Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor blir bilen min varm ?

lurer på om jeg har feilkoblet kjølesustemet:S

jeg har to tykke slanger som går fra radiator en oppe og en nede.... den slangen som står nede blir aldri varm... ikke i det hele tatt. ? hva kan være feil

87 modell 325

Skrevet

Da sirkulerer ikke vannet. 3 muligheter på hva dette kan være :

1: Vannpumpa di er gåen

2: termostaten åpner ikke

3: Tett kjølesystem

Skrevet

vannpumpa og termostaten er ny...

da gjenstår det verste....

hvorfor sirkulerer den ikke... kan ikke tenke meg noe som er tett. har hatt alt fra hverandre ved motorbyttet og alt virket tiol å være i orden....

faen så rart...

Skrevet

Det kan jo også være at du har luft i systemet som gjør at kjølesystemet blir "tett" pga luftlommer.

Prøv å sett bilen med snuten oppover en slak bakke, ha varmeaparattet på full varme og la motoren svive på ca 2000rpm men du klemmer litt på slangene for å hjelpe luften ut av systemet.

Skrevet

Løsne samtidig på lufteskruen på toppen av termostathuset, slik at du slipper ut luften som evt befinner seg i systemet.

Skrevet

... da trooor jeg at jeg har løst problemet... tok ut den nye termostaten jeg kjøpte på schmiedmann og sammenliknet den med min gamle jeg hadde tatt vare på, og daa fant jeg ut av at den "nye" var litt kortere i stussen enn min gamle. satte den gamle i og lot bilen gå på tomgang i over 15 - 20 min da var tempen grei. så lukket jeg igjen lokket på ekspansjonsoontanken og lukket vifta i cupe, da steg den plutselig litt, men dA jeg slo på vifta igjen holdt den seg like under 90 i 10 min til... og da strømmet det varme hele tiden. lekte litt med vifte med tanke på at jeg bytta mellom kaldt og varmt forskjellige grader osv. alt virket greit... så håpeer det da er greit, men det får tiden vise;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...