Gå til innhold

Ombygging til e36 M3 bremser E30....

E30_Dale
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

sliter med at bremsene mine ikke fungerer som de skal. Kjøpte de av en kar som sa de fungerte fint, men begynner å lure litt nå.

Har seg slik at akkurat som de slipper tilbake, da jeg ikke under noen omstendigheter ikke får bygget opp trykk.

Begynte først å lure på om hovedsylinderen var synderen, til å ikke levere nok væske til stemplene. Denne ble byttet til en fra e32 740 med 22mm stempel. Men akkurat lik etterpå.

Har luftet, luftet og luftet bremsene å får meg ikke til å tro at det er luft i systemet lenger.

Noen som har vært borti dette problemet før? Kjappe svar ønskes.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulighet for at det lekker et annet sted, om det ikke lekker om det kanskje er et sted i systemet den trekker luft? gå igjennom alt av slanger og rør koblingspunkter osv..... hva med vakum - eller undertrykk fra innsugsmanifold? alt tett og fint der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22mm cylinderen leverer ikke noe mer væske enn den orginale du har. Jeg bruker 23mm cylunder uten problemer.

Hvis du ikke får trykk, får du lufta skikkelig da?

Det kan jo også vere lekkasje på bkf, men da ville pedalen bare vert hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit ikkje eg hvordan desse kaliperane ser ut men. Eg hjalp ein kompis i vinter med bremser på ein king cab, lufta i lange tider men fekk ikkje pedal i det heile tatt. Forska på dette fleire kvelder på rad og til slutt fant me ut at kaliperen sto opp ned slik at lufteskruen pekte nedover. Bytta om h og v kaliper slik at lufteskruen sto oppover og da var alt i orden. Bare et lite tips viss lufteskruen peker nedover på dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...