Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om man kjører uten tps innkoblet?

Har problemer med at motoren lugger og ikke vil gå jevnt på tomgang, og problemet forsvinner med en gang jeg kobler fra tps, men er det mulig å kjøre slik til man får tak i en ny?

Og er det mulig å "overhale"/rengjøre tps?

Skrevet

Problemet er at da får jo ikke motoren din rett bensinmengde, da den ikke vet hvor spjeldet er i posisjon. Vil du få veldig lat motor ved kjøring uten denne.

Går vel ikke an å gjøre noe mer enn å kjøpe ny. Da du ikke kan åpne denne. Du kunne vel sikkert prøvd å varme den opp slik at loddingene inni blir bløtet opp igjen, men plastikken smelter nok da.

Skrevet

Hmm.. Det var jo litt irriterende egentlig. Da får jeg vel ikke med meg bilen til Trondheim på denne siden an nyåret.

Men motoren får vel fortsatt beskjed om bensinmengden via lmm?

Skrevet

:mrgreen:

problemet forsvinner med en gang jeg kobler fra tps,

Det er det mulig bilen kjører nødprogram når du kobler fra og da mener jeg den feter opp blandingen, som e30 sier så blir den latere oppover på turtall men greier seg ellers. bruker nok mer suppe men du kan fint kjøre til du får tak på no som virker.

Men motoren får vel fortsatt beskjed om bensinmengden via lmm?

Noen nødprogram sjalter ut LMM, Mener motoren går på en slags forhåndsbestemt turtallskurve. Arrester gjerne her dere som kjenner utrykkene men praksisen virker vel omtrent sånn :D

Som du skjønner Hafsmo ble det litt generell synsing fra meg men et nyttig tips har jeg på lager :D Sjekk bosch-nr på delen, i mange tilfeller bruker mange bilmerker samme del så ikke umulig at den kan koste mindre med embalasje merket feks VW...Volvo.......

Skrevet

Vel, tror ikke det er TPS som forårsaker problemet likevel. Det å koble den fra gjør at tomgangen blir bedre, men når man begynner å kjøre litt blir bilen like ubrukelig igjen..

Skrevet

:mrgreen:

Finner selvfølgelig ikke igjen tråden Hafsmo men mener jeg har lest om noe av det samme her der det hadde lekket olje ut av toppdeksel og inn ved plugghetter og selvfølgelig dårligere gnist.

Eneste jeg kom på, kjenner ikke V8'eren så godt :D

Skrevet

Har sjekket det, men har nye toppdekselpakninger så der var det knusktørt.

Har forøvrig byttet LMM, og det ser ut til at den "gikk seg til" etter at den fikk stå i fred på tomgang en stund, så akkurat nå fungerer den helt utmerket. Spretter dog ikke champisen enda, da den tidligere har fungert fint i lengre perioder, for så å bli vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...