Bangy Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Hva ga du for felgene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Nå har jeg skiftet 3 luftslanger og innsugsbelg bare for å være på den sikre siden uten at noen ting ble bedre. Noen som har noen tips? Link til teknisk tråd: viewtopic.php?f=1&t=215186 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clausfox Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Grønne felger. Think outside the box! hoho jeg som er haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clausfox Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 her a vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Blodtøft. En oransje og en grønn, det beste fra to verdener! Er feilen der konstant/helt konsekvent thewiz? Isåfall kan du jo vurdere å sette den på verksted, koster noen kroner men det blir iallefall fikset og du slipper bekymringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Feil er der konsekvent ja. Jeg tenkte å sjekke plugger i morgen, eventuelt bytte for å se om problemet kan ligge der. Muligens fuktproblem. Verksted blir bare alt for dyrt. Hvis det ikke er plugg / pluggledninger må det være lamda, llm eller topppakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Mistenker du feiltenning? De selger en slik dings på biltema som detekterer feiltenning i coil, forutsetter at du coil on plug, men det er det vel på disse? Eller du kan ta det manuelt, nappe ut en pluggledning/coil-ledning, høre etter forskjell, sette inn og gjenta med neste. Er det ingen forskjell vet man iallefall hvilken sylinder det gjelder. Så kan det jo være ledning, coil, plugg, muligens dyse, og sikkert mer jeg ikke tenker på. Men plugger kan jo være greit å begynne med, du er jo så heldig at du bare har 4 stk å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Aner egentlig ikke. Har fått mange forskjellige tips. Kan jo være lekk i manifold, coil, plugger, pluggledninger, vann i olje og motsatt, lmm eller lambda. Vet ikke hvor jeg skal starte. Får vel ta å sjekke tennplugger og se om det er vann / olje i brønn. Får prøve å trekke ut coil for coil å se etter forskjell. Får også prøve å spraye startgass rundt manifold for å se om den trekker gjennom pakning. gahh.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Nå har jeg aldri opplevd feiltenning på en sekser, så aner ikke hvor merkbart det er. Men du kan jo uansett prøve å trekke ut en coil/pluggledning, om det er samme symptomene kan man iallefall gå ut fra at det er noe galt med tenningen en plass. Men skrev du at motoren dødde ut etter en stund? Det vil den vel ikke gjøre om den bare går feil på en sylinder, bare gå litt ujevnt. Men kanskje ikke så dumt å feilsøke så mye som mulig, eliminere det som kan elimineres, og så høre med et verksted hvor mye de mener det kommer på å fikse feilen. Prøve å få med en prisgaranti, kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Har ikke tenkt mye på feiltenning, da det virker ikke helt slik. Skal prøve å trekke ut coil / tennplugger for å se. Tenker at den vil få elendige gange da, men vi får se. Motor dør etter den står på tomgang med ujevn gange en stund ja. Den rykker opp og ned fra 750rpm - 100rpm og etter at dette gjentaes flere ganger går den lavere enn 100 og dør. Starter jo med engang igjen, men samme symptomene da også. Fikk tips om at det kunne være lekk fra manifoldpakning, men hvor er det denne sitter? Tenker de da på toppakning? Eller er det flere pakninger som kan skape dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 En pakning mellom innsug og motor kanskje? Eventuelt eksosmanifolden, men ser ikke hvorfor det skulle skape så store problemer. Du får studere litt etk-tegninger og se om du finner noe. Eventuelt går det jo alltids an å kjøpe seg en bra s50! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2012 Studerte litt deletegninger nå og fant ut litt mer: Del nr 12 er jo innsugspakning, så det kan jo være den som er sliten. Skal prøve med startgass eller såpevann for å se om den suger til seg. Ellers kan det jo være noen andre pakninger i innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2012 Tok med meg bilen på jobb i dag for å se hvordan det oppførte seg. Bilen er helt normal når motor er kald, så det kan ikke være plugger, da hadde den jo vært tullete fra starten av. Motor begynner ikke å bli nykkete / hakkete før motor er varm. Men det er ikke voldsomt mye hakking, kanskje 1 gang hvert minutt i snitt. Den er værre på bykjøring. Når jeg stopper i et kryss eller når jeg kommer hjem kvæler den seg relativt fort. Så må ha gasspådrag for å unngå dette. Hmm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2012 Etter mye feilsøking og nettlesing, har jeg resonert meg fram til at det må være lambasonden som er gåen. Må starte en plass, så da blir det ny lamba. Satser på å få tak i en lambasonde i morgen, så blir det skruing i helga. Tok noen bilder når jeg skifta luftslanger som jeg kan legge ut. Blir vel å starte med pussinga av felger når jeg får ordna bilen. Før: Etter: Lett og se hvilke slanger som er nye og hvilke som er gamle her gitt. Til slutt et bilde av bilen en kald vinterdag Hva ga du for felgene ? Det blir mellom meg og selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2012 I dag prøvemonterte jeg en av BBS felgene. Klarer ikke å vente til sommeren for å se hvordan det ville se ut, så da ble det noen bilder. Hva syns folk? Jeg vet fangeren trenger lakk og bedre feste^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå