E30_Dale Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hei, sliter med at bremsene mine ikke fungerer som de skal. Kjøpte de av en kar som sa de fungerte fint, men begynner å lure litt nå. Har seg slik at akkurat som de slipper tilbake, da jeg ikke under noen omstendigheter ikke får bygget opp trykk. Begynte først å lure på om hovedsylinderen var synderen, til å ikke levere nok væske til stemplene. Denne ble byttet til en fra e32 740 med 22mm stempel. Men akkurat lik etterpå. Har luftet, luftet og luftet bremsene å får meg ikke til å tro at det er luft i systemet lenger. Noen som har vært borti dette problemet før? Kjappe svar ønskes. André Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torko Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 mulighet for at det lekker et annet sted, om det ikke lekker om det kanskje er et sted i systemet den trekker luft? gå igjennom alt av slanger og rør koblingspunkter osv..... hva med vakum - eller undertrykk fra innsugsmanifold? alt tett og fint der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Har gjort dette, ser fint ut ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Den 22mm cylinderen leverer ikke noe mer væske enn den orginale du har. Jeg bruker 23mm cylunder uten problemer. Hvis du ikke får trykk, får du lufta skikkelig da? Det kan jo også vere lekkasje på bkf, men da ville pedalen bare vert hard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Nå veit ikkje eg hvordan desse kaliperane ser ut men. Eg hjalp ein kompis i vinter med bremser på ein king cab, lufta i lange tider men fekk ikkje pedal i det heile tatt. Forska på dette fleire kvelder på rad og til slutt fant me ut at kaliperen sto opp ned slik at lufteskruen pekte nedover. Bytta om h og v kaliper slik at lufteskruen sto oppover og da var alt i orden. Bare et lite tips viss lufteskruen peker nedover på dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Ja fant ut det at den originale sylinderen var 22mm. Calipere står rett vei og bkf er fin. Må rett og slett prøve å lufte mer og inspisere caliperene nærmere, om jeg kan se noe mer da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Hoppsann! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver87 Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Gikk med denne saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå