kristian_ Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Hei, Har hatt bilen i ca 2 uker nå. Er alltids noen småting, men sånn er det. Har oppdaget en ting som plager meg noe sykt, og som jeg ikke har så mye peiling på. Det piper i bremsene. Jeg kjenner spesielt på v. bakhjul at det nesten lukter svidd.. I blant føles det ut som om det henger på siden det konstant piper iblant. Noen som vet hva dette kan være? Legger ut bilde av venstre hjul bak. Noe annet jeg må se etter? Ser klossen på bildet ut til å ha mye igjen? Må bare være 100% sikker på at jeg ikke ser noe feil. Hehe. Takk for alle svar! Bilde kommer om 3 min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 klossen ser ut som har mye igjen. demonter calipper, press/ skru stempel helt inn, rengjøre og smøre gliderene, løsne på brekkwier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Er det mye jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Brems ... universal/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Har du testet dem? Og skal de settes på klossene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Jeg tenker caliperen henger på. Den burde nok byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Jasså? Kan det ha noe med pipingen å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Overhaling av bremsecaliperne er en rett frem jobb som du burde klare fint Overhalingssett kan du finne på blandt annet Schmiedmann. Kan tyde på at stempelet på din har satt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Får prøve på det en dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Er det mye jobb? har du skrudd på bremser før? om ikke, tar deg 1 time på ene siden, og 10 minutter på andre siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 Hehe, skjønner. Har bytta bakstilling på peugeot med hjelp av et par kompiser (som kunne det). Men hvis jeg skal se på stempelet er det å skru av hjulet, og av med klossene og skru på stempelet? Eller må jeg ha sånt kit? hva inneholder det evt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet November 30, 2011 Forfatter Share Skrevet November 30, 2011 Det henger på ja, er du gæren. Jeg fikset ikke det med det første, har ventet på at en kar skulle sende meld om når han hadde tid, men det har ikke jeg fått. Kjørte dama til jobb i dag, og skiven rødgløda. Får en til å se på det i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet November 30, 2011 Share Skrevet November 30, 2011 Hvis den ble så varm, så kan det tenkes at du bør kjøpe nye skiver også, mulig de slår seg. Kalipperen kan du fint gå over selv, ta ut stemplene, og dra forsiktig over stempel og sylinder med fint fint sandpapir, typ > 1200 korning. Så klærsjer du i litt bremsevæske, og sjekker om det glir lettere enn det gjorde. Pass på å ikke pusse mye, bare litte grann. Er egentlig easyfix, selv om man ikke har mest peil. Du kan jo også kjøpe deg en haynesbok, dette kommer godt med hvis du har tenkt til å gjøre ting mest mulig selv fremover;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå