aigin Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Kan sei so mykje som att de tar lang tid å få heva kjøpe - forbrukerråde er bra greier de - men ville ha hyra inn ein advokat til som kjenner til systemet !! eg hadde same problem for 1 år siden å snakka me forbrukarråde 15 timer etter kjøpe - men kom liksom aldri lenger. No har advokaten min fiksa rettsak gjennom forbrukarrådet der eg fekk medhold. Neste trekk er forbrukar tvist utvale - de er de same som forbrukarrådet - bare att dei kan pålegge tidlegare eigar av bilen å ta til bake eller betale kjøpssummen. Som ein Dom i Retten. Betaler han / ho ikkje da så blir de trekt fra kontoen deires resten av live. haha er ingen som kan pålegge trekk fra konto! Og det skal mye til for å få igjennom en dom i en rettsak (har mye erfaring fra dette). Kjøperen av bilen må ha en vanntett kontrakt, og er det huket av at bilen kjøpes slik den er (naf kontrakt) så kan han bare glemme det.. Selv så syns jeg det er rart at noen kan finne på å bytte en BMW mot møkkamerket Mercedes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Ja, kjøpsloven sier inntil 2 år reklamasjonsrett, men man må jo se på fakta i saken. Et bruktbilbytte hvor en bil nesten har gått 400.000km må man også tenke på hva som er forventet med denne bilen. Jeg skulle ønske du fikk ordnet opp i denne tvisten, men _mine_ synspunkter tilsier dessverre det at det vil bli vanskelig for deg å komme noe sted med denne tvisten. Skal du allikevel prøve, og mener svart på hvitt at dette er svindel ville jeg kontaktet NAF-advokatene, som sansynligvis vil råde deg først til å legge inn en anmeldelse for svindel på personen i forbinnelse med dette byttet(Etter du har konfrontert selger med anmeldelse) . Det vil nok være første steg for å vise alvoret i saken. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Kan sei so mykje som att de tar lang tid å få heva kjøpe - forbrukerråde er bra greier de - men ville ha hyra inn ein advokat til som kjenner til systemet !! eg hadde same problem for 1 år siden å snakka me forbrukarråde 15 timer etter kjøpe - men kom liksom aldri lenger. No har advokaten min fiksa rettsak gjennom forbrukarrådet der eg fekk medhold. Neste trekk er forbrukar tvist utvale - de er de same som forbrukarrådet - bare att dei kan pålegge tidlegare eigar av bilen å ta til bake eller betale kjøpssummen. Som ein Dom i Retten. Betaler han / ho ikkje da så blir de trekt fra kontoen deires resten av live. haha er ingen som kan pålegge trekk fra konto! Og det skal mye til for å få igjennom en dom i en rettsak (har mye erfaring fra dette). Kjøperen av bilen må ha en vanntett kontrakt, og er det huket av at bilen kjøpes slik den er (naf kontrakt) så kan han bare glemme det.. Selv så syns jeg det er rart at noen kan finne på å bytte en BMW mot møkkamerket Mercedes Ingen blir rimelig feil å skrive for å si det sånn,hvis ikke systeme har gått i feil retning på noen år.Gå rettens vei dirtydicky,hvis du har naf advokat å se hva dem sier om saken,så kanksje en dust får som fortjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håkon_w Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 haha er ingen som kan pålegge trekk fra konto! Og det skal mye til for å få igjennom en dom i en rettsak (har mye erfaring fra dette). Kjøperen av bilen må ha en vanntett kontrakt, og er det huket av at bilen kjøpes slik den er (naf kontrakt) så kan han bare glemme det.. Selv så syns jeg det er rart at noen kan finne på å bytte en BMW mot møkkamerket Mercedes visst er det mulig med tvungen lønnstrekk. Dette har jeg gjort. dette fikser namsmannen. Lurer litt på hva den "erfaringen(e) dine er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 håkon_w: trekk i lønn ja, men trekk fra konto som det skrives lenger oppe er ikke mulig! Jeg VET at denne fyren her neppe får lønn fra annet en svindel.. så glem det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Sa jeg ville ha 10tusen så glemmer vi hele greia men det ville han ikke, så blir advokat i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 håkon_w:trekk i lønn ja, men trekk fra konto som det skrives lenger oppe er ikke mulig! Jeg VET at denne fyren her neppe får lønn fra annet en svindel.. så glem det! eg meinte sef lønstrekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå