Concep Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 Hmm ok. Vill ikke holde med å øke bensintrykk ? Jeg mener, får jo ikke en slik eksplosiv effektøkning som med en turbo. Registeret vill jo være helt linjært da ladetrykket øker likt med motorturtallet. så er jo ikke før i det helt øvre registeret den vill trenge en stor mengde mer bensin !?
Concep Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 Noen som vill kjøpe bilen når den er ferdig og prøvd ut ? ^^
Concep Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 hehe tviler ikke. Får se hva det er verdt. Spørs hva folk er villig til å gi. Har foreløbig lagt nærmere 30k i bilen og kommer til å havne på rundt 40. Tviler jeg får 40k for en sliten e21. så beste er nok å selge i deler når den tid kommer ja
Concep Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 Noen som vill utale seg om HVORFOR 249cc er for lite ? Selvom jeg øker Bensintrykk ? S54B32 bruker 257cc dyser, og ja greit nok så er den selfølgelig optimalisert med tanke på motorstyringen, men alikevell det er ganske mye under 360cc som den burde hatt i følge teorien til veldig mange her inne ?!
Concep Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2011 Hvis jeg tar ett kjapt regnestykke her : 249/3=83. Da flower den 83cc per Bar bensintrykk, så hvis jeg øker trykket til 4 bar bør dysene flowe 332cc !? Og JA jeg er sta, for jeg vill ikke bare bli fortalt att, NEI det går ikke, vill vite hvorfor
M|Fjeld Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 Joda, skru opp bensintrykket til 4bar så vil dette gå helt fint
Concep Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Ingen som har noen formening om dette ?
M|Fjeld Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 Joda, skru opp bensintrykket til 4bar så vil dette gå helt fint
Jørgen-A Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 er du sikker på att s50 3.2 bare har 257cc? en tommelfinger regel er att har du feks 6 stk 300cc dyser er dem god for ca 300hk. så når du kjører 0.8 bar blir det ca 300-310hk og da blir di dysene dine i minste laget. men klart man kan stille opp grunntrykket til 4bar så vil det sikkert funke. skal du kjøre org sprut? hvordan vil du få det til og funke med overtrykk da? eller har du en ess chip? Du skulle kjøpt deg datasprut.=)
Concep Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Nei s50 vet jeg ikke, men S54B32 har faktisk kun 257cc@3bar Kommer til å handle en chip tilpasset de mod's jeg har. Jeg fikk med en chip tilpasset de dysene, trykket osv som jeg hadde, men dette var en siemens hjerne, noe jeg ikke tenkte på med en gang. M50 har jo såklart Bosch Motronic. Datasprut hadde uten tvil vært det grommeste, men er dessverre way out of my budget kan du si. hehe. Når folk snakker om att du ikke kjøre med mer en 85% av dysekapasitet, hva vill det si ? Tar gjerne imot tips på hva slags BTR jeg bør handle. Fordeler/bakdeler ved f.eks 1:1.2 og 1:1.4, osv ? Usikker på forskjellen.
Jørgen-A Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 S54 har kansje de på 3 bar ja. men den kjører 6bar trykk org så da blir di litt større=)Vist du får en spesial tilpasset chip så kommer det sikkert til og funke bra. Men prøv og skaff s38 dyser. er ikke noe med att man ikke kan kjøre mere 85%. er vel bare det att man spiller litt mere safe da enn vist man konstant kjører 100% Kjøp en linjær btr fra aeromotive feks. da øker bensintrykket med trykket i innsuget. Slik virker den orginale og, bare att da har du ikke muligheten til og justere opp grunntrykket.
Jørgen-A Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 Og en annen ting. skaffer du deg større dyser trenger du ikke stille opp trykket til 4 var.
jorg1s1 Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 S54 dysene er bare på 257cc ja, det fikk jeg bekreftet tidligere her på forumet. Vet ikke hvilket bensintrykk de leverer dette da. Er du sikker på at S54 kjører dysene på 6 bars trykk? Isåfall forklarer det hvorfor min ikke går helt som den skal... Jeg kjører på 5 bar som jeg har blitt fortalt at det skal være både av Leif Harald og tidligere eier av motoren min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå