Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?

Thewiz
 Share

Anbefalte innlegg

Bremser trengs vel ikke? Jeg har skiver foran og bak. Hvorfor skal jeg bytte bærearmer?

Jeg antok vel bare det siden det er trossalt 318is til 328i, men jeg har ikke så mye peiling, så noen andre får svare for meg.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppz, ta blir det byttet motor, gir, stabstag foran, mellomaksel, eksos, diff og diverse foringer når jeg først skal begynne. Kjøper bare coilovers som er godkjent til 328, så løses demper/fjærer problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, m50 er jernblokk og m52 er alublokk. m52 er rundt 28kg lettere enn m50. Jeg får fortsette å være på utkikk etter m52b28 :)

Har skikkelig lyst på scorpion eksos, er veldig lite gira på simons. Ser så pinglete ut i forhold til scorpion. Lurer på om det faktisk går ann å kjøpe bare bakpotta og sveise resten til mellompotta... Hmm.

En ting til angående motorvekt. Vekten gjelder sannsynligvis en råmotor uten deler montert. Men der står følgende vekter oppgitt i følge E30.de sine sider:

M50B25 uten Vanos 194 kg.

M50B25 Vanos 198 kg.

M52B25 166 kg.

M52B28 170 kg.

I følge deres data er M52B28 28 kg lettere enn M50B25 Vanos.

Hentet ifra viewtopic.php?t=93016 Eirik har good peiling så greit å lese gjennom detta hvis du skal ha 2,8L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for link til tråden. Virket som han hadde greie på sakene. ;)

Forresten, du har vel 318tds kasse i din 328, Claus? Du vet ikke hvorfor jeg ikke kan ha is kasse i min? Kanskje jeg skal kjøpe 318tds kasse, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 328 kasse er best, claus har en overgang fra kassen til mellom aksling. samt at han har hatt litt trøbel med lekk osv. han har også rar utveksling. så han har veldig høyt turtall som kan bli slitsomt i lengden, men det flytter seg sykt bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...