Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?

Thewiz
 Share

Anbefalte innlegg

Takk takk! :) Ble fornøyd, skal montere luftekanalene på fangeren når det blir litt varmere i været :)

Som vinterfelger er jeg rimelig fornøyd med disse, dekka er nesten nye også.

Sideskjørt hadde gjort seg, men kvier meg litt for å borre i kanalene på denne. Kanalene er bortimot strøkne.

Videre planer er effektanlegg, ///m sidelister og felger til våren. Vurderer noen skikkelig kantfelger :D

Godt nyttår til alle på bimmers! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update her :)

I dag har jeg vært å hentet meg en original M3 bakfanger med diffuser, venter også på ///M sidelister og avskjermingskjold til luftfilteret :)

Sender frontfanger og bakfanger til lakkering når jeg får lønning :)

Møtte også en original e36 M3 på bensinstasjonen, så måtte ta et bilde med denne. Den var utrolig strøken, med vader og alt :) Lurer på om eieren er her inne.

fc7hlfy8qdu4ejxy639u.jpg

byo830ank8zte2w0a0i9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er farlig, er å regne igjennom alt du har (-kommer til) å bruke på bilen din.

Ofte hadde det vært billigere å hente en e36 m3 i England først, som sist :) den smellen har jeg fått.

Blir bra bil dette, følger den riktige oppskriften ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen er så m3 ellers, synst jeg du skulle spandert på den motor ja! Men sant som Joher sier, da kommer du sikkert i kostnad langt til å overstige hva det ville kosta å hentet inn en m3 fra utlandet.

Og så mangler jo bremser, kasse og div anna.

Turbo kanskje? Finner ikke en billig m43-motor å bygge turbo på da, skikkelig økonomibygg som jeg driver på med? Klarer kanskje få til 200-250 hester for 25-30k? Samtidig er det jo greit å holde den original, mtp på godkjenning og slikt. Holder seg sikkert best i verdi på den måten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha slengt inn en 3,2 i denne jeg, men akkurat per i dag står det ikke bare på økonomien. Økonomien spiller selvfølgelig en stor rolle, men det går litt på verkstedplass, tilgjengelig verktøy og kunnskap. For min del er det lettere å bare kjøpe en ombygd M3 og bruke den som sommerbil.

Merker at jeg har brukt en del lønninger på denne bilen nå, og ombygging til 3,2 hadde ikke akkurat satt en stopper for dette.

Tror nok denne forblir med sine 140hk, men man vet aldri. Begynner å bli mer og mer opptatt av å eie sekser. Kunne virkelig tenkt meg E36 328i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den. Hadde aldri satt i gang noe ombygging selv jeg heller, av samme grunnene du nevner. Leter febrilsk etter mekkeplass til å begynne på m30-turboen :)

Gøy å styre med et sånt gammelt vrak, er ikke så farlig med det liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner en ordentlig mekkeplass selv, kunne tenkt meg et lokale med benker, trykkluft langs vegger, løftebukk, god belysning og en hel haug med verktøy. Skal nok få realisert dette engang. :) Mye mulig det blir noe turbobygging i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er farlig, er å regne igjennom alt du har (-kommer til) å bruke på bilen din.

Ofte hadde det vært billigere å hente en e36 m3 i England først, som sist :) den smellen har jeg fått.

Blir bra bil dette, følger den riktige oppskriften ser jeg :)

Akkurat dette er helt sant, og er redd jeg kommer til å gå på denne smellen. Bare vader interiør koster jo fort 10-12 000kr, så skal du ha M3 fangere/sideskjørt/speil, 3000-5000kr stykk. Hadde jo vært tøft og hentet inn en E36 M3 og fått bilen perfekt med engang :)

Nok mas fra min side om M3 #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...