagt være noe elektrisk med klimaanlegget ettersom du får varme når du setter den på defrost av ruta. Yess. Eneste jeg gjorde var å skifte den,, og varmen var tilbake. dog kan det hende att vifta gikk for fult (e usikker der) men skiftet kun den.. er vell snart 5 år sia. Dette skjedde på vinteren, nord troms på vei hjem,, tru det var en som hadde det kaldt..
Johnsen86 Skrevet September 30, 2011 Skrevet September 30, 2011 Det er nok denne https://www.koed.no/2.2.asp?billede=6662_1_65376.jpg&id=65376&nr=1 som er gåen.. enkel å bytte og ikke så dyr heller. Varmemotstand heller hva den heter Dette er formotstanden til kupevifta, også kalt sluttsteg. Den har bare med vifta å gjøre og den kan gjøre at vifta lever sitt eget lik som han sier. Når de er helt defekt fungerer vifta kun på høyeste hastighet. Har du bytta akkurat slik del og fått varme tilbake i varmeapparatet Amzoch, UTEN å gjøre noe annet samtidig ? Jeg kan kanskje tenke meg at feilen ligger i for lite kjølevæske eller luft i systemet. Prøv å lufte kjølevæskesystemet, du finner framgangsmåte her på forumet. Om det ikke fungerer kan det være dårlig sirkulasjon pga defekt vannpumpe eller groms i vannet eller defekt topppakning. Kan også selvsagt være noe elektrisk med klimaanlegget ettersom du får varme når du setter den på defrost av ruta. Yess. Eneste jeg gjorde var å skifte den,, og varmen var tilbake. dog kan det hende att vifta gikk for fult (e usikker der) men skiftet kun den.. er vell snart 5 år sia. Dette skjedde på vinteren, nord troms på vei hjem,, tru det var en som hadde det kaldt.. Ahh, jeg forsto det på deg at du ikke hadde varme i varmeapparatet. Du kan fortsatt ha varme der om vifta ikke går, selv om bilen ikke blir spesielt varm inni, eneste måten å få inn noe av varmen fra apparatet er jo å kjøre fort om vifta ikke går. Du skrev jo at den BLÅSTE kald luft Hviss vifta ikke fungerer i det hele tatt da?:/ kan det være denne delen? eller hva tror dere?.Jeg får den ikke til og gå en gang:S Men om jeg har varmen på fullt.. så kommer det inn litt varme viss jeg holder litt fart. Om den ikke går når du setter vifta på fullt er det mest sannsynlig vifta som er problemet. Om du kan få prøvd med ny motstand uten å betale for den om det ikke fikser problemet så er det verdt ett forsøk.
crisnaa1 Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 luftet systemet igår, var ikke luft i systeme men lite kjøleveske. etterfylte å da kom det litt varme. men det var måtte skru opp høyere enn den tempen, jeg ønsket. så vis jeg satt på 26 så fikk jeg 20 (ca) noen som vet noe om dette? er det den motstanden?
crisnaa1 Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2011 skiftet motstanden, nå fungere ALT! eneste probleme var å få av dekslet under hanske rommet .... så fant jeg ut at det var klips... så gikk alt mye bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå