pacman79 Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Som sagt, har nettopp kjøpt meg en E46 316. Problemet er at den hoster ett host når eg gir gass i kryss (tiptronic ja), og drar dårlig i de første 1-2 sekundene. Samtidig så sliter den med høyt turtall også, over 5-5.500 så virker det som om ikke har mer å gå på, og turtelleren hopper litt opp og ned.. Gir en flat pedal gjennom første og annet gir, så blir det plutselig harde girskifter, og kassen går i nødmodus.. Lite gøy. Fikk lest av feilkoder, og der var vel alt av sensorer nevnt.. Jäger Sentrum kunne ikke si hva som var galt, da det nok var masse følgefeil.. Så er det en enkel løsning? LMM? Har hatt en e39 520 før, og istedenfor å gjette på diverse sensorer, coiler, plugger, vakumslanger og lmm, er det kanskje best å bytte alt for å bli ferdig med det i noen år fremover? Og en ting til: Uorginale bremseskiver og klosser fra Koed - god kvalitet eller?
Kennethe34 Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Fikk du utlevert diagnoseloggen? Hvis du har den, scan den inn så vi får se hvilke feilkoder som ligger inne. Å bytte alt av givere og lmm vil nok koste deg 15.000+ så det er vel ikke den lureste metoden.. Synes forøvrig det er litt upfroft av en bmw forhandler å ikke kunne si noe mer enn som så når de har foretatt ett feilsøk..
gullsakar Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 Turtallstelleren kanskje.. Min var gåen ifjor å da giret den med et smell å rett i nødmodus.. Men jeg fikk spesifike feilkoder på det hos BMW verksted. 3000 ca å bytte den..
pacman79 Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 Har feillisten under.. Var jo litt å velge mellom.. Tenkte på lamda-sonder, men siden problemet er likt enten den er varm eller kald, så er vel det utelukket. En coil eller plugg kanskje? Får opp varsellys for motor av og til (ved mye harking), samt at girkassen går i nødmodus av og til (ved pådrag). Forsvinner etter en stund. (Skal forsåvidt bestillle litt deler fra koed alikevel straks, så lmm/sensorer blir forhåpentligvis litt billigere enn 15k )
gullsakar Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Har feillisten under.. Var jo litt å velge mellom..Tenkte på lamda-sonder, men siden problemet er likt enten den er varm eller kald, så er vel det utelukket. En coil eller plugg kanskje? Får opp varsellys for motor av og til (ved mye harking), samt at girkassen går i nødmodus av og til (ved pådrag). Forsvinner etter en stund. (Skal forsåvidt bestillle litt deler fra koed alikevel straks, så lmm/sensorer blir forhåpentligvis litt billigere enn 15k ) holy shit er jo no galt med alt under panseret.. er dette resultat av diagnose test...?
pacman79 Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 Nå har den gått over til å droppe varsellys for motor, og heller gå rett på girkasse i nødmodus. Dette kommer etter 50-200m kjøring, varm som kald. Har til nå kjøpt nye plugger, det hjalp ikke. (biltema) Kjøpte en coil, og prøvde meg fram og skiftet en etter en på alle 4 pluggene, det hjalp ikke. (mekonomen) Kjøpte en kamakselsensor og byttet den på eksos-siden, det er vel bare den som gir feilmeldinger? Men det hjalp jo ikke. (ebay, UK for 24£) Så nå blir det å skifte luftmassemåler. Regner med at det kan hjelpe, da den kan til tider jage på tomgang. Hvis eg da kobler fra lmm så sviver den bedre. *lete rundt på ebay*... Edit: fant'n til 49$ i på ebay fra Latvia Mye bedre enn 1800 kr fra koed
pacman79 Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 holy shit er jo no galt med alt under panseret.. er dette resultat av diagnose test...? Neida, er bare det midterste feltet som er feilene. Mye er nok følgefeil også, så tar det litt etter litt
pacman79 Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Da hadde eg satt på nytt batteri også, samt ny luftmassemåler. Og vips - absolutt INGEN forskjell... Hmm.. begynne å bli tom for ideer nå
gullsakar Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 du kan bytte å bytte men hjelper ikke bytte deler som fungerer fint.. disse som har utført diagnosen på bilen din burde ha juling hvis ikke de kan komme konkret på feil med denne lista..) jæger er vel bmw forhandler\verksted også?
pacman79 Skrevet November 30, 2011 Forfatter Skrevet November 30, 2011 Kastet inn håndkleet. Snakket med Bavaria i stavanger, de mente det var best at eg gikk rett til Transtec (Siden eneste feilen som dukker opp nå er girkasse-nødmodus). Fikk time samme dag Gikk en runde med diagnose og fikk luket ut feilkilder, satt igjen med et valvetronic-system som ikke ville la han slette feilkoder eller resette. Så han henviste videre til Kvål Auto. Der fikk de tatt en kikk på det og pr i dag venter de på ny valvetronic-motor aus Deutschland. Forhåpentligvis vil dette fikse alle feil
pacman79 Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Skrevet Desember 26, 2011 ..noe det ikke gjorde. Så ble skifte av hele valvetronic-systemet. Motor, løftere, aksling, you-name-it.. Men nå sviver den fint igjen ihvertfall. 1 mnd senere, og en god månedslønn fattigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå